هکرهای سعودی و چینی در پشت پرده سرقت اطلاعات کاربران توییتر

سهام توییتر روز گذشته تحت‌تاثیر اعتراف این شرکت به نفوذ هکرها به حریم خصوصی و اطلاعات شخصی کاربران این شبکه اجتماعی، هفت درصد کاهش یافت.

هکرهای سعودی و چینی در پشت پرده سرقت اطلاعات کاربران توییتر

به گزارش هشت دی،به نظر می‌رسد که سر و صدای رسوایی شبکه‌های اجتماعی و غول‌های تکنولوژی اخیرا به شدت درآمده است و هر از گاهی خبری مبنی بر افشای اطلاعات خصوصی و حریم شخصی کاربران آنها در فضای مجازی منتشر می‌شود که موجب می‌شود اعتراضات مردم و نهادهای امنیتی و دولتی گسترش پیدا کند.

حالا در تازه‌ترین اخبار و گزارش‌های منتشر شده در رویترز، سهام توییتر در روز گذشته تحت تاثیر اعتراف این شرکت به نفوذ و دسترسی هکرها و مجرمان سایبری به حساب‌های کاربری کاربران توییتر، دچار یک افت هفت درصدی شد و به موجب آن گفته می‌شود که اطلاعات شخصی و هویتی خیل عظیمی از کاربران در این شبکه اجتماعی به سرقت رفته و افشا شده است.

توییتر با انتشار بیانیه و پیامی در این شبکه اجتماعی اعلام کرده است با وجود اینکه هنوز نمی‌توان هدف دقیق هکرها و مجرمان سایبری برای نفوذ به اطلاعات شخصی و حساب‌های کاربری کاربران توییتر را مشخص و اعلام کرد، اما با این حال بررسی و تحقیقات صورت گرفته نشان می‌دهد که آی‌پی آدرس هکرها از کشورهای چین و عربستان سعودی بوده است و این احتمال وجود دارد که هکرهای تحت حمایت دولت این کشورها با انگیزه  و هدفی نامعلوم قصد داشتند که برخی از اطلاعات موجود در حساب‌های کاربری کاربران توییتر را به سرقت ببرند.

سخنگوی شرکت توییتر همچنین در گفتگو با گزارشگر رویترز اعلام کرده  است که متخصصان و کارشناسان امنیتی فعال در این شبکه اجتماعی به شدت در حال بررسی موضوع و حمله سایبری مربوطه هستند تا از جزئیات و اطلاعات دقیق این حادثه اگاه و مطلع شوند.

منبع: ایسنا

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه