قاچاق زعفران ایرانی این‌بار به چین

عضو شورای ملی زعفران گفت: این‌بار قاچاقچیان زعفران ایرانی مسیر چین را در پیش گرفته اند و اقدام به انتقال این محصول ارزشمند به یکی از دورترین کشورهای آسیایی می‌کنند.

قاچاق زعفران ایرانی این‌بار به چین

به گزارش هشت دی،علی حسینی با بیان اینکه چین  نیز به لیست کشورهای که زعفران ما را با نام خود صادر می کنند افزوده شده است، اظهار کرد: متاسفانه شاهد رشد خروج غیررسمی زعفران از کشور درپی اعمال قوانین سختگیرانه برای تسویه ارزی هستیم.

وی ادامه داد: کشورهای مانند چین از شرایط به وجود آمده برای ارزش پول ملی ایران و سخت تر شدن صادرات برای تجار استفاده و زمینه های خروج غیر رسمی زعفران به کشور خود را فراهم کرده اند.

حسینی نسبت به ادامه این روند هشدار دارد و افزود: به زودی شاهد کاهش آمار خروج رسمی زعفران از مبادی قانونی خواهیم بود.

این عضو شورای زعفران با تاکید بر اینکه خوشبختانه حباب قیمت زعفران شکسته شده است، افزود: یک ماه قبل از شروع برداشت زعفران نو هر کیلوگرم از این محصول تا قیمت ۱۴ میلیون تومان به فروش رسید، اما با ورود زعفران نو به بازار حباب قیمت شکسته و اکنون هرکیلوگرم از این محصول با قیمت  ۵.۵ تا ۱۱ میلیون تومان معامله می شود.

حسینی در پایان قیمت با بیان اینکه مدت هاست قیمت هر کیلو گرم زعفران ایرانی در بازار جهانی بدون تغییر مانده، گفت: هر کیلوگرن زعفران ایرانی در بازار جهانی همچنان ۷۰۰ تا ۱۰۰۰ دلار معامله می شود.

منبع: اقتصاد آنلاین

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه