موگرینی:بدون برجام مذاکره با ایران درباره برنامه موشکی سخت است

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اعلام کرد که بدون برجام مذاکره با ایران درباره برنامه موشکی و سیاست‌های منطقه‌ای سخت‌تر خواهد بود.

موگرینی:بدون برجام مذاکره با ایران درباره برنامه موشکی سخت است

به گزارش هشت دی،به نقل از وبگاه عدم اشاعه و خلع سلاح اتحادیه اروپا، «فدریکا موگرینی» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اعلام کرد که بدون برجام مذاکره با ایران درباره موضوعات دیگر سخت‌تر خواهد بود.

موگرینی در کنفرانس عدم اشاعه و خلع سلاح اتحادیه اروپا گفت: امنیت باعث نمی‌شود که دستاوردهای گذشته را نابود کنیم، به‌ویژه وقتی به دلایل سیاسی حاصل شده باشد. بلکه باید با صبوری و اشتیاق بر اساس آن دستاورد جلو برویم.

وی افزود: من معتقدم که امنیت امروز، بیش از هر زمان دیگری نیازمند خلع سلاح و عدم اشاعه است. ما ساده و بی‌تجربه نیستیم. گاهی اوقات اروپایی‌ها بی‌تجربه و ساده تلقی می‌شوند اما برعکس، ما عملگرا و واقع بین هستیم.

موگرینی ادامه داد: تنها راه تضمین عدم اشاعه در بلند مدت و به شکلی پایدار و دائمی از طریق توافق‌های چندجانبه خواهد بود که توسط همه مورد توافق قرار بگیرد و توسط سازمان‌های بین‌المللی به تصویب و تایید برسد. درست مثل توافق هسته‌ای با ایران که اجرای آن تاکنون ۱۳ بار از سوی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تایید شده است.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با تاکید بر اینکه بدون برجام مذاکره با ایران درباره برنامه موشکی و سیاست‌های منطقه‌اش سخت‌تر خواهد بود نه راحت‌تر، گفت: نابود کردن توافق هسته‌ای با ایران موجب امن‌تر شدن ما نمی‌شود و من می‌دانم که حصول یک توافق چقدر سخت است. ما ۱۲ سال زمان صرف کردیم تا به توافق با ایران دست یابیم.

منبع: مهر

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه