مدیر کل توسعه و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی:

هدفمندسازی پژوهش در راستای نیازمندی های جامعه/ حل مسائل و مشکلات جامعه هدف پایان نامه های دانشجویی شوند

مدیرکل توسعه و فناوری و ارتباط دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه همه ما می دانیم که پایان نامه های نوشته شده خیلی مسائل را در جامعه حل نمی کند ادامه داد: در چهلمین سال انقلاب ۴۰ ابر مشکل جامعه را شناسایی کردیم تا موضوع پایان نامه باشند که تاکنون ۱۰ مورد از موضوعات نهایی و بارگذاری شده است که دانشجویان می توانتد از آن استفاده کنند.

هدفمندسازی پژوهش در راستای نیازمندی های جامعه/ حل مسائل و مشکلات جامعه هدف پایان نامه های دانشجویی شوند

به گزارش خبرنگار هشت دی، مراسم گرامیداشت هفته پژوهش و تقدیر از پژوهشگران برتر دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان صبح امروز در سالن اجتماعات دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت برگزار شد.

سیدمظفر میربرگ کار، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت در ابتدا ضمن خیر مقدم با اشاره به فعالیت های پژوهشی در استان اظهار کرد: در انتخاب پژوهشگران برتر استان، در بین دانشگاه های گیلان دانشگاه آزاد با برتر شدن ۶دانشجو رتبه اول را کسب کرد.

وی با بیان اینکه دانشگاه آزاد در طرح گردشگری و قسمتی از تالاب ها منتخب کشور شد، افزود: از بین ۱۵ مجله Isi(ای اس ای) یک مجله مربوط به دانشگاه آزد استان است.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت با اشاره به اینکه مرکز رشد ما جز ۵ مرکز رشد برتر کشور شد، اذعان‌کرد: ۱۱ جلد کتاب توسط استاتید ما نیز به انتشار رسیده است.

 ابراهیم چیرانی، دبیر هیئت امنا و رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان نیز در ادامه این مراسم با بیان اینکه پژوهش در گذشته به صورت آزمون و خطا بود اظهار کرد: روش مندی پژوهش علت پیشرفت آن شد.

وی حل مشکلات، فرصت سازی و برتری دادن را نتیجه استفاده از پژوهش خواند و بیان کرد: برای استفاده از پژوهش و حل مشکلات ابتدا باید شناخت تحلیلی صحیح از پیرامون داشته باشیم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان با اشاره به اینکه باید دانشگاه آزاد اسلامی را به تناسب ویژگی ها و توانمندی های خود به مراگز مختلف معرفی شود گفت: باید بدانیم که اگر مشکلی را حل کردیم الزاما مشکل مادی آن نیز حل می شود یا خیر.

وی ضمن تاکید بر منطق رشد و عرضه روش های آن به جامعه افزود: اگر به نقطه ای برسیم که مطمین شویم بازار برای چیزی وجود دارد حتما مشارکت خواهیم کرد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان با اشاره به طرح های برون دانشگاهی در دوبخش پژوهش و اجرا ادامه داد: در این دو بخش کار ها دنبال شده و آمار قابل قبولی را به خود اختصاص داده است.

وی تصریح کرد: اگر قبول داریم پژوهش واقعا حلال مشکلات است چرا آن را در جامعه و دانشگاه ها به طور رسمی نهادینه نمی کنیم؟

چیرانی با اشاره به اینکه اگر بتوانیم در این زمینه گام های موثر برداریم‌می توانیم از تمام بخش های پژوهش استفاده کنیم، بیان کرد: با نهادینه کردن این فرهنگ به راحتی میتوان این مسیر را طی کرد.

 

** تهیه آرشیوی از فرهنگ گیلان توسط یک شاعر 

 

استاد محمد بشرا، شاعر گیلانی نیز در ادامه این مراسم با بیان اینکه روز و ماه برای پژوهش وجود ندارد و هرکس در هرجا می تواند پژوهشگر باشد، اظهار کرد: هر پژوهشگری باید فرصت ساز باشد.

وی افزود: من در گذشته یک زنگ دبیری خود را به پژوهش در رابطه با فرهنگ زندگی مردم اختصاص دادم و امروز آرشیوی بسیار ارزشمند از فرهنگ گیلانی دارم.

به گزارش ۸دی، در سال ۱۳۴۴ اولین اشعار نیمایی گیلکی در هنر ادبیات بازار توسط استاد محمد بشرا وارد فرهنگ و ادبیات گیلان شد.

در ادامه این مراسم استاد بشرا، به همراه زهرا علیزاده دیگر شاعر گیلانی شعرخوانی کردند.

 داود ثمری، مدیر کل توسعه و فناوری و ارتباط با صنعت دانشگاه آزاد اسلامی کشور نیز در این مراسم ضمن تبریک به مناسبت هفته پژوهش و فناوری با بیان اینکه این واحد رشت در استان گیلان در ابعاد مراسم پژوهش نمایندگانی را در کشور داشته که درخشیدند اظهار کرد: این امر که نشان دهنده قابلیت های فراوان ما است مگر با تلاش و همکاری همگان میسر نمی شد.

وی با بیان اینکه در کنار علم و فناوری فرهنگ اخلاقیات را نیز باید داشته باشیم افزود: شعار هفته پژوهش نیز در این راستا، پژوهش هدفمند و فناوری ارزش آفرینی در خدمت تولید ملی انتخاب شد.

 

** هدفمندسازی پژوهش در راستای نیازمندی های جامعه

مدیر کل توسعه و فناوری و ارتباط دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به وجود ۳۸درصدی دانشجو در دانشگاه آزاد اسلامی و ۱۰۰هزار نفر در قالب کادر این دانشگاه که مشغول به فعالیت هستند گفت: یکی از مولودهای نظام در چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی است که نشان می دهد می توانیم از توانمندی های خود استفاده کنیم.

ثمری پژوهش هدفمند را پژوهشی دانست که برای جامعه مفید باشد و تصریح کرد: دانشگاه های پژوهشی کم کم به سمت حل کردن مشکلات حرکت می کنند.

 

** حل مسائل و مشکلات جامعه هدف پایان نامه های دانشجویی شوند

مدیر کل توسعه و فناوری و ارتباط دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه همه ما می دانیم که پایان نامه های نوشته شده خیلی مسائل را در جامعه حل نمی کند ادامه داد: در چهلمین سال انقلاب ۴۰ ابر مشکل جامعه را شناسایی کردیم تا موضوع پایان نامه باشند که تاکنون ۱۰ مورد از موضوعات نهایی و بارگذاری شده است که دانشجویان می توانتد از آن استفاده کنند.

ثمری با اشاره به تحول بزرگ هدفمندی وضعیت پایان نامه ها افزود: این نرم افزار اعضای هیئت علمی و دانشجوها را در فضای یارانه ای به یکدیگر متصل می کند.

 

** انتهای زنجیره پژوهش  عرضه کردن‌طرح به بازار تقاضا است

مدیر کل توسعه و فناوری و ارتباط با صنعت دانشگاه آزاد اسلامی در خصوص فناوری ارزش آفرینی به عنوان بخش دوم شعار هفته پژوهش با بیان اینکه تا زمانی که طرحی به بازار وارد نشود قدرت ثروت آفرینی ندارد تاکید کرد: امروز در دانشگاه آزاد به این موضوع به عنوان یک امر مهم اشاره میشود و انتهای این زنجیره عرضه کردن‌طرح ها به بازار تقاضا است.

ثمری با بیان اینکه از ایران، تنها دانشگاه آزاد اسلامی جز دانشگاه های برتر دنیا در فاز نانو بود افزود: امروز نیز سرمایه اصلی ما، دانشجویان و اعضای علمی هستند که اگر به آن ها کم توجهی کنیم در حوزه تولید علم‌و فناوری به مشکل بر می خوریم.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه