اگر خرمشهر فتح شد به خاطر بروز غیرت دینی مردم بود/باید به دولت و مجلس با تشکیل کارگروه های تخصصی کمک کنیم

سعید جلیلی در خرمشهر گفت: امروز ما در سیر صعودی عزت و پیشرفت قرار داریم و دشمنان سیر نزولی دارند.

اگر خرمشهر فتح شد به خاطر بروز غیرت دینی مردم بود/باید به دولت و مجلس با تشکیل کارگروه های تخصصی کمک کنیم
به گزارش ۸دی نیوز به نقل از خیبر آنلاین، نماینده امام خامنه ای در شورایعالی امنیت ملی که به مناسبت سوم خرداد، روز مقاومت و پایداری، به خرمشهر سفر کرده بود، در گام نخست سفر خود، با حجت الاسلام  سید نبی موسوی، امام جمعه این شهر دیدار کرد.
 
در این دیدار که بدون حضور خبرنگاران برگزار شد، طرفین پیرامون مسایل مختلف کشور به تبادل نظر پرداختند.
سعید جلیلی در ادامه سفر خود به خرمشهر در مسجد جامع این شهر حاضر شده و با استقبال پرشور و صمیمانه مردم مواجه شد.
گزارش خبرنگار ما حاکی است که استقبال مردم از این برنامه بسیار خوب ارزیابی شده و حضور عشایر فداکار خرمشهری، رزمندگان، ایثارگران و خانواده های معظم شهدا در کنار اقشار مختلف مردم و جوانان چشمگیر بود. همچنین، امامان جمعه آبادان و خرمشهر نیز در مسجد جامع حضور داشتند.
دکتر سعید جلیلی در ابتدای سخنان خود ضمن ابراز شادمانی و افتخار از اینکه در سوم خرداد مهمان مردم خرمشهر شده است، به مفهوم آزادی و تاکید بشریت بر آن در طول تاریخ پرداخت.
* برگزیده سخنان جلیلی در مسجد جامع خرمشهر
–  در بحث آزادی دو جبهه به شدت فعال هستند؛ یک جبهه شامل کسانی می شوند که می خواهند آزادی را از انسان ها بگیرند و جبهه دوم که توسط انبیا و پیامبران هدایت شده اند، درصدد هستند تا قیدوبندها را از انسان دور کرده و به او آزادی واقعی را هدیه دهند
– بهترین آموزگاران آزادی انسان ها پیامبران بودند که آزادی را از امیال و هواهای نفسانی جدا کردند
– اگر مستکبران در مقاطعی از تاریخ موفق به حکمرانی بر بشر شدند، مدیون انسان هایی بودند که بنده خدا نبودند بلکه بندگی آنان را کردند
– ما در سال ۱۱ میلیارد دلار محصول کشاورزی وارد می کنیم درحالی که می توان همین مبلغ را در بخش کشاورزی کشور سرمایه گذاری کرد
– امروز یکی از فرصت های بزرگ در کشور وحدتی است که به برکت اسلام و اهل بیت(ع) و خون شهدا حول محور ولایت فقیه به وجود آمده است
– باید به دولت و مجلس با تشکیل کارگروه های تخصصی کمک کنیم
– اگر خرمشهر فتح شد به خاطر بروز غیرت دینی مردم بود
– دوسال قبل در تاریخ سوم خرداد مذاکرات هسته ای ایران و ۱+۵ با پیشنهاد تیم ایرانی در بغداد صورت گرفت و ما با این اقدام به آنها گفتیم که همینک با شما در محلی سخن می گوییم که صدام را عروسک کرده بودید و عروسک گردانی اش هم با شما بود. حالا ببینید صدام کجاست و ما کجا هستیم؟
– ما در همان کاخی با ۱+۵ مذاکره کردیم که از درون آن، دستور اشغال خرمشهر را صادر کرده بود
– امروز ما در سیر صعودی عزت و پیشرفت قرار داریم و دشمنان سیر نزولی دارند
* مشروح سخنان جلیلی
دکتر سعید جلیلی در ابتدای سخنانش خطاب به مردم خرمشهر گفت: برای من موجب افتخار و شادمانی است که می توانم در محلی حضور پیدا کنم که یادآور شهدای عزیز هشت سال جنگ تحمیلی است.
وی افزود: یکی از مفاهیم اساسی که در طول تاریخ و طول بشریت در آن تأمل شده است، مفهوم آزادی و آزادیخواهی است. در طول تاریخ شاهد دو جبهه در زمینه آزادی بوده ایم، یک جبهه ای که سعی در آن دارد که آزادی را از انسانها بگیرد و دوم پیامبران هستند که آمده اند انسانها را از قیدها و بندها رهایی یابند.
جلیلی تصریح کرد: سوال این است که چه وقت این آزادی انجام می یابد؟ پیامبران بهترین آموزنده آزادی به انسانها هستند که می توان به آزادی و رهایی از امیال نفسانی اشاره کرد که پیامبران به ان تأکید داشته اند، اگر مستکبران در تاریخ توانستند به حقوق انسانها تجاوز و ستم کنند، علت این بود که آن انسانها بنده غیرخدا بودند.
نماینده امام خامنه ای در شورایعالی امنیت ملی گفت: همان کسانی که پیشرفته ترین تجهیزات نظامی و شیمیایی را در اختیار صدام قرار دادند تا ملت ایران را مورد هدف قرار دهد، همان کسانی هستند که امروز در یک میز روبروی ملت ایران قرار گرفته اند.
دکتر سعید جلیلی افزود: آنها همان اشخاص هستند و تغییری در دشمنی آنها علیه ملت ایران به وجود نیامده است.
وی عنوان کرد: تمام تلاش دشمنان ما این است که داشته های خود را از دست بدهیم و تلاش آنها معطوف کردن ملت ایران به سوی نداشته ها است. اگر ما در ایران هر ساله آزادسازی خرمشهر را گرامی می داریم به این دلیل است که ایران در آن زمان با تعدادی کم در مقابل ارتشی تا دندان مسلح مقاومت کرد و پیروز شد و این خود الان سبب ناراحتی و خشم دشمن شده است.
این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام اظهار کرد: امروز ما شاهد تأسیس بیش از ۱۰۰ شبکه ماهواره ای از سوی دشمنان این ملت علیه ایران هستیم و هدف آنها این است تا مردم را درگیر هواهای نفسانی کنند و آنها را از ارزش های مملکت خود دور سازند.
دبیر سابق شورایعالی امنیت ملی به گفتگوهای هسته ای که در گذشته با مسئولان غربی در عراق انجام شده بود، اشاره کرد و گفت: در مذاکرات هسته ای که در گذشته با قدرتهای جهانی در عراق انجام شده بود، به آنها گفتیم نگاه کنید الان ما در یکی از قصرهای صدام نشسته ایم و مشغول مذاکره هستیم، صدام کجا است و ما کجا؟! منظور ما این بود که امکانات نظامی که آنها در اختیار صدام برای یورش به ایران داده بودند با امکانات نظامی ما در آن زمان قابل قیاس نبود، و تا اکنون برای آنها جای سوال دارد که چگونه ملت ایران و جوانان با این امکانات اندک توانستند مقاومت کنند و پیروز از جنگ خارج شوند.
نماینده امام خامنه ای در شورایعالی امنیت ملی گفت: ظرفیت هایی که موجب آزادی خرمشهر شد، اکنون نیز می تواند این شهر را آباد کند.
دکتر سعید جلیلی اظهار کرد: آبادانی امروز ایران می تواند از راه اقتصاد مقاومتی در کشور باشد و به فرموده مقام معظم رهبری اقتصاد مقاومتی می تواند همانند دفاع مقدس پیروز شود.
جلیلی عنوان کرد: برخی در کشور هستند که می خواهند اقتصاد مقاومتی را به اقتصاد ریاضتی تعبیر کنند که این امری اشتباه است.
وی تصریح کرد: ما در دفاع مقدس اگر توانستیم خرمشهر را آزاد کنیم به این دلیل بود که مولفه اول آن حضور آحاد مختلف مردم در جبهه ها و دوم مدیریت جهادی در آن زمان بود. دشمنان با خیال خام خود بر این باور هستند که با فشارهای اقتصادی دل مردم را نسبت به نظام خالی خواهند کرد و وظیفه ما این است که این موانع و سدها را از پیش روی ملت ایران برداریم و این امر تنها با مدیریت جهادی محقق خواهد شد.
نماینده امام خامنه ای در شورایعالی امنیت ملی گفت: در سال ۱۱ میلیارد دلار واردات محصولات کشاورزی به ایران داریم.
دکتر سعید جلیلی عنوان کرد: کشور ایران به لطف نعمت های خدادادی و آب و هوای مناسب کشاورزی می تواند واردات بالای این محصولات را جبران کند و با آباد کردن زمینهای کشاورزی هم می توانیم حجم واردات را کم کنیم و هم در امر صادرات با قدرت وارد شویم و هم وضعیت اشتغال را نیز در کشور بالا ببریم.
وی افزود: مسئولین باید حمایت های بیشتری نسبت به کشاورزان کشور به خصوص استان حاصلخیر خوزستان از خود نشان دهند و تقاضای محصولات کشاورزی را در داخل کشور تأمین کنند.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: اگر توانستیم بر مشکلات داخلی چون حوزه کشاورزی و صنعت فائق شویم، ایران را آبادتر و خرمشهر را خرم تر خواهیم کرد.
وی عنوان کرد: همه احزاب داخلی با همه سلایق باید به دولت و مجلس کمک کنند و ظرفیت های مغفول مانده در استانها و شهرهای کشور را شناسایی کنند.
نماینده امام خامنه ای در شورایعالی امنیت ملی گفت: وقتی برای تامین دارو برای بیماران در کشور به ۲۰ درصد سوخت هسته ای نیاز داشتیم، غربی ها این سوخت را به ایران ندادند.
دکتر سعید جلیلی افزود: جوانان ما در آن لحظه بیکار ننشستند و ۲۰ درصد سوخت با همت دانشمندانی چون شهید مجید شهریاری بدون یک ریال هزینه دادن به غربی ها در داخل تامین شد و این شهدا همان شهدایی هستند که آزادی و آزادگی را برای ملت ما به ارمغان آوردند.
وی در بخش پایانی سخنانش گفت: کسانی که امروزه و از گذشته متحد آمریکا هستند، به این نتیجه رسیدند مقاومت و ایستادگی در مقابل آمریکا نیز می تواند سبب پیشرفت یک کشور شود و هر چه به آمریکا نزدیک شوند بیشتر وابسته آن خواهند شد و اجازه نخواهند داشت دستاوردی نو از خود داشته باشند. پرتاپ ماهواره های مختلف از سوی ایران و پیشرفت های تکنولوژی در ایران همگی گویای این موضوع است که با وجود تحریم ها و فشارهای غرب ایران هم چنان در حال پیشرفت و ترقی در منطقه و جهان است.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه