رشت و فوجو چین خواهر خوانده می شوند/ احیای رودخانه های شهر با حضور سرمایه گذار خارجی

شهردار رشت از امضا تفاهمنامه اولیه خواهرخواندگی رشت با شهر فوجو چین خبرداد و گفت :رودخانه های شهر با حضور سرمایه گذار خارجی احیا می شوند

رشت و فوجو چین خواهر خوانده می شوند/ احیای رودخانه های شهر با حضور سرمایه گذار خارجی

 به گزارش خبرنگارسرویس اجتماعی ۸دی نیوز، محمد ابراهیم خلیلی پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران به ارائه توضیحاتی از  دستاورد سفر به استان فوجیان و اجلاس راه ابریشم در چین پرداخت وبا این توضیح که شهردار رشت توسط سفیر چین به این اجلاس به عنوان تنها شهردار از ایران دعوت شد افزود: ۱۲ نفر از شهرداران کشورهای مختلف در اجلاس مذکور دعوت بودند.

شهردار رشت تبیین راهبرد اقتصادی برای آینده اقتصاد کشورهای راه ابریشم از طریق دریا را  هدف اجلاس راه ابرایشم چین عنوان کرد و گفت: در چین بافت های فرسوده شهر به صورت موزه مورد بهرهبرداری قرار می گیرند و با توجه به این مهم  سرمایه‌گذاران چینی برای بازدید و بررسی  بافت های فرسوده به رشت سفر می‌کنند.

خلیلی با تاکید بر اینکه استان فوجیان از نظر پوشش گیاهی و محصولات کشاورزی مانند چای و برنج از استان‌های فعال و شبیه به گیلان است، گفت: این استان با ۱۲۱ هزار کیلومترمربع مساحت ۳۷ میلیون نفر جمعیت دارد و یکی از استان‌های مرفع چین به شمار می رود.

وی با این توضیح که در اجلاس راه ابریشم شهرداران مالزی، چین، لهستان، آمریکا، استرالیا، آرژانتین و چند کشور دیگر که در زمینه توسعه روابط تجاری، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی در راه ابریشم نقش دارند، حضور داشتند اظهار کرد: ما در توسعه روابط با چین هم حمایت دولت خود را داریم و هم اینمه طرف مقابل بسیار مشتاق است.

شهردار رشت  از امضا تفاهمنامه اولیه خواهرخواندگی رشت با شهر فوجو چین خبرداد و با اشاره به اینکه این تفاهمنامه زمینه گسترش روابط اقتصادی، تجاری، صنعتی، آموزشی،فرهنگی، بهداشتی و گردشگری  بین دو شهر را فراهم می کند در ادامه  از احیای رودخانه های شهر با حضور سرمایه گذار خارجی خبرداد .

خلیلی با اشاره به مبادلات تجاری  انجام شده بین ایران و چین حجم مبادلات مذکور را در  ۲۰۱۳ را ۱۲ میلیارد دلارعنوان کرد و افزود: ۱۰ میلیارد دلار سهم صادرات ایران به چین و ۲ میلیارد دلار سهم صادرات طرف چینیها بوده است.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه