طرح ایرانیار با هدف فرهنگ سازی استفاده از کالای ایرانی بین دانش آموزان صومعه سرا اجرا می شود

فرمانده حوزه مقاومت بسیج اداری-کارگری و اصناف شهرستان صومعه سرا از آغاز اجرای طرح ایرانیار در این شهرستان خبر داد.

طرح ایرانیار با هدف فرهنگ سازی استفاده از کالای ایرانی بین دانش آموزان صومعه سرا اجرا می شود

به گزارش ۸دی، سرهنگ پاسدار مهدی پارسا افزود: این طرح با هدف فرهنگ سازی در نسل چهارم انقلاب اسلامی به منظور استفاده از کالای ایرانی در بین دانش آموزان اجرا می شود.
وی اضافه کرد: در این طرح تعداد پنج مدرسه دخترانه و پسرانه در سطح متوسطه اول و دوم انتخاب شده و دانش آموزان آنها از واحدهای تولیدی و صنعتی صومعه سرا بازدید می کنند.
وی تصریح کرد: علاوه بر بازدید دانش آموزان از مراکز صنعتی، برخی مدیران واحدهای تولیدی نیز با حضور در بین دانش آموزان از اهمیت استفاده از کالای ایرانی صحبت می کنند.
فرمانده حوزه بسیج اداری-کارگری و اصناف صومعه سرا با اشاره به این که این طرح توسط بسیج کارگری و با همکاری بسیج دانش آموزی در سه مرحله اجرا می شود افزود: در مرحله اول اجرای این طرح مسابقه فرهنگی بین دانش آموزان در زمینه های سرود، روزنامه دیواری ، عکس و دلنوشته ، متن ادبی شامل داستان و شعر برگزار و در دهه فجر سال جاری از آثار جمع آوری شده داوری و برگزیدگان انتخاب می شوند.
وی مرحله دوم و سوم این طرح را اعزام دانش آموزان برای بازدید از واحدهای تولیدی و حضور ، سخنرانی و گفتگوی تولیدگران در مدارس عنوان کرد و اظهار داشت: برای حمایت بیشتر از کالای ایرانی از ظرفیت جلسات اولیاء و مربیان و خانواده های دانش آموزان با اعزام سخنران و کارشناس استفاده می شود.
سرهنگ پارسا تغییر ذائقه مردم به سمت مصرف محصولات و کالاهای بومی را امری مهم برای ایجاد و بقای یک اقتصاد مولد و پویا دانست و افزود: همانگونه که تجربه هایی از قبیل استفاده از کمربند ایمنی و همیار پلیس موفقیت این رویکردها را در بین دانش آموزان در بر داشته لذا فرهنگ سازی خرید ، استفاده و تبلیغ کالای ایرانی که با زحمت کارگر پر تلاش ایرانی ساخته می شود می تواند تاثیر بسزایی داشته باشد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه