راه‌اندازی خانه تاکسی و تاکسی یار در رشت

در شصت و هفتمین جلسه شورای شهر رشت، طرح ایجاد خانه تاکسی و تاکسی یار ارائه شد، این طرح که به کمک هیات مدیره تاکسیداران ارائه شده است، در نظر دارد بر تردد مسافرکش های غیر خطی توسط تاکسی داران نظارت کند.

راه‌اندازی خانه تاکسی و تاکسی یار در رشت

به گزارش هشت دی،رضا رسولی در این جلسه ضمن تبریک هفته پژوهش و تقدیر از راه‌اندازی نخستین سالانه شهر پژوهی شهرداری رشت تاکید کرد: نمایشگاه خوبی از دستاوردهای پژوهشی ادارات مختلف به همت شهرداری رشت در هفته جاری برگزار شده است.

عضو شورای شهر رشت تاکید کرد: امروزه نیاز مدیریت شهری، مدیریت مبتنی بر فکر کردن و تصمیم درست مبتنی بر مطالعه است. این مهم باید در شهرداری رشت تقویت شده و تصمیم های عقلایی و مبتنی بر مطالعه انجام گیرد.

رئیس کمیسیون عمران شورا هفته حمل و نقل را به زحمت‌کشان این عرصه تبریک گفت و ادامه داد: با وجود نارسایی در شبکه حمل و نقل شهر رشت باید تلاش کنیم ارتباط دوسویه برقرار گردد.

رسولی افزود: خوشحالم از اینکه سازمان حمل و نقل و بار امروز فعال و با انگیزه است و به خاطر بهبود وضعیت حمل و نقل و افزایش ناوگان اتوبوسرانی امروز در حضور وزیر کشور ایشان تقدیر شد.

عضو شورا به وضعیت تاکسیدارها اشاره و ابراز کرد: بخاطر هجوم خوردوهای شخصی از یک سو و عدم ساختار مکانیزه درست و زمانبر بودن سیستم کنترل ترافیک، شرمنده تاکسی داران شده‌ایم.

رسولی افزود: طرحی داریم تا از ظرفیت خود تاکسی دارها برای بهبود وضعیت حمل و نقل استفاده کنیم. این طرح توسط خود هیات مدیره تاکسی دارها ارائه شده و برای اینکه ثابت کنیم در کنار ایشان هستیم، شهرداری را ملزم کنیم در قالب تاکسی یار، از خود تاکسی دارها استفاده کند.

نایب رئیس کمیسیون ترافیک اظهار کرد: وضعیت شهر به گونه‌ای است که چاره‌ای نداریم تا حمل و نقل همگانی و شبه همگانی را در شهر تقویت کنیم و هفته گذشته به منظور راه اندازی تراموا به وزارت کشور رفتیم. با راه اندازی تراموا، نگرانی تاکسیداران بیشتر می شود.

رسولی افزود: طرح خانه تاکسی تلاش دارد، خطوط تاکسی را به سمت بخش‌هایی که تقاضای سفر زیاد است، ببرد. نظیر مرکز شهر یا خیابان‌هایی که مراکز پزشکی و درمانی در آن زیاد است.

عضو شورا سپس طرح احداث خانه تاکسی و راه اندازی تاکسی یار را که توسط تاکسیداران ارائه شده بود، تقدیم شورای شهر کرد.

منبع: ایلنا

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه