عضو هیئت مدیره خانه صنعت،‌ معدن و تجارت ایران:

بودجه ۹۸ دولت با وعده عدم افزایش قیمت کالاهای اساسی مغایرت دارد

عضو هیئت مدیره خانه صنعت،‌ معدن و تجارت ایران گفت:‌ لایحه بودجه ۹۸ دولت با وعده‌های رئیس جمهور مبنی بر عدم افزایش قیمت کالاهای اساسی در سال آینده مغایرت دارد.

بودجه ۹۸ دولت با وعده عدم افزایش قیمت کالاهای اساسی مغایرت دارد

به گزارش ۸دی، محمدرسول سماکچی عضو هیئت مدیره خانه صنعت،‌ معدن و تجارت ایران اظهار داشت:‌ بر اساس وعده‌های اخیر رئیس جمهور که در سفر به سمنان در جمع مردم مطرح شد قیمت کالاهای اساسی در سال آینده افزایش پیدا نمی‌کند اما این وعده‌ها با مفاد مندرج در لایحه بودجه ۹۸ کاملاً مغایرت دارد.

عضو هیئت مدیره خانه صنعت،‌ معدن و تجارت ایران با بیان اینکه رئیس جمهور وعده کنترل قیمت‌ها در سال آینده را مطرح کرده است افزود:‌ با نگاهی اجمالی به لایحه بودجه سال ۹۸ و قیمتی که در آن برای ارز دولتی در نظر گرفته شده است به تناقض حرف‌های رئیس جمهور پی می‌بریم.

سماکچی به قیمت ارز دولتی امسال برای کالاهای اساسی که ۴ هزار و ۲۰۰ تومان تعیین شده است اشاره کرد و ابراز داشت: با تصمیم دولت در راستای تغییر نرخ ارز به ۵ هزار و ۷۰۰ تومان قطعاً قیمت این اقلام ضروری جامعه در سال آینده با تغییرات بسیار زیادی مواجه خواهد شد.

رئیس هیئت مدیره کانون کارفرمایان استان گیلان از تورم ۳۵ درصدی در سال آینده خبر داد و عنوان کرد: در صورتی که دولت بخواهد ارز دولتی را در سال آینده از ۴ هزار و ۲۰۰ تومان به ۵ هزار و ۷۰۰ تومان افزایش دهد فشارهای مضاعف‌تری به اقشار متوسط و آسیب‌پذیر جامعه وارد می‌شود.

وی از مصائب و مشکلات عدیده اقشار ضعیف جامعه سخن گفت و بیان داشت: به علت فشارهای فزاینده اقتصادی،‌ تورم افسارگسیخته و افزایش به یکباره نرخ تمام کالاها و اقلام ضروری در کشور بسیاری از مردمی که در طبقه متوسط جامعه قرار داشتند به زیر خطر فقر کشیده شدند.

عضو هیئت مدیره خانه صنعت،‌ معدن و تجارت ایران با تأکید بر اینکه تصمیم دولت در راستای افزایش نرخ ارزدولتی این بحران‌ها را تشدید می‌کند افزود:‌ از نمایندگان مجلس در کمیسیون‌های تخصصی انتظار داریم با حساسیت و دقت بیشتری زوایای لایحه بودجه ۹۸ را مورد بررسی قرار دهند.

سماکچی عدم افزایش نرخ ارز دولتی در سال آینده و اقدام عملی مجلس در این زمینه را خواستار شد و تصریح کرد: در حال حاضر مردم زیر بار مشکلات اقتصادی متحمل سخت‌ترین فشارها شده‌اند بنابراین تغییر مجدد در قیمت کالاها و تورم ۳۵ درصدی زندگی آنان را با بحران جدی مواجه می‌کند.

منبع: تسنیم

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه