حجت الاسلام دهنوی: جوانان به امید تغییر شخصیت فرد مقابل ازدواج نکنند

کارشناس مسائل ازدواج و خانواده با بیان اینکه ایجاد وابستگی و دلبستگی قبل از ازدواج فرد را کر و کور می کند، گفت: به امید تغییر شخصیت فرد مقابل ازدواج نکنید.

حجت الاسلام دهنوی: جوانان به امید تغییر شخصیت فرد مقابل ازدواج نکنند

به گزارش خبرنگار هشت دی، حجت الاسلام حسین دهنوی عصر امروز در ویژه برنامه روز دانشجو با عنوان “الفبای ازدواج” در دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت با بیان اینکه باید به اصل ازدواج در زندگی توجه کرد، اظهار کرد: هر شخص باید با فرد متناسب خود، ازدواج کند.

وی با اشاره به اینکه با کسی ازدواج کنید که نیازهای شما را برطرف کند، گفت: گاهی افراد وارد یک رابطه عاطفی شده و ازدواج می کنند لیکن شکست می خورند چون این ازدواج بر اساس ظاهر شکل می گیرد.

این کارشناس خانواده، گفت: ایجاد وابستگی و دلبستگی قبل از ازدواج در نهایت شیدایی فرد را نابینا و ناشنوا می کند و بلاهایی بر سر زندگی می آورد.

دهنوی به وجود حس تعلق در تمام زنان اشاره کرد و افزود: هیچ زنی دوست ندارد که همسر خود را با کسی شریک شود.

این کارشناس مسائل ازدواج با بیان اینکه تنها عشق است که انسان را مجبور به ازدواج با غیر می کند، گفت: مواظب عشق های کر و کور کننده باشید و به امید تغییر شخصیت فرد مقابل ازدواج نکنید.

 

** در ازدواج بر پایه عقل تصمیم بگیرید

دهنوی با بیان اینکه اگر مادری مذهبی است دلیل نمیشود فرزند او نیز مذهبی باشد، تاکید کرد: در ازدواج هایتان تحقیق و جست وجو کنید و با عقل تصمیم بگیرید.

وی خطاب به جوانان تصریح کرد: دختران و پسران سخت گیری نکنند، برخی دختران ما به دنبال کسی هستند که در همه امورات شبیه هم باشند اما کمی تغییر مسئله ای نیست.

کارشناس مسائل ازدواج با بیان اینکه باید خانم و آقای هم مذهب باهم ازدواج کنند افزود: خیلی موافق ازدواج شیعه و سنی نیستم.

وی اصل همتایی خانوادگی را در ازدواج امری مهم دانست و بیان کرد: با ازدواج دختر و پسر دو خانواده نیز باهم ازدواج می کنند.

کارشناس مسائل اردواج با اشاره به اصل طبقاتی در ازدواج گفت: اگر پسری از نظر اقتصادی به عدد ۱۴ می رسد بهتر است با خانمی که به عدد ۱۰ می رسد ازدواج کند.

کارشناس مسائل مذهبی همتایی فرهنگی را آخرین اصل همتایی خواند و بیان کرد: اگر افراد از یک مذهب و مسلمان ولی با دو کشور متفاوت باشند با مشکل مواجه می شوند زیرا فرهنگ آنها فرق دارد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه