به گزارش ۸دی، محمود قاسم نژاد فرماندار شهرستان فومن در این نشست، با تشکر از مدیرکل راهداری استان به دلیل تلاش مستمر برای ایمن سازی مناطق سیل زده و مساعدت های مکرر برای رفع مشکلات و همکاری برای بازسازی مناطق آسیب دیده در اثر بارندگی ها و سیلاب های گذشته، افزود: با آغاز سیل در شهرستان، ابتدا تنها با دو دستگاه بودلوزر و بیل مکانیکی و همچنین فقط یک دستگاه لودر که در اداره راهداری فومن وجود داشت عملیات را آغاز کردیم و به ایمن سازی و ازسرگیری تردد مردم در برخی روستاهای آسیب دیده پرداختیم.

نصب پل موقت فلزی به ظرفیت ۴۵ تن در قلعه رودخان

قاسم نژاد با تشکر از اداره کل راهداری به جهت نصب پل موقت فلزی به ظرفیت ۴۵ تن در قلعه رودخان اعلام کرد که پس از هماهنگی با نماینده شهرستان حجت الاسلام افتخاری، تصمیم گرفته شد برخی کاستی های دیگر شهرستان نظیر مشکلات پل پیشده و پل سیدآباد نیز در این جلسه مطرح شود تا از تخریب آنان در اثر بارش ها و سیل احتمالی در آینده جلوگیری شود.

وی با اشاره به پل کلفت به عنوان موضوع مهم دیگر شهرستان خواهان توجه به وضعیت این پل و مساعدت جهت بازسازی آن شد که ابتدا پیش از سیل، نیازمند اعتباری بالغ بر یک میلیارد و هشتصد میلیون تومان بود که اگرچه بخشی از آن با تعامل با نماینده شهرستان فومن فراهم شد، اما در اثر وقوع سیلاب ها بعدی، هم اکنون برای احداث مجدد به ۵ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

فرماندار فومن ضمن پیگیری تحویل ۸۰ رشته لوله بتن آرمه برای استفاده در مناطق آسیب دیده در شهرستان که مقرر شد توسط اداره کل راهداری فراهم گردد، به مسأله روشنایی ورودی شهر فومن از گل افزان اشاره کرد و با توجه به باقی ماندن دو و نیم کیلومتر آن توسط پیمانکار، خواهان تسریع در انجام پروژه به منظور جلوگیری از وقوع تلفات جاده ای شد.

قاسم نژاد با اشاره به مطالبه اتصال مسیر خروجی ساختمان دانشگاه آزاد به اتوبان فومن ـ سراوان، خواهان مساعدت اداره کل برای احداث رمپ خروجی از دانشگاه به اتوبان شد.

نشست مسئولان فومن و صومعه سرا

همچنین فرماندار فومن با مورد توجه قرار دادن دو پل بزرگ لولمان و ماکلوان و با اشاره به پیگیری های قبلی خود برای رفع مشکلات این دو پل، بر لزوم توجه بیشتر به ایمن سازی اطراف آنان و ریختن سنگ های وزنی در محل اختلاف ارتفاع مسیر رود تأکید کرد تا آسیب بیشتری به پایه های پل وارد نشود.

وی ضمن یادآوری مشکل خط انتقال آب روستایی به ۹۰ روستا که از نزدیکی این پل می گذرد و در خطر آسیب دیدن در اثر سیلاب بعدی است، خواستار مساعدت اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای برای رفع مشکل شد.

حمایت از انجام پروژه های عمرانی مرتبط با راهداری

قاسم نژاد با اشاره به این که شهرستان فومن در زمینه تأمین اعتبار از محل کمیته برنامه ریزی شهرستان برای اداره راهداری شهرستان، از محل تملک دارایی، سه درصد نفت و ماده ۱۸۰، در مجموع دو و نیم میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته است، بر تعهد خود بر حمایت از انجام پروژه های عمرانی مرتبط با راهداری تأکید کرد.

آماده سازی و نماسازی در مسیر بین دو شهرستان فومن و صومعه سرا

 قاسم نژاد با اشاره به مساله آماده سازی و نماسازی در مسیر بین دو شهرستان فومن و صومعه سرا، پیشنهاد داد از محل کمیته برنامه ریزی دو شهرستان و با نقشه و مشخصات فنی تهیه و ارائه شده توسط اداره کل راهداری استان، از سه راه تولم شهر تا فومن، نماسازی و تزئین شود.

وی در ادامه سخنان خود در خصوص اتوبان تولم شهر به فومن، پیشنهاد داد این مسیر به پاس خدمات شهید افتخاری، به نام ایشان نامگذاری شود.

فرماندار با پرداختن به مشکلات مربوط به پل های آبنما که هم پل و هم مسیر تردد هستند، عدم حفاظ گذاری و محافظت از این پل ها که در مواردی منجر به تلفات و حوادث ناگواری شده است، موضوعی حائز اهمیت دانست و خواستار ارائه راهکاری برای ایمن سازی این قبیل پل ها از سوی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای به منظور جلوگیری از وقوع حوادث مشابه شد.