گلایه یک مقام مسئول کارگری

بن خواربار کارگران را زیاد کنید، سبد کالا پیشکش!

رئیس اتحادیه کارگران قراردادی معتقد است: اگر بن خواربار و حق مسکن کارگران افزایش پیدا کند، کارگران نیازی به کمک‌های جبرانی نقدی و سبدکالای دولت نخواهند داشت.

بن خواربار کارگران را زیاد کنید، سبد کالا پیشکش!

به گزارش ۸دی، فتح اله بیات، تشکیل جلسات شورای عالی کار را خواستار شد و گفت: بر اساس قانون شورای عالی کار باید ماهی یک جلسه تشکیل دهد و به مباحث و موضوعات کارگران و کارفرمایان بپردازد ولی متاسفانه باوجود تلاشهای نمایندگان کارگری، کارفرمایان اهمیتی به خواسته‌ها و مطالبات کارگران نمی‌دهند و تلاش می‌کنند از طریق لابی با وزارت کار مانع برگزاری جلسات ترمیم دستمزد شوند و آن را تا جلسات مزد ۹۸ شورای عالی کار در پایان سال بکشانند.

وی ادامه داد: اگر امروز شکاف بین مزد و معیشت کارگران ترمیم نشود و به دستمزد سال آینده گره بخورد، وضعیت اسفباری در انتظار کارگران خواهد بود؛ چون قدرت خرید کارگران به شدت کاهش یافته و دستمزد اندک دیگر جوابگوی هزینه‌های سنگین زندگی خانوارهای کارگری نیست و این وظیفه حاکمیت است که به این بحث ورود و مدیریت کند و اجازه ندهد اختلافات کارگری و کارفرمایی تشدید شود.

رئیس اتحادیه کارگران قراردادی و پیمانی ابراز امیدواری کرد جلسات دستمزد شورای عالی کار هرچه سریع‌تر برگزار شود و گفت: کارگران به نمایندگان تشکل‌های کارگری فشار می‌آورند، از شرایط دشوار معیشتی و پایین بودن حقوق گلایه می‌کنند و پیگیر بسته‌های حمایتی دولت هستند اما نمایندگان کارگران در شورای عالی کار هرقدر تلاش می‌کنند به در بسته می‌خورند و در چنین شرایطی حق دارند تا مشخص نشدن تکلیف جلسات ترمیم مزد کارگران وارد بحث دستمزد سال ۹۸ نشوند.

بیات تاکید کرد: اگر دولت و کارفرمایان در جریان تعیین دستمزد،‌ حق مسکن و بن خواربار کارگران را به شکل مطلوب و قابل توجهی افزایش دهند دیگر کارگران به دنبال کمک جبرانی نقدی نخواهند بود و نیازی به سبد کالای دولت نخواهند داشت.

به گزارش ایسنا، از جلسه کمیته دستمزد شورای عالی کار که با حضور وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی برگزار و در آن بر اختصاص بسته‌های غذایی به کارگران تاکید شد یکماهی می‌گذرد. در آن جلسه نمایندگان کارگری در نامه‌ای به وزیر کار تشکیل جلسه‌ای منحصر با موضوع دستمزد کارگران را خواستار شدند و وزیر کار نیز آمادگی خود را برای ترمیم مزد کارگران اعلام کرد مدتی بعد نمایندگان کارگران به جلسه‌ای در وزارت کار دعوت شدند که به موضوع شرایط اقتصادی و راهکارهای خروج بنگاه‌ها از رکود می‌پرداخت. پس از پایان جلسه نمایندگان کارگری از منتفی شدن ترمیم مزد کارگران خبر دادند.

منبع: ایسنا

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه