مشکل از داماد است یا پدر زن؟!

دو روز است شایعه اسعفای داماد جوان (و فاقد سابقه اجرایی) آقای روحانی از سمت “معاونت وزیر صنعت و ریاست سازمان زمین شناسی” تایید و تکذیب می شود. امروز بالاخره وی مجبور به استعفا شد.

مشکل از داماد است یا پدر زن؟!

به گزارش ۸دی، محمد ایمانی فعال رسانه ای درکانال تلگرامی خود درباره داماد رئیس جمهور نوشت:

دو روز است شایعه اسعفای داماد جوان (و فاقد سابقه اجرایی) آقای روحانی از سمت “معاونت وزیر صنعت و ریاست سازمان زمین شناسی” تایید و تکذیب می شود. امروز بالاخره وی مجبور به استعفا شد.

اما آیا واقعا مشکل، داماد رئیس جمهور است؟ پس ماجرای حسین فریدون دستیار روحانی را کجای دلمان بگذاریم؟ رئیس سازمان بازرسی کل کشور سال گذشته خبر داد؛ ” علی صدقی (مدیر نجومی بگیر بانک رفاه کارگران با حقوق پاداش ۷۳۰ میلیون تومانی) با اصرار فریدون رئیس بانک رفاه شد. او با وجود پرونده در مرجع قضایی، منصوب شد”.

 

آقای سراج افزوده بود “زمانی که صدقی بانک رئیس بانک ملی بود، پرونده سنگینی داشت و پرونده وی هنوز هم در دادسرا مطرح است. همان زمان آقای حسین فریدون اصرار کرد که ایشان بیاید و رئیس بانک رفاه شود حتی بنده مخالفت کردم و گفتم که وی پرونده سنگینی دارد، ولی متاسفانه با اصرار و لابی مستقیم ایشان، وی رئیس بانک رفاه شد”.

آیا خسارت معرفی عباس آخوندی و پنج سال مدیریت وی در حوزه راه و شهرسازی کمتر از خسارت داماد جوان روحانی است؟ وزیری که با سوء مدیریت و لجاجت وی، ۶۰ درصد از تولید مسکن کاسته و فقط در یک سال، ۹۱ درصد بر تورم مسکن افزوده شد.

همین طور است وزرای سابق و فعلی “صمت” که صنعت و تجارت را به کام رکود تورمی برده اند و خودروسازان زیر دست آنها، نقش خط شکن را در تولید تورم و حفظ آن (پس از کاهش قیمت دلار) ایفا می کنند و بهانه و سند بخش خصوصی برای ممانعت از کاهش قیمت ها هستند.

به فرض محال اگر روحانی هزار داماد داشت و همه خسارت تولید می کردند، احتمالا یک دهم خسارتی که آقای ظریف با تحمیل برجام و FATF و توافق پاریس برجا گذاشته ، نمی شد. به این فهرست، می توانید زنگنه و نعمت زاده و ابتکار و عیسی کلاتنری و ده ها نام دیگر اضافه کنید.

مشکل از نوع مدیریت آقای روحانی است و افرادی که در تیم خود جمع می کند؛ نه داماد او. براستی چند درصد انتصاب ها در مجموعه های مدیریتی دولت و شرکت های تابعه، از سر شایسته سالاری و چند درصد با نگاه شرکت سهامی قدرت و تقسیم غنیمت است؟

منبع: مشرق

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه