مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل و جاده‌ای گیلان:

نرخ بیمه کامیون داران ۵۰ درصد کاهش یافت

مدیر کل راهداری و حمل و نقل و جاده ای استان گیلان با بیان اینکه در رابطه با مشکل کامیون دارن جلسات مختلفی برگزار شد گفت: بعد از برگزاری جلسات مختلف بیمه تکمیلی کامیون داران راه اندازی و کاهش ۵۰ درصدی نرخ بیمه نیز عملی شد و چهار هزار حلقه لاستیک نیز تاکنون بین کامیون داران توزیع شده است

نرخ بیمه کامیون داران ۵۰ درصد کاهش یافت

به گزارش ۸دی، محمدرضا نازک‌کار صبح امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه گیلان جزو استان‌های با شاخص بالا در حمل نقل و است اظهار کرد: سه پایانه بار کالا و ۱۰ ترمینال حمل مسافر در استان وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه استان گیلان جزو استان‌های مسافر خیز کشور است افزود: گیلان با ۸۰۵ کیلومتر راه شریانی، ۲.۳ درصد راه شریانی کشور را به خود اختصاص داده است.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل و جاده‌ای استان گیلان با بیان اینکه گیلان با توجه به درصدها و شاخص‌ها درزمینهٔ راه شریانی جزو پنج استان اول کشور است گفت: گلوگاه‌های ترافیکی ما باید در زمان‌های تردد بالا مدیریت شوند زیرا ما در اکثر ایام سال مشکل خاصی نداریم و مشکل اصلی ما بیشتر در زمان پیک ترافیک است.

نازک‌کار با اشاره به اینکه تاکنون در استان گیلان سه شرکت بین‌المللی کالا به ثبت رسیده خاطرنشان کرد: به پایانه‌ها تأکید شده که اتوبوس‌های مسافربری باید همیشه با دو راننده باشند و خلاف این مسئله تخلف است.

وی با بیان اینکه در رابطه با مشکل کامیون داران جلسات مختلفی برگزار شد گفت: بعد از برگزاری جلسات مختلف بیمه تکمیلی کامیون داران راه‌اندازی و کاهش ۵۰ درصدی نرخ بیمه نیز عملی شد.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل و جاده‌ای استان گیلان گفت: چهار هزار حلقه لاستیک بعد از بالا رفتن قیمت لاستیک تاکنون بین کامیون داران توزیع‌شده است تا اینکه بتوانیم تا حدودی بخشی از مشکلات رانندگان را برطرف کنیم.

نازک‌کار با اشاره به اینکه کمیسیون رسیدگی به شکایات رانندگان فعال‌شده و در خود ترمینال‌های بار مستقرشده تصریح کرد: از عمر ناوگان رضایت نداریم و علی‌رغم اینکه در سال ۸۵ اقدامات خوبی صورت گرفته بود تا ۵۰ درصد قیمت خرید خودروها به‌صورت تسهیلات در اختیار رانندگان قرار بگیرد اما قیمت خودروهای بخش کالا در چند سال اخیر بالا رفت و کار را با مشکل روبرو کرد.

وی با بیان اینکه با بانک‌ها در حال رایزنی هستیم تا در بخش تسهیلات مشکلات برطرف شود گفت: بالا رفتن قیمت خودروها طرح را با مشکل روبرو کرد زیرا رانندگان توان بازپرداخت تسهیلات را ندارند.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل و جاده‌ای استان گیلان با اشاره به اینکه ۱۲۰ نقطه استان به‌عنوان نقاط پرحادثه انتخاب‌شده تصریح کرد: ۹۷ نقطه از این ۱۲۰ نقطه به‌عنوان نقطه تصادف خیز انتخاب و مرحله آشکارسازی با علائم انجام شد اما در مرحله فیزیکی ۱۰ نقطه ابتدایی هدف گزاری شد و به‌تناسب اعتبار سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومانی در سه‌نقطه کار اجرایی شروع شد که ۸۵ درصد پیشرفت داشته‌اند.

منبع: فارس

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه