مدیرکل اداره اوقاف و امور خیریه گیلان:

مطمئن ترین چتر حمایتی حوزه سلامت سنت وقف است

مدیرکل اداره اوقاف و امور خیریه گیلان گفت: بهترین راه رسیدن به جامعه سالم وقف است.

مطمئن ترین چتر حمایتی حوزه سلامت سنت وقف است

حجت الاسلام ستارعلیزاده، مدیرکل اداره اوقاف و امور خیریه گیلان صبح امروز (پنجشنبه ۲۲ آذر) در نشست مجمع خیران سلامت لاهیجان در آموزشکده فنی شهید رجایی این شهرستان اظهار کرد: یکی از زمینه های خدمت رسانی سنت حسنه وقف، حوزه درمان و بهداشت است.

وی با بیان اینکه ۲۵ درصد از مراکز درمانی و خدمات پزشکی کشور موقوفه هستند، گفت: مطمئن ترین چتر حمایتی حوزه سلامت سنت وقف است.

مدیرکل اداره اوقاف و امور خیریه گیلان تاکید کرد: بهترین راه رسیدن به جامعه سالم وقف است.

وی تشکیل مجمع یاوران وقف و سلامت را یکی از راهکارهای ترویج سنت وقف در حوزه بهداشت و درمان برشمرد و ابراز امیدواری کرد: در آینده تفاهم نامه بین اداره اوقاف و امور خیریه و دانشگاه علوم پزشکی گیلان منعفقد شود تا زمینه برای شناسایی موقوفات درمانی و راه اندازی موقوفات جدید در این حوزه فراهم شود.

علیزاده با اشاره به اینکه اوقاف به دنبال تولی گری نیست، گفت: سازمان اوقاف به دنبال ترویج فرهنگ وقف است و همواره مبلغ این فرهنگ متعالی بوده است.

وی خواستار برنامه محور کردن مجمع وقف و سلامت شد و گفت: راه اندازی مرکز مشاوزه وقف در دانشگاه علوم پزشکی گیلان به این امر کمک می کند.

مدیرکل اداره اوقاف و امور خیریه گیلان، خیران لاهیجانی را از پیشگامان وقف در گیلان خواند و اعلام کرد: یکی از بزرگترین وقف‌های پس از انقلاب در گیلان متعلق به بانو صغری المعی است که بازارچه ای به ارزش ۹ میلیارد تومان را وقف کرده است.
وی به تجربه وقف مشارکتی در ثبت موقوفات جدید در گیلان اشاره کرد و گفت: وقف مشارکتی زمینه ساز بهترین خدمات در حوزه سلامت می شود.

علیزاده از نمایندگان حاضر در این نشست هم خواست درباره تصویب مجدد انتشار اوراق وقف در قالب عقد صلح بررسی و مطالعه داشته باشند چرا که اینتشار این اوراق در سال های گذشته منجر به آغاز احداث دو بیشمارستان در شیراز و شهر ری شده است.
در این نشست دکتر شهریاری، رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، دکتر نیکفر، نماینده مردم لاهیجان در مجلس و حجت الاسلام صدیق، امام جمعه لاهیجان نیز حضور داشتند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه