میرسلیم: با تصویب FATF دشمنان درصدد این هستند که از تبادلات مالی کشور باخبر شوند

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه تحریم‌ها گاهی کشور را در زمینه مبادلات دچار مشکل کرده گفت: با تصویب FATF دشمنان درصدد این هستند که از تبادلات مالی کشور باخبر شوند.

میرسلیم: با تصویب FATF دشمنان درصدد این هستند که از تبادلات مالی کشور باخبر شوند

به گزارش ۸دی، مصطفی میرسلیم صبح امروز در نشست مطالبه گری تخصصی دانشجویی در جهت بررسی وضعیت صنایع و کارخانه‌های استان در سالن اجتماعات کارخانه تالک ایرانیان در شهرک صنعتی رشت با اشاره به نقش اجرای اقتصاد مقاومتی در حل مشکلات اقتصادی کشور اظهار کرد: در اقتصاد مقاومتی عنوان برون‌گرایی و درون‌زایی وجود دارد که باید به آن دقت ویژه‌ای کرد.

وی با تأکید بر اینکه تأمین مواد اولیه مبتنی به دانش فنی است افزود: جوانان ما توانایی تأمین مواد اولیه را دارند و این مسئله مستلزم اعتماد مسؤولان و قرار دادن امکانات و تجهیزات به آن‌ها است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به تولید شمش و آلومینیم در کشور گفت: باید از مراحل بعد از تولید آلومینیم نیز بهره‌برداری شده و زنجیره تولید در کشور قطع نشود درحالی‌که عدم تحقق این مسئله جای تعجب دارد.

میرسلیم با اشاره به اینکه تمامی مقالات نباید که ISI باشند بیان کرد: دانشجویان مقالاتی تولید کنند که به درد کشور بخورد و باعث پیشرفت و تولید مواد اولیه در کشور شود و حتماً لزومی ندارد که مقالات در مجله و سایت‌های خارجی منتشر شوند.

وی با بیان اینکه تحریم‌ها گاهی کشور را در زمینه مبادلات دچار مشکل کرده گفت: با تصویب FATF دشمنان درصدد این هستند که از تبادلات مالی کشور باخبر شوند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اینکه کشور ما باوجود تحریم در بن‌بست قرار نداشته و راه‌های فراوانی برای عبور از تحریم وجود دارد افزود: ما کارهای بسیار سخت را در کشور انجام داده‌ایم و عبور از تحریم نیز شدنی است.

میرسلیم با بیان اینکه تحریم در جهت توقف کشور در تولید به تحمیل شده گفت: مشکلات ما در کشور به دلیل عمل بدون علم تمام و علم بدون عمل تمام است و این یعنی که برخی از افراد در جایگاه واقعی خود قرار ندارند.

وی با اشاره به اینکه دولت فکر می‌کرد که می‌تواند تورم را مهار و خود را قهرمان تورم بنامد افزود: اعلام قیمت چهار هزار و ۲۰۰ تومانی دلار اشتباه محض دولت بود و همین اتفاق باعث ایجاد جرقه‌ای جهت آشفتگی بازار ارز شد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه سیاست‌های کلی انتخابات در شهریور ۹۵ ابلاغ شد گفت: از شهریور سال ۹۵ تاکنون آن ابلاغ توسط وزارت کشور اجرایی نشده و این مسئله جای تعجب دارد.

میرسلیم با اشاره به اینکه دولت یازدهم به توانایی کشور اعتماد و باور ندارد بیان کرد: عدم اعتماد به توانایی‌هایی کشور به‌مانند اتفاقات دوران ملی شدن صنعت نفت است و در بر جام نیز دولت‌مردان ما فکر می‌کردند که حل مشکلات ما به دست آمریکا امکان‌پذیر است.

وی با بیان اینکه سیاست گزاری باید با نظارت صحیح همراه باشد گفت: نوع نظارت بر سیاست با سایر نظارت‌ها فرق می‌کند و وظیفه مجمع تشخیص مصلحت، نظارت بر سیاست‌های اجرایی کلی نظام است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اینکه بارها با وزیر بهداشت در رابطه با وضعیت بد بهداشت در کشور صحبت کرده‌ام افزود: مسؤولان علاوه بر توجه به درمان به موضوع بهداشت نیز در جامعه توجه کنند.

منبع: فارس

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه