دبیر ستاد شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر گیلان:

۳۷۵ هزار دانش‌آموز گیلانی در معرض آلودگی به مواد مخدر قرار دارند

دبیر ستاد شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان گیلان گفت: ۳۷۵ هزار دانش‌آموز گیلانی در معرض خطر ابتلا به مواد مخدر قرار دارند.

۳۷۵ هزار دانش‌آموز گیلانی در معرض آلودگی به مواد مخدر قرار دارند

به گزارش ۸دی، محمدحسین شاهکویی صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر در کنار مبارزه گسترده با سوداگران مرگ،‌ یکی از مهم‌ترین سیاست‌های کاری خود را پیشگیری از مصرف مواد مخدر سنتی و صنعتی اعلام کرده است.

دبیر ستاد شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان گیلان آگاهی‌بخشی به خانواده‌ها در مورد عوارض مواد مخدر صنعتی را مورد تأکید قرار داد و افزود: به دستور مقام معظم رهبری اعتبارات خوبی برای امر پیشگیری و ارائه آموزش‌های مرتبط در حوزه مواد مخدر تخصیص پیدا کرده است.

وی توانمند‌سازی خانواده‌ها و تمام اقشار جامعه در کنار آگاهی دادن به آنان در مورد سوء مصرف مواد مخدر صنعتی را متذکر شد و تصریح کرد: تقویت مهارت نه گفتن در سنین پایه و کودکی و آشنایی جامعه با انواع مواد مخدر جدید می‌تواند در کاهش ابتلا مردم به مواد افیونی مؤثر واقع شود.

شاهکویی با بیان اینکه ۳۷۵ هزار دانش‌آموز گیلانی در خطر ابتلا به مواد مخدر قرار دارند اظهار داشت: ستاد هماهنگی مبارزه با مواد مخدر گیلان درصدد است به زودی سطح پوشش خدمات آموزشی خود در حوزه آسیب‌های شایع مواد مخدر صنعتی جدید را به ۵۰ درصد ارتقاء دهد.

دبیر ستاد شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر گیلان از وجود ۵۰ کمپ و ۳۷۰ مرکز سرپایی ترک اعتیاد در این استان خبر داد و عنوان کرد: شیوه مدیریت این مراکز در سال‌های اخیر با ورود افراد متخصص و تحصیلکرده و جایگزینی آنان با افراد بهبودیافته دستخوش تغییرات زیادی شده است.

وی با اشاره به اینکه مجوز راه‌اندازی مراکز و کمپ‌های ترک اعتیاد سابق بر این برای معتادان بهبود یافته نیز صادر می‌شد تصریح کرد: در حال حاضر مجوزها تنها به افراد متخصص اعطا می‌‌شود به همین علت در سال‌های اخیر شاهد رشد کیفی کمپ‌ها و مراکز ترک اعتیاد هستیم.

شاهکویی‌ از کشف مقادیر زیادی مواد مخدر توسط نیروی انتظامی خبر داد و اظهار داشت: سیاست اصلی ما این است که با اجرای اصل پیشگیری و کاهش تقاضا در جامعه سن ابتلا افراد و میزان گرایش آنان به مصرف مواد مخدر صنعتی را به میزان قابل ملاحظه‌ای کاهش دهیم.

دبیر ستاد شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان گیلان همکاری دیگر نهادها و سمن‌ها را نیز مورد تأکید قرار داد و بیان داشت: با آموزش گسترده به تمامی اقشار جامعه می‌توان امیدوار بود که در آینده آگاهی‌های اجتماعی در مورد انواع مواد مخدر به نحو مطلوبی ارتقاء پیدا کند.

منبع: تسنیم

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه