در گفتگو با 8دی مطرح شد:

استقبال از ظروف مسی خوب است/ میراث فرهنگی و صنایع دستی از حرفه مسگری حمایت کنند

هنرمند مسگر با بیان اینکه استقبال از ظروف مسی خوب است، گفت: از رشت و شهرستان های همجوار و حتی از تهران مشتری برای سفیدکاری داریم از طرفی انتظار داریم میراث فرهنگی و صنایع دستی از ما حمایت کند تا حداقل این حرفه از بین نرود و این در حالی است که تا الان مورد هیچ حمایتی قرار نگرفته ایم.

استقبال از ظروف مسی خوب است/ میراث فرهنگی و صنایع دستی از حرفه مسگری حمایت کنند

به گزارش ۸دی حبیب ارشدی اهل شهر گوراب زرمیخ صومعه سرا است که همراه پدرش سال ها است در حرفه مسگری فعالیت می کند.

وی در تشریح فعالیت هایشان در این حرفه در گفتگو با خبرنگار ۸دی، با بیان اینکه پدرم سال ها است در حوزه مسگری اوستا کار است و ۳۰، ۴۰سال است که در این حرفه فعالیت دارد، گفت: ۲۰سالی است که خود بنده هم همراه پدرم کار می کنم.

وی افزود: از کارهایی که در حوزه مسگری انجام داده ایم سفید گری است که طروف میی را سفید می کنند و به زبان اینجا قلیایی کردن است و بیشتر کار ما سفید گری است.

ارشدی تصریح کرد: مردم ظروف مس های سوراخ شده را برای ما می آورند و ما سفید کاریش را انجام می دهیم.

 

 

وی ادامه داد: دنبال راه اندازی کارگاه مسگری هستیم تا جوانانی که در اینجا هستند هم مشغول شوند و مسگری را یاد بگیرند تا این هنر و حرفه از بین نرود.

این مسگر با بیان اینکه استقبال از ظروف مسی خوب است، تصریح کرد: هرچند مس گران است ولی ما از رشت و شهرستان های همجوار وحتی از تهران مشتری برای سفیدکاری داریم ولی دست تنها هستیم از طرفی ظروف قدیمی هم برای تعمیر و سفیدکاری می آورند.

وی ادامه داد: وضعیت بازار خوب است اما اگر کارگاه راه اندازی شود با فعالیت جوانان اینجا و آموختن این هنر عالی می شود.

ارشدی با اشاره به اینکه بنده از دوران کودکی با پدر در حوزه مسگری همراه بودم، تصریح کرد: الان نزدیک ۲۰سال است که با پدرم کارمی کنم و دیگ های بزرگ را هم سفید کاری می کنیم.

 

 

وی با بیان اینکه انتظار داریم یک صنف و اتحادیه ای با عنوان مسگران باشد و میراث فرهنگی و صنایع دستی از ما حمایت کند تا حداقل این حرفه از بین نرود، گفت: تا الان مورد هیچ حمایتی قرار نگرفته ایم حتی شهردار گزارش کاری از ما داده است ولی حمایتی نشدیم.

 

تصاویر بیشتر را از اینجا ببینید

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه