چرا همیشه کارگران، یک بار هم به مدیران و مسئولان حقوق ندهید

کارگران نیشکر هفت تپه، کارگران گروه ملی فولاد اهواز، کارگران هپکو اراک، کارگران آذراب و …. در طول ماه‌ها و سال‌های اخیر بارها به عدم پرداخت حقوق و مطالباتشان تجمعات اعتراضی برگزار کرده اند.

چرا همیشه کارگران، یک بار هم به مدیران و مسئولان حقوق ندهید

به گزارش ۸دی،  اگر اطلاعات کامل باشد می توان لیست بلندبالایی از کارگران در نقاط مختلف کشور تهیه کرد که با مشکلات و مسائل مشابهی دست و پنجه نرم می کنند. متاسفانه مقامات و مسئولان نیز خیلی کم به مشکلات این قشر زحمتکش رسیدگی می کنند. نکته مهم این است نباید این تلقی بین کارگران بوجود آید فریادرسی وجود ندارد و تا زمانی که معترض نشوند حق و حقوق آنها پرداخت نمی شود.

هر چقدر به نیازها و دغدغه های اقشار مستضعف و ضعیف در جمهوری اسلامی بی توجهی شود به همان نسبت و میزان نشان دهنده دور شدن از اهداف و آرمان های اولیه انقلاب است. قرار نبود وقتی جمهوری اسلامی برپا شد حقوق و انواع و اقسام مزایا برای مدیران و مسئولان ردیف شود اما کارگران برای دریافت حقوق بخور و نمیر خود گرفتار و آواره شوند. اگر سیستم اقتصادی که ایجاد شده حقوق نامتعارف، پاداش و مزایای آن چنانی برای مدیران و مقامات و مسئولان در نظر می گیرد و ماه تمام نشده فیش های چند ده میلونی آن ها واریز می شود اما کارگر برای دریافت حقوق ۱ یا ۲ میلیونی خود باید ماه ها و بلکه سال ها معطل بماند که آن هم مشخص نیست در نهایت پرداخت شود حتماً این رویه ایراد و اشکال جدی دارد و باید در آن بازنگری شود.

رهبر انقلاب در یک از دیدارها با اعضای هیات دولت در سال ۱۳۹۵ درباره فاصله میزان حقوق مدیران و کارگران و بر همدردی با مردم تاکید داشته اند.

فراتر از این موضوع مگر قرار نبود بر اساس ماده ۲۹ برنامه ششم در سال اول اجرای برنامه، سامانه ثبت حقوق و مزایای مدیران توسط دولت ایجاد شود و امکان دسترسی برای نهادهای نظارتی و عموم مردم فراهم شود. عدم اجرای این ماده برنامه ششم توسعه که اتفاقا دولت بر اساس آن مکلف شده بود نباید موجب شک و تردید شود که واقعاً هنوز داستان حقوق های نجومی و پرداخت های نامتعارف تمام نشده است. اگر دولت با این پدیده برخورد کرده چرا به اجرای این ماده قانونی گردن نمی نهد.

اگر وضعیت اقتصادی مشکل دارد، اگر تحریم ناکارآمدی ها را آشکار کرده، اگر دولت قابلیت و توانایی ندارد تولید را از رکود نجات دهد قرار نیست کارگران و طبقات پایین جامعه به لحاظ اقتصادی و معیشتی، هزینه ضعف و کم کاری مدیران ناکارآمد و نجومی بگیر را بدهند، چرا نباید این مشکلات بر همه سرشکن شود. مطمئن باشید اگر چند ماهی، مدیران مثل کارگران حقوق دریافت کنند وضعیت بهتر هم می شود و سیستم تولیدی و بوروکراسی ناکارآمد کنونی تحرک بیشتری پیدا می کند. شاید هم اگر پاداش و مزایا، پول سفر، هزینه موبایل و …. مدیران قطع شود پرداخت حقوق همه برای دولت امکان پذیرتر باشد.

منبع: الف

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه