پایانی بر پروژه ۱۷ ساله بیمارستان حشمت رشت

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت: احیای پروژه اورژانس بیمارستان حشمت که ۱۷ سال قبل شروع و نیمه کاره رها شده بود، مجدداً این پروژه فعال شده است.

پایانی بر پروژه ۱۷ ساله بیمارستان حشمت رشت

به گزارش ۸دی، شاهرخ یوسف‌زاده چابک، رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان در نشست با اعضای کمیسیون بهداشت و درمان مجلس و مسئولان ارشد وزارت بهداشت با اشاره به آغاز طرح تحول سلامت در گیلان از سال ۹۳ و همگام با سایر دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور، اظهار کرد: در این میان ساماندهی نیروهای قراردادی دانشگاه و پرداخت مطالبات آن‌ها از محل درآمدهای اختصاصی یکی از چالش‌های جدی بود که دانشگاه در زمان اجرای طرح تحول سلامت با آن رو به رو شد.

وی ضمن تشریح خلاصه گزارش بسته‌های دریافتی طرح تحول سلامت از سال ۹۳ ادامه داد: راه اندازی مرکز جامع بیماران صعب العلاج و سرطانی و بهسازی فضای فیزیکی پرستاران از طرح‌های مغفول مانده طرح تحول سلامت در گیلان است .

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان، با اشاره به راه‌اندازی مجدد پروژه‌های LDR که از سال‌های قبل رها شده بودند، گفت: با توجه به پیش بینی منابع مالی پروژه‌ها بر مبنای فهرست بهای سال ۹۳، تغییر قیمت‌ها، علی رغم پیشرفت حدود ۷۰ درصدی پروژه‌ها، دانشگاه را با مشکلاتی رو به رو کرده است.

یوسف‌زاده تاکید کرد: اتمام کلینیک‌های ویژه، راه اندازی مرکز جامع سرطان و بهبود زیرساخت‌های درمانی استان در اولویت فعالیت‌های عمرانی دانشگاه علوم پزشکی گیلان قرار دارد.

بهبود اورژانس بیمارستان‌های پورسینا، رازی، حشمت و انزلی در کوتاه مدت

وی با اشاره به این که زیرساخت‌های حوزه سلامت گیلان با وجود بیمارستان‌های با قدمت بالای ۹۰ سال بسیار هزینه بر است، یادآور شد: استان گیلان سال‌هاست که از نداشتن یک بیمارستان جامع رنج میبرد و علی رغم گردشگر پذیر بودن این استان توجه‌ای به این مساله نشده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان اضافه کرد: بهبود فضای فیزیکی اورژانس‌ های مراکز درمانی استان در کنار باز مهندسی فرایندها جهت بهبود ارایه خدمات درمانی در دستور کار دانشگاه قرار دارد و در این خصوص بهبود اورژانس بیمارستان‌های پورسینا، رازی، حشمت و انزلی در کوتاه مدت، مد نظر است .

  پایانی بر پروژه ۱۷ ساله بیمارستان حشمت

وی ادامه داد: احیای پروژه اورژانس بیمارستان حشمت که ۱۷ سال قبل شروع و نیمه کاره رها شده بود نیز از جمله برنامه‌هایی است که در این مدت توانستیم با کمک کارشناسان و صاحب نظران دانشگاه گیلان با اصلاح نقشه ساختمان که مربوط به ۲۰ سال پیش بود و مقاوم سازی اسکلت فلزی آن، مجدداً این پروژه را فعال کنیم .

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به ترسیم نقشه جامع درمان استان گفت: توسعه تخت‌های اورژانس، LDR و بهبود زیر ساخت‌های بهداشتی درمانی در دستور کار دانشگاه قرار دارد. در حال حاضر بیمارستان شهید انصاری رودسر با توجه به اینکه قدمت ۱۵ ساله دارد اما از لحاظ فضای فیزیکی و زیر ساخت‌های درمانی نیازمند توجه است .

افزایش کیفیت و راندمان درمان با استقرار نظام ارجاع الکترونیک

یوسف‌زاده با تاکید بر این که با استقرار نظام ارجاع الکترونیک، کیفیت و راندمان کار مراکز درمانی استان بهبود می‌یابد، گفت: با ساخت بیمارستان ۴۰۰ تخت خوابی در لاکان و راه اندازی بیمارستان یک هزار تختخوابی جامع در استان، سطح دسترسی مردم به خدمات سلامت ارتقا می‌یابد.

وی ادامه داد: استقرار مجموعه فضاهای درمانی، آموزشی و فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی گیلان در یک مجموعه ۲۰۰ هکتاری در سایت لاکان می‌تواند تحولی عظیم در این منطقه خوش آب و هوا ایجاد نماید .

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان این که در حال حاضر شهرستان رشت هزار و ۱۰۰ تخت فعال بیمارستانی دارد که در ۸ بیمارستان پراکنده‌اند، تصریح کرد: ساخت یک بیمارستان ۵۰۰ تخت خوابی برای مردم رشت در برنامه کاری این دانشگاه قرار دارد که پس از راه اندازی آن ۸ بیمارستان موجود که اغلب آن‌ها نیز فرسوده هستند، در یک جا تجمیع خواهند شد .

وی اظهار امیدواری کرد: با حمایت‌های وزارت بهداشت و سایر مسئولان ذی ربط، برنامه‌هایی که دانشگاه علوم پزشکی گیلان برای بهبود زیر ساخت‌های حوزه سلامت دارد در زمان نزدیک‌تری به منصه ظهور برسند.

منبع: ایسنا

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه