رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان خبر داد:

تخلف ۱۹ پزشک بیمارستان حشمت از سوی دیوان محاسبات رد شد/ ارجاع بیماران از مراکز دولتی به بخش خصوصی تخلف است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان تخلف ۱۹ پزشک بیمارستان دکتر حشمت از سوی دیوان محاسبات را رد و صراحتاً اعلام کرد که ارجاع بیماران به بخش خصوصی خلاف است و اعضای هیأت علمی غیرقانونی جذب نمی‌شوند.

تخلف ۱۹ پزشک بیمارستان حشمت از سوی دیوان محاسبات رد شد/ ارجاع بیماران از مراکز دولتی به بخش خصوصی تخلف است

به گزارش ۸دی، شاهرخ یوسف زاده چابک امروز در گفت‌وگویی در خصوص جذب غیرقانونی برخی از اعضای هیأت علمی در سطح دانشگاه علوم پزشکی گیلان اظهار کرد: انتخاب اعضای هیأت علمی مسیری قانونی دارد و فرآیندهای آن کاملاً مشخص و خارج از آن‌کسی نمی‌تواند جذب شود و اگر در فرایند جذب اعضای هیأت علمی به‌صورت خاص موردی وجود داشته باشد موضوع قابل‌پیگیری و بررسی است.

وی در خصوص اینکه برخی از پزشکان متخصص در بیمارستان‌ها دانشجو بوده‌اند که عضو هیأت علمی شده اما اساتید آن‌ها همچنان در صف انتظار برای پیوستن به اعضای هیأت علمی هستند افزود: جذب اعضای هیأت علمی به‌گونه‌ای نیست که اساتید صف بکشند تا نوبت آن‌ها برسد بلکه هیأت علمی شدن فرآیند پیچیده‌ای دارد و یکی از فرایند‌های آن توانمندی دانشجویان است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان در پاسخ به اینکه برخی از مراکز بیمارستانی وزارت بهداشت از افرادی استفاده می‌شود که زیرمجموعه سایر دستگاه‌ها هستند درحالی‌که از ظرفیت نیروی انسانی دانشگاه علوم پزشکی که دارای مدارک موردنیاز خاص و مرتبط است استفاده نمی‌شود گفت: اگر مسیر قانونی برای به‌کارگیری افراد خلاف باشد امکان حضور برای هیچ‌کس فراهم نیست و این نوع موارد کاملاً موردی هستند درحالی‌که باید شرایط و ضوابط عمومی برای همه یکسان اجرایی شود.

وی در پاسخ به اینکه چرا برخی از اعضای هیأت علمی تمام‌وقت که باید در بیمارستان‌ها حضورداشته باشند وقت خود را در بیمارستان‌های خصوصی سپری می‌کنند، تصریح کرد: مشکلاتی درگذشته بر این اساس وجود داشته که اکنون نیست و حضور فیزیکی و مسائل دیگر به‌دقت کنترل می‌شود؛ ضمن اینکه یک عضو هیأت علمی فعالیت‌هایی دارد که صرف وقت برای پژوهش، آموزش، مدیریت، فرهنگی، حضور در جلسات، سمینارها و کنگره‌ها و ارائه سخنرانی‌ها ازجمله آن‌هاست.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با رد بروز تخلف ۱۹ تن از اعضای هیأت علمی بیمارستان قلب دکتر حشمت رشت از سوی دیوان محاسبات گفت: اعضای هیأت علمی بیمارستان قلب دکتر حشمت متخلف نیستند بلکه مواردی را که قانون‌گذار در قانون مشخص کرده برای سازمان‌های نظارتی ابهاماتی را ایجاد کرده که فرایند آن در حال پاسخگویی و رفع ابهامات است اما اینکه کسی متخلف شناخته شود استفاده از عنوان تخلف کلمه به‌جایی نیست.

یوسف زاده در پاسخ این سؤال که برخی از پزشکان متخصص در برخی بیمارستان‌ها بیماران را طبق اسناد موجود به مراکز خصوصی ارجاع می‌دهند تصریح کرد: ارجاع بیماران از مراکز دولتی به بخش خصوصی تخلف است و بیماران و مراجعه‌کنندگان می‌توانند با تماس به سامانه ۱۹۰ تخلفات را ارجاع و معاونت درمان دانشگاه مکلف به رسیدگی آن‌ها است.

وی با بیان اینکه سامانه ۱۹۰ مرکزی برای اطلاع‌رسانی از تخلفات و شکایات بیماران و همراهان آن‌ها است خاطرنشان کرد: کسانی که شکایت و انتقاد نسبت به مجموعه دانشگاه علوم پزشکی گیلان دارند با سامانه ۱۹۰ مطرح کنند و اگر پیگیری نشد آن‌وقت می‌توانید معترض شوید.

منبع: فارس

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه