مدیر کل جدید ارشاد گیلان فردی فرهنگی ، متدین و معتدل است

استاندار گیلان با اشاره به اینکه مدیر کل جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان فردی فرهنگی ، متدین و معتدل است، گفت :حمایت از مدیرکل جدید فرهنگ وارشاد اسلامی در اجرای مناسب برنامه های فرهنگی استان موثر است.

مدیر کل جدید ارشاد گیلان فردی فرهنگی ، متدین و معتدل است

به گزارش ۸دی نیوز، محمد علی نجفی استاندار گیلان در نشست با مدیران عضو شورای فرهنگ عمومی گیلان که با حضور معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد، گفت:فرهنگ لازمه توسعه و پیشرفت است و اگر در این حوزه دچار عقب ماندگی باشیم، در سایر حوزه ها نیز نمی توانیم به پیشرفتی دست یابیم .

jpg1364

وی با اشاره به توسعه فرهنگی را عاملی برای خود باوری جامعه دانست و افزود : توسعه فرهنگی در قالب اهمیت دادن به ارزش های محلی و ملی، باید بتواند از طریق برنامه ریزی های فرهنگی و اجتماعی به نیازهای معنوی و مادی  افراد جامعه پاسخ دهد.

وی با بیان اینکه فرهنگ هر جامعه ، هویت و موجودیت آن جامعه را تشکیل می دهد، اظهار داشت: توسعه فرهنگی و اقتصادی باید همزمان مورد توجه قرار بگیرد.

نجفی با بیان اینکه فرهنگ یک ملت است که میتواند آن ملت را پیشرفته ،عزیز ،توانا کند گفت:جلوگیری از نفوذ فرهنگ غیر خودی وتامین نظرات رهبر معظم انقلاب واجرای سیاستهای دولت نیازمند حرکت های جهادی وامید بخش در این حوزه است.

وی نگاه دغدغه مند به فرهنگ را مهم عنوان کرد وگفت :فرهنگ شناسنامه دستجمعی وهویت همگانی یک ملت است .

استاندار گیلان همچنین با اشاره به اینکه  مدیر کل جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان فردی فرهنگی ، متدین و معتدل است ، گفت :حمایت از مدیرکل جدید فرهنگ وارشاد اسلامی در اجرای مناسب  برنامه های فرهنگی استان موثر است.

jpg1361

معاون حقوقی ، مجلس و امور استان های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز شورای فرهنگ عمومی را موتور محرکه و نقطه تحول فرهنگی در استان دانست و گفت : در دولت تدبیر و امید شوراهای فرهنگ عمومی بیش از پیش تقویت و از آن حمایت خواهد شد .

نوش آبادی ، ترویج فرهنگ ناب اسلامی و سبک زندگی اسلامی را دو وظیفه مهم شوراهای فرهنگی عمومی عنوان کرد و افزود: شورای فرهنگ عمومی باید از همه ی ظرفیت های موجود در استان برای تصمیمات و برنامه هایش بهره ببرد

وی با ببیان اینکه موفقیت در کارها در گرو همکاری وهمراهی همه یدستگاه های اجرایی در هراستان ، اظهارداشت: شوراهای فرهنگ عمومی باید جهت گیری های فرهنگی جامعه را تبیین کند و با هوشمندی فرهنگ اسلامی را گسترش دهد.

نوش آبادی به تاکید وزیر ارشاد به توجه هرچه بیشتر به گیلان ، گفت: با توجه به مدیریت خوب استاندار گیلان و همراهی مدیران استان، امیدواریم در دوران مدیریت جدید اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی گیلان شاهد شکوفایی و تحرک بیش از گذشته فرهنگ و هنر این استان باشیم.

در پایان این نشست همچنین فیروز فاضلی به عنوان مدیرکل جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان معرفی و ازاسماعیل پور در زمان تصدی این اداره کل قدردانی  شد .

 

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه