واکنش وزیر آموزش و پرورش دولت دهم به حواشی ایجاد شده در خصوص “مشق شب”

وزیر آموزش و پرورش دولت دهم با انتقاد از حواشی ایجاد شده در خصوص مشق شب و تکالیف در منزل دانش آموزان، در این خصوص توضیحاتی ارائه کرد.

واکنش وزیر آموزش و پرورش دولت دهم به حواشی ایجاد شده در خصوص “مشق شب”

به گزارش ۸دی، حمیدرضا حاجی ‌بابایی درباره حواشی ایجاد شده در خصوص موضوع “مشق شب” اظهار کرد: نظام تعلیم و تربیت در هر کشور متفاوت بوده و نمی‌‎توان نسخه‌ای واحد در این خصوص برای هر کشور پیچید.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی افزود: نظام تعلیم و تربیت در هر کشور با یک بسته اداره می‎شود؛ برای نمونه در کشوری مانند ژاپن، دانش آموز از صبح تا ساعت ۴ عصر در مدرسه حضور دارد و علاوه بر حضور در کلاس‎‌های درس متنوع و کارگاه‌های آموزشی، استراحت، تفریح و انجام تکالیف خود را نیز در مدرسه  انجام می‌دهند و پس از این امور از مدرسه خارج می‌شود و پس از خروج از مدرسه سیستم آموزشی او را به طور کامل در اختیار خانواده قرار می‌‎دهد.

رییس فراکسیون فرهنگیان مجلس شورای اسلامی با طرح این سئوال که اگر مشق شب در مدرسه حذف شود، دانش آموز در چه مکان و فرصتی باید تکالیفش را انجام دهد، اظهار کرد: شاید خیلی از مسائلی که از سوی مدیران ارشد وزارت آموزش و پرورش درست باشد ولی زمان طرح این مسائل با امکانات فعلی اصلا درست نیست.

وی ادامه داد: بیان مطالبات گوناگون که هیچ یک از آن‎‌ها اجرایی نمی‌شود و فقط در جامعه‌‎ هجمه ایجاد می‌کند به کشور ضربه می‌زند و این فضا، به هیچ عنوان فضای خوبی برای سیستم آموزشی کشور نیست.

حذف مشق شب با امکانات امروز کشور در مدارس درست نیست

حاجی بابایی تصریح کرد: هر کار و اقدام در آموزش و پرورش باید به نحوی باشد که تمام ارکان آن سنجیده شود و اگر قرار به حذف مشق شب باشد باید تمام جوانب آن در نظر گرفت که با بررسی در می‌یابیم که امکان این مسئله امروز با این امکانات در کشور وجود ندارد.

وزیر آموزش و پرورش دولت دهم بر پرهیز از سیاسی کاری در این حوزه تأکید و تصریح کرد: در این حوزه افراد غیرمتخصصی که آموزش و پرورش را درک نکرده‌‎اند نباید اظهار نظر کنند و به آشفته شدن فضا دامن بزنند.

منبع: خانه ملت

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه