استاندار گیلان:

اولویت سرمایه‌گذاری در آب‌بندان‌های گیلان با افراد بومی است

استاندار گیلان با بیان اینکه ظرفیت‌های اشتغال زیادی به‌وسیله آب‌بندان‌ها ایجاد می‌شود گفت: اولویت سرمایه‌گذاری در آب‌بندان‌ها با سرمایه‌گذاران بومی است.

اولویت سرمایه‌گذاری در آب‌بندان‌های گیلان با افراد بومی است

به گزارش ۸دی, مصطفی سالاری صبح امروز در بازدید از آب‌بندان روستای اسطلک اظهار داشت: منبع اصلی تامین آب کشاورزی قبل از احداث سد منجیل آبندان‌ها بودند.

استاندار گیلان با بیان اینکه نیاز به آب‌بندان‌ها به دلیل احداث سد کاهش یافت تصریح کرد: به دلیل استفاده کمتر از آب‌بندان‌ها رسوب‌گذاری در آنها به وجود آمد.

وی با اشاره به اینکه حجم ذخیره آب در آب‌بندان‌ها به دلیل رسوب‌گذاری کاهش یافت بیان داشت: شیوه نامه سازماندهی و بهره‌برداری چند منظوره از آب‌بندان‌ها تدوین شد.

نماینده عالی دولت در استان گیلان با اعلام اینکه امروز شیوه نامه ساماندهی و بهره‌برداری از آبندان‌ها به شهرستانها ابلاغ شد عنوان کرد: هزار و ۸۰۰ آبندان در استان گیلان وجود دارد.

سالاری با تاکید بر اینکه به وسیله طرح‌های مورد نظر میزان آب در آب‌بندان‌ها افزایش می یابد ابراز داشت: در حوزه گردشگری، پرورش پرندگان آبزی و ورزش‌های آبی می‌توانیم از پتانسیل آبندان‌ها استفاده کنیم.

نماینده عالی دولت در استان گیلان با بیان اینکه تامین آب مناطق مختلف اولویت اصلی اجرای آب‌بندان‌ها است اعلام کرد: استفاده‌های جانبی و اشتغالزا از کاربردهای دیگر آب‌بندان‌ها است.

استاندار گیلان با اشاره به اینکه اولویت سرمایه‌گذاری در آب‌بندان‌ها با سرمایه‌گذاران بومی است عنوان داشت: بهره‌برداران و سرمایه‌گذاران می‌توانند به‌صورت بلندمدت از آب‌بندان‌ها استفاده کنند.

وی با تاکید بر اینکه اختیارات در مورد آب‌بندان‌ها به کارگروه شهرستان‌ها در گیلان تنفیذ شد اظهار داشت: ظرفیت‌های اشتغال زیادی به وسیله آب‌بندان‌ها ایجاد می‌شود.

سالاری با بیان اینکه تامین آب کافی به وسیله آب‌بندان‌ها امکان‌پذیر می‌شود خاطرنشان کرد: آب‌بندان‌ها ۳۰۰ میلیون مترمکعب به ظرفیت ذخیره آب استان گیلان اضافه می‌کند.

نماینده عالی دولت در استان گیلان با تاکید بر اینکه ظرفیت سد شفارود ۱۰۰ میلیون مترمکعب است عنوان داشت: آبندان‌ها سه برابر ظرفیت سد شفارود ظرفیت ذخیره آب استان گیلان را افزایش می‌دهد.

منبع: تسنیم

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه