آثار تحریم‌ها بر دانشجویان ایرانی در انگلیس

یک روزنامه انگلیسی در گزارشی نوشته دانشگاه‌های انگلیس دانشجویان ایرانی‌تبار خود را که به دلیل تحریم‌های آمریکا قادر به انتقال شهریه تحصیل خود نبوده‌اند تهدید کرده‌اند.

آثار تحریم‌ها بر دانشجویان ایرانی در انگلیس

به گزارش هشت دی،همکاری بانک‌های اروپایی با تحریم‌های آمریکا وضعیت دشواری را برای دانشجویان ایرانی شاغل به تحصیل در دانشگاه‌های انگلیس رقم زده است.

روزنامه گاردین گزارش داده دانشگاه‌های انگلیس برخی از دانشجویان ایرانی‌تبار خودشان را که به دلیل تحریم‌های بانکی آمریکا قادر به پرداخت به موقع شهریه خود نبوده‌اند تهدید به تعلیق از تحصیل کرده‌اند.

«پارسا سادات»، دانشجوی حقوق دانشگاه «ریدینگ» یکی از دانشجوهایی است که ممکن است به همین دلیل قادر به اتمام تحصیلش نباشد. او قادر به پرداخت شهریه خود نبوده است.

گاردین نوشته خانواده او قادر به تأمین هزینه شهریه او هستند ولی به دلیل تحریم‌ها نمی‌توانند مبلغ شهریه را انتقال دهند. دانشگاه به پارسا گفته که در زمان تعطیلات کریسمس به تهران سفر کرده و ۵۳۵۰ پوند شهریه دانشگاه را به صورت نقدی همراه خودش بیاورد. یکی از مقام‌های دانشگاه در ایمیلی او را تهدید کرده در صورتی که در موعد مقرر شهریه را پرداخت نکند، ترم او تعلیق خواهد شد.

این دانشجو گفته دست‌کم ۶ بار تا حالا به او هشدار داده شده در صورتی که شهریه‌اش را پرداخت نکند، وضعیت تحصیلی‌اش معلق خواهد شد. او دانشجوی سال آخر است و دو سال گذشته، ۳۰۶۰۰ پوند برای تحصیلاتش در این دانشگاه هزینه کرده است.

«مای ساتو»، یکی از اساتید دانشگاه «ریدینگ» گفته درخواست دانشگاه از پارسا برای انتقال این وجوه به صورت نقد، اقدامی قابل انتقاد است و دانشگاه را در معرض انتقاد قرار می‌دهد.

او گفته دانشگاه در اینجا فرصتی در اختیار دارد تا در برابر بی‌عدالتی آشکاری که نتیجه سیاست‌های دولت آمریکا در قبال ایران است ایستادگی کند.

منبع: فارس

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه