فرمانده یگان حفاظت محیط زیست گیلان:

رودخانه‌های گیلان برای جلوگیری از برداشت غیرمجاز شن و ماسه مداوم پایش می‌شود

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست گیلان گفت: ۹۸ رودخانه گیلان برای جلوگیری از برداشت غیرمجاز شن و ماسه به طور مستمر پایش و با متخلفان به شدت برخورد می‌شود.

رودخانه‌های گیلان برای جلوگیری از برداشت غیرمجاز شن و ماسه مداوم پایش می‌شود

به گزارش ۸دی، ساسان اکبری پور فرمانده یگان حفاظت محیط زیست گیلان گفت: پایش‌های مستمر نیرو‌های یگان حفاظت محیط زیست گیلان و کنترل نحوه عملکرد پیمانکاران برای جلوگیری از برداشت بی رویه و غیرمجاز شن و ماسه مداوم به صورت محسوس و نامحسوس انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه، از ابتدای امسال تاکنون ۵۷ پرونده پرونده تخلف برداشت شن و ماسه در استان تشکیل شده است، افزود: به علت تخلفات زیاد در برداشت شن و ماسه، تخریب محیط زیست و تخطی از مفاد مندرج در مجوز‌های صادر شده از ادامه کار ۵۷ واحد جلوگیری شد.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست گیلان گفت: علاوه بر پیمانکاران متخلف شرکت‌های برداشت شن و ماسه، با افرادی که به تخریب و ایجاد آسیب در رودخانه‌های استان اقدام کنند نیز به‌شدت برخورد می‌شود.

ساسان اکبری پور از اجرای طرح تشدید با متخلفان برداشت شن و ماسه خبر داد و افزود: بر اساس سابقه، نوع و حجم تخلف، پرونده متخلفان به مراجع قضائی فرستاده و متخلفان به جرایم نقدی و در صورت تکرار جرم به حبس محکوم می‌شوند.

وی گفت: شرایط برداشت مجاز شن و ماسه و مناطق مجاز برداشت در مجوز‌های اخذ شده از سازمان حفاظت محیط زیست مشخص می‌شود.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست گیلان افزود: همه پیمانکاران و ارگان‌های دولتی و خصوصی که پس از گرفتن مراحل قانونی امکان برداشت مقطعی شن و ماسه را اخذ می‌کنند باید قوانین زیست محیطی را رعایت کنند.

ساسان اکبری پور گفت: یگان حفاظت محیط زیست گیلان در راستای حفظ منابع و ذخایر طبیعی این استان، با تخریب کنندگان رودخانه‌ها و پیمانکاران متخلف در امر برداشت شن و ماسه خارج از ضابطه و یا بدون مجوز، به‌شدت برخورد می‌کند.

وی ضمن درخواست از تمامی مردم و طبیعت‌دوستان برای همکاری با این مجموعه تصریح کرد: شماره تماس ۱۵۴۰ یگان حفاظت محیط زیست گیلان به‌صورت شبانه‌روزی آماده دریافت اخبار و گزارش‌های مردمی در مورد انجام تخلفات زیست‌محیطی است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه