ورود ۴۶ پرستوی مهاجر به کشور از مرز مهران + تصاویر

امروز سه شنبه؛۲۷ آذرماه استان ایلام میزبان پرستوهای مهاجری است که از مرز مهران وارد کشور می شوند

ورود ۴۶ پرستوی مهاجر به کشور از مرز مهران + تصاویر
به گزارش ۸دی، امروز سه شنبه؛۲۷ آذرماه استان ایلام میزبان پرستوهای مهاجری است که از مرز مهران وارد کشور می شوند، براساس گزارش خبرنگار اعزامی ایلام بیدار مستقر در مرز مهران شهرستان مهران هم اکنون آماده استقبال باشکوه از ورود ۴۶ شهید دروان دفاع مقدس به استان است.

هم اکنون این تعداد شهید از نقطه صفر مرزی در حال جابجایی و ورود به کشور هستند و تا لحظات دیگر به طور کامل این جابجایی انجام می شود.

هم اکنون عوامل مربوطه در حال آماده سازی پیکرهای ۴۶ شهید دوران دفاع مقدس هستند و تا لحظات دیگر به اتمام می رسد.

، ویژه برنامه های مختلفی با ورود شهدا به کشور در استان ایلام در نظر گرفته شده و تا لحظاتی دیگر آئین رسمی استقبال در مرز مهران برگزار می شود.

بلافاصله مراسم استقبال مردمی نیز در مهران آغاز می شود.

محمد باقرزاده فرمانده کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح نیز وارد مرز مهران شده است.

شناسایی تعدادی از ۴۶ شهید وارد شده به کشور/ شهدا به تهران منتقل می شوند

سردار “محمد باقرزاده”، فرمانده کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح لحظاتی پیش در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار اعزامی ایلام بیدار مستقر در مرزمهران گفت: تعداد ۴۶ شهید دوران دفاع مقدس امروز از مرز مهران وارد کشور می شوند.

وی اظهار کرد: این شهدا در مناطق عملیاتی مندلی، زرباطیه و چنگوله شناسایی و تفخص شده اند.

فرمانده کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح افزود: این شهدا در عملیات های مختلفی همچون کربلای ۶، والفجر ۳ و نیز عاشورای ۲ حضور داشته اند.

باقرزاده بیان کرد: همچنین از میان این شهدا در یگان های مختلفی از جمله ۸۸ زاهدان، ۱۶زرهی قزوین، نیروی زمینی ارتش و نیز لشکر نثر ۵، ۲۱ امام رضا (ع) و نیز لشکر ۱۷ علی ابن ابی طالب (ع) و لشکر ۴۱ ثارلله از سپاه بوده است.

وی ادامه داد: پیکیرهای مطهر امشب مهمان مردم شریف و عزیز ایلام هستند و پس از وداع به منظور استمرار کار شناسایی و در نهایت تشییع و تدفین به تهران منتقل می شوند.

فرمانده کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح اضافه کرد: البته تعدادی از این شهدا تاکنون شناسایی شده اند ولی کار تأیید نهایی نیز باید انجام و تطبیق داده شود تا پس از اطمینان کامل امورات بعدی انجام گیرد.

حضور مسئولان عراق در مرز مهران

جمعی از مسئولان لشکری عراق نیز به منظور حضور در آئین رسمی استقبال از ۴۶ شهید دوران مقدس وارد مرز شده اند.

هم اکنون و در پایانه مرزی مهران نشست هماهنگی تبادل شهدا با حضور نمایندگان صلبی سرخ در حال برپاست.

در این مراسم همچنین مسئولان عراقی و ایرانی و نیز نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام حضور دارند.

مسئولان ارشد استان ایلام نیز در این مراسم حضور دارند.

تا لحظات دیگر آئین رسمی استقبال در پایانه مرزی مهران برگزار می شود.

مراسم استقبال رسمی از ۴۶ شهید دوران دفاع مقدس لحظاتی پیش با حضور مسئولان کشور عراق و ایران و نیز مردم برگزار شد.

فیلم استقبال مردمی از ۴۶ شهید دوران دفاع مقدس را در زیر مشاهده کنید.

عزت و سربلندی نظام مرهون شهدا است

حجت الاسلام والمسلمین “الله نور کریمی تبار”، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام صبح امروز، ۲۷ آذرماه در گفتگوی آئین استقبال رسمی از ۴۶ شهید دوران دفاع مقدس گفت: افتخار، عزت وسربلندی ما مرهون شهدا است.

وی اظهار کرد: اگر هر ایرانی به ایرانی بودن خود در تمامی نقاط جهان افتخار می کند به خاطر دلاوری های این عزیزان است.

امام جمعه ایلام افزود: انقلاب ما به یمن رشادت های رزمندگان دوران دفاع مقدس که خون خود را برای این نظام و انقلاب اهدا کردند به تمامی جهان رسیده و ما امروز با اسرائیل هم مرز شده‌ایم.

نماینده ولی فقیه در استان ادامه داد: یاد و خاطره شهدا وظیفه ای همگارنی است و باید مراسمات مربوط به این کاروان شهدا با شکوه خاصی برگزار شود.

صدای شکستن استخوان های استکبار به گوش می رسد

سردار باقرزاده در مراسم استقبال از ۴۶ شهید دوران دفاع مقدس در مرز مهران و در جمع مردم گفت: نفس این استقبال پیامش روشن است، ما همچنان درخط شهدا هستیم و بر آرمانهای آنان پای می فشاریم.

وی اظهار کرد: اینکه مهران را برای ورود انتخاب شده قطعا نگاه خود شهدا بوده تا از همان مسیری که زائران به خدمت ابا عبدالله الحسین می روند از همان مسیر به کشور بازگردند.

فرمانده کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح افزود: دولت های استکباری که تمام تلاششان ضربه زدن به نظام است، امروز شاهد بیداری اسلامی در نقاط مختلف جهان هستند. ما صدای شکسته شدن استخوان های استکبار جهانی را می شنویم.

منبع: ایلام بیدار

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه