معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی:

ارتقای بهره وری اقتصاد گردشگری گیلان در گرو مهارت آموزی است

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: مهارت آموزی در بخش کشاورزی و گردشگری گیلان، موجب رونق اقتصادی بیشتر در این بخش ‌ های استان می شود.

ارتقای بهره وری اقتصاد گردشگری گیلان در گرو مهارت آموزی است

به گزارش ۸دی، سلیمان پاک سرشت در جلسه شورای مهارت گیلان که در سالن شهید انصاری استانداری گیلان برگزار شد، گفت: مهارت آموزی در گیلان از دغدغه ‌ های مهم سازمان فنی و حرفه ‌ ای کشور است.

وی افزود: به اهمیت مهارت آموزی در کشور دیر رسیدیم و باید با اراده‌ای که وجود دارد،فاصله ‌ ها جبران شود.

پاک سرشت ادامه داد: یکی از چالش ها ما این است که بهره برداران از مهارت ‌ های آموزشی دور یک میز هنوز جمع نشده اند و دلیل آن شاید سخت بودن موضوع مهارت است که ذینفعان بسیاری دارد.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، تصریح کرد: سوال اغلب خانواده ‌ ها این است که در حال حاضر فرزندانشان چه نوع مهارتی را ببینند.

پاک سرشت، گفت: شورای مهارت کار بسیار مهمی دارد و در آن نیازهای اساسی مهارتی در استان باید مشخص شوند.

وی افزود: تغییر و تحولات خوب در بخش مهارت آموزی گیلان نوید خوبی است. از این پس از هر استان گزارشات مهارت آموزی گرفته می شود تا ارزیابی عملکردها مشخص شود.

پاک سرشت اضافه کرد: ۹۲درصد از اعتبارات سازمان آموزش و فنی و حرفه ‌ ای پرسنلی است و ۸درصد باقی مانده با توجه به نیازهایی که این سازمان دارد، ما را دچار مساله می کند. نیاز داریم پشتیبانی خوبی از این سازمان بشود تا انتظارات از این سازمان در جامعه محقق شود.

وی، خاطرنشان کرد:  دو بخش کشاورزی و گردشگری ظرفیت های بزرگ گیلان هستند، مهارت آموزی و ارتقای کیفیت نیروی کار، جذابیت و بهره وری اقتصادی را به این بخش‌ها می‌افزاید.

منبع: ایسنا

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه