عضو فراکسیون امید مجلس: روحانی مطلوب اصلاح‌طلبان نبود

عضو فراکسیون امید مجلس گفت: مطلوب ما اصلاح‌طلبان روحانی نبود اما مجبور شدیم، رئیس جمهور را تا انتها حمایت و اشکالات آن را به او گوشزد می‌کنیم و هرکجا خوب عمل کند دفاع و هرکجا که بد عمل کند انتقاد می‌کنیم.

عضو فراکسیون امید مجلس: روحانی مطلوب اصلاح‌طلبان نبود

به‌گزارش ۸دی، سیدمهدی مقدسی در نشست مطالبه‌گرانه دانشجویان دانشگاه اراک با اشاره به روز دانشجو و گرامی داشت یاد و خاطره شهدای دانشجو اظهار داشت: مطالبه‌گری حق دانشجویان و پاسخگویی وظیفه مسئولان است، واقعیت این است که به  دغدغه مردم و نیت ناپاک آمریکا آگاهی داریم، همه دنیا به دنبال منافع خود هستند، با یک گروه ویژه مالی که مناسبات مالی را تنظیم می‌کند مواجه هستیم که بحث آن به طور روشن این است که چین، روسیه، ترکیه و اروپا که دنبال مراودات با ایران هستند، شرط شفافیت و پیوستن به کنوانسیون را شرط لازم برای مراودات با ایران می‌دانند.

مقدسی ادامه داد: در مجلس شورای اسلامی، کمیسیون امنیت ملی و صحن غیر‌علنی و علنی تمام زوایای این موضوع را خط به خط بررسی کرده و حاصل این بررسی این شد که مجلس ضرورت آن را تصویب و به شورای نگهبان ارسال و در آن اصلاحیه صورت گرفت و مجلس مجدد اصلاحاتی را انجام داد که یک بخشی از تن به مجمع تشخیص مصلح و بخشی هم شورای نگهبان می‌رود.

وی افزود: کشورهای مثل سوریه، لبنان، عراق و غیره به این کنوانسیون پیوسته‌اند، مراقبت‌های لازم را باید انجام دهیم، اگر شورای نگهبان آن را بپذیرد که قانون می‌شود در غیر این صورت با اصرار مجلس به مجمع تشخیص مصلحت نظام می‌رود، باید مراقب باشیم که ضمن آسیب ندیدن  در مناسبت‌های بین‌المللی، ضرورت‌های زمانی هم درک شود.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان تصریح کرد: دو کشور ایران و کره‌شمالی تنها کشورهایی هستند که به این کنوانسیون نپیوسته‌اند، از شفافیت نمیترسیم،   طرح حمایت از زنان و کودکان را امضا کرده‌ام، به طرح شفافیت رای دادم، cft یک ضرورت اجتناب ناپذیر است، ما مدافع حقوق مردم و ملت هستیم و از مظلومان دفاع می‌کنیم، شفافیت به نفع کشور ایت، تهدیدهایی که می‌شویم به سبب شفافیت و مواضع صریح ما است، از مواضع خود با قاطعیت توام با منطق دفاع می‌کنیم.

مقدسی بیان کرد: اعتقاد داریم خانه ملت خانه بازگو کردن مطالبات به حق مردم است، باید موضوع معیشت  سرلوحه مجلس قرار گیرد، اگر مواضع ما نبود کنوانسیون‌ها رای نمی‌آوردند، ما منافع ملی، مشکلات مردم را مد‌نظر قرار داریم، در دفاع از حقوق مردم مدعی هستیم و تاوان آن را هم می‌پردازیم، کسی نمی‌تواند با تهدید بر روی ما تاثیر بگذارد، مسیرهای انتخابی خود را با منطق و به نفع مردم انتخاب کرده‌ایم.

وی عنوان کرد: انجمن اسلامی، مستقل و بسیج دانشگاه فرزندان ما هستند، مطالبه‌گری را حق دانشجویان می‌دانیم، به دانشگاه‌ها مرتبا سر می‌زنیم، آن چیزی که فکر و ذکر دارم بیان علنی است، وقتی از کنوانسیون در صحن دفاع کردم، آمریکا سو استفاده‌گر بوده و باید دقت کنیم در کنوانسیون‌ها کلاه به سر ما نرود، همه ما متفق‌القول بوده و در یک کشتی نشسته‌ایم، دیدگاه ما برای برطرف کردن مشکلات کشور وحدت و انسجام است.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: مجیزه‌گوی دولت نیستم، به روحانی رای دادم اما واقعیت این است که از عملکرد رئیس جمهور متناسب با برنامه‌های ارائه کرده نیست، فراکسیون امید بغض در گلو است، مطلوب ما اصلاح‌طلبان روحانی نبود اما مجبور شدیم، رئیس جمهور را تا انتها حمایت  و اشکالات آن را به او گوشزد می‌کنیم و هرکجا خوب عمل کند دفاع و هرکجا که بد عمل کند انتقاد می‌کنیم.

مقدسی بیان کرد: مطالبه‌گری نباید با تهمت و افترا باشد، نباید بدون اطلاع و آگاهی صحبت کرد، نباید دروغ گفت، باید اخلاق‌داری کرد و از زدن تهمت اجتناب کرد.

وی با اشاره سهام شرکت ایرالکو گفت: سهام ایرالکو را یک تولیدکننده در بورس خریداری کرده و با دادن منابع سبب تولید و اشتغال کارگران شده است، اگر در این زمینه ابهامی وجود دارد با مدرک به بورس، وزارت اطلاعات و مراجع قضایی مراجعه کنند، تهمت نزنید، در ۳۰ سال خدمت خود یک ریال تخلف مالی و پرونده نداشتم.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان اضافه کرد: آرای من مشخص بوده و نیروی ارزشی هستم و به دنبال وحدت و اتحاد در جهت منافع ملی هستم، با افتخار از مواضع خود دفاع می‌کنم، یک اصلاح‌طلبی هستم که در صورتی که دولت اشتباهی کند از آن انتقاد می‌کنم.

منبع: تسنیم

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه