گرایش دانش آموزان گیلانی به انجمن های اسلامی افزایش یافت

معاون فرهنگی و تربیتی اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان گیلان گفت: ۱۰ هزار دانش آموز در ۴۰۰ انجمن اسلامی فعالیت می کنند و گرایش این نسل به فعالیت در این تشکل افزایش یافته است.

گرایش دانش آموزان گیلانی به انجمن های اسلامی افزایش یافت

به گزارش هشت دی، مرتضی هاشمی نسب  در آئین معارفه رئیس اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان آستارا در اداره آموزش و پرورش این شهرستان افزود: در سال گذشته ۶ هزار دانش آموز در ۳۰۰ انجمن اسلامی فعالیت می کردند و امسال تعداد آنها به ۱۰ هزار نفر افزایش یافته است.
وی بیان کرد: دانش آموزان نخبه با معدل بالای ۱۸ و دارای شاخص های ممتاز فرهنگی و علمی می توانند عضو اتحادیه انجمن های اسلامی شوند و حدود ۱۰۰ دانش آموز آستارایی در ۲۰ اتحادیه انجمن های اسلامی مدارس فعالیت می کنند.
وی اظهار کرد: تعداد اعضای هیات مرکزی انجمن های دانش آموزی استان یک هزار و ۲۰۰ نفر است و اتحادیه انجمن ها با جمعیت هلال احمر، مرکز آموزش فنی و حرفه ای و اداره کل کتابخانه های عمومی گیلان برای توانمندی دانش آموزان در حوزه های فرهنگی، کارآفرینی و امداد و نجات تفاهم نامه همکای منعقد کرده است.
هاشمی نسب گفت: همکاری بیشتر اداره کل و ادارات آموزش و پرورش در برنامه های اتحادیه انجمن های اسلامی لازم است و انگیزه درونی اعضا، محوریت اسلام، خودسازی، انجام امور به صورت تعاونی، استفاده مبتکرانه از هنر و ابزار نو، احساس مسئولیت به رشد یکدیگر، رشد فضیلت های اخلاقی و عضویابی چهره به چهره ویژگی انجمن موفق است.
سجاد موسوی مدیر آموزش و پرورش آستارا نیز در این آئین گفت: چهار تشکل رسمی در این اداره فعالیت می کند و ارزشمندترین آنها، اتحادیه انجمن های اسلامی است.
وی افزود: انجمن های اسلامی اعتماد به نفس دانش آموزان را برای پذیرش مسئولیت های اجتماعی و سیاسی فراهم می کنند و دانش آموزان عضو انجمن ها باید الگویی تمام عیار و در تراز جمهوری اسلامی باشند.
در این آئین با تقدیر از زحمت های سالار هرمز پور، حسین حدادی به عنوان رئیس اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان شهرستان آستارا معرفی شد.
آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در غرب گیلان قرار دارد و ۱۷ هزار دانش آموز در ۱۵۰ مدرسه آن تحصیل می کنند.

منبع: ایرنا

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه