رییس اداره ارشاد صومعه سرا: جامعه امروز نیازمند تربیت قرآنی است

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی صومعه سرا گفت: جامعه امروز نیازمند تربیت قرآنی است که باید خانواده ها به آن توجه جدی کنند.

رییس اداره ارشاد صومعه سرا: جامعه امروز نیازمند تربیت قرآنی است

به گزارش ۸دی نورالله صفرپور در آیین تجلیل از حافظان نوجوان و جوان قرآن کریم صومعه سرا که در محل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان برگزار شد از حافظان قرآن به عنوان آینده سازان معنوی کشور یاد کرد و افزود: در شرایطی که دشمن ما را درگیر یک جنگ تمام عیار فرهنگی کرده است توجه به قرآن کریم به عنوان تنها راه سعادت بشر می تواند گره گشای بسیاری از مشکلات ما باشد.

وی قرآن کریم را تنها راه سعادت و چراغ راه جامعه امروز بشری ذکر کرد و اظهار داشت: مشکل بسیاری از جوامع و کشورهای اسلامی ریشه در عمل نکردن به قرآن کریم دارد که باید برای کشور ما به عنوان یک اصل و الگو مد نظر قرار گیرد.

رییس اداره ارشاد صومعه سرا با اشاره به این که جامعه امروز تشنه معنویت و فرهنگ قرآنی است گفت: نقش این حافظان باید برای عامه مردم به خصوص نسل نوجوان و جوان جامعه تشریح شود تا موجب ترویج فرهنگ قرآنی گردد.

وی اضافه کرد: خانواده ها باید فضای مناسبی را برای فرزندان خود ایجاد کنند تا مبادا در دام بحران های فکری و فرهنگی بیفتند.

صفرپور ابراز امیدواری کرد: به منظور ارج گذاشتن به این حرکت ارزشمند حافظان قرآن کریم که موفق به حفظ کل قرآن شده اند دیگر نهادهای فرهنگی و دستگاههای اجرایی شهرستان که متولی فرهنگ و هنر دینی و انقلابی هستند نیز به تجلیل و تقدیر از آنها اقدام نمایند.

 

 

وی همچنین از برگزاری همایش تجلیل از حافظان ، خادمان و فعالان قرآنی شهرستان صومعه سرا در دهه فجر سال جاری خبر داد.

در پایان از شش حافظ کل قرآن کریم شهرستان صومعه سرا آقایان طاها علیزاده، امیرمحمد دیده بان، سید پویا پروانه، محمدرضا عربانی مستقیم، سید امیرحسین جوادی ، سیده فاطمه جوادی( شاگردان استاد فلاح پور) و خانم سیده راضیه مهران مسئول کانون قرآنی نورالهدی و برادر مهدی فرازی راد از مربیان فعال قرآنی شهرستان صومعه سرا با اهدای هدیه و لوح تقدیر تجلیل شد.

 

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه