زاویه داران با انقلاب را مسئول فرهنگی استان نکنید/مدیرکل ارشاد نباید حزبی انتخاب شود

وزیرش تو این مدت، چه گلی به سر فرهنگ کشور زده که مردم باید از مدیرکلش انتظار داشته باشند/مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان می بایست نماد فرهنگ و ارشاد اسلامی باشد/مدیرکل ارشاد می بایست حزب اللهی و الگوی جوانان باشد.

زاویه داران با انقلاب را مسئول فرهنگی استان نکنید/مدیرکل ارشاد نباید حزبی انتخاب شود

به گزارش ۸دی نیوز به نقل از درسیاهکل، همانطور که در خبرها آمده است، شنیده شده که قرار است شخص جدیدی جایگزین علی اسماعیل پور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان بشود.

به همین منظور به سراغ قشرهای مختلف مردم سیاهکل رفتیم تا ببینیم آنها می خواهند که مدیرکل جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان دارای چه ویژگیهایی باشد و از وی چه خواسته هایی دارند.

najafi_janati_ershad

کسانی را که به اندازه سرسوزنی با انقلاب و آرمانهای آن زاویه دارند، به سمت مسئول فرهنگی استان نگمارید

یکی از دانشجویان به نام میثم در گفتگو با خبرنگار درسیاهکل اظهار کرد: انتظار ما از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و استاندار گیلان این است که خدا را در نظر بگیرید و کسانی را که به اندازه سرسوزنی با انقلاب و آرمانهای آن زاویه دارند، به سمت مسئول فرهنگی استان نگمارید و نگرانی های رهبری را در مورد مسأله فرهنگ در نظر بگیرید که اگر بدانید این برای دنیا و آخرت شما بهتر است.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان می بایست نماد فرهنگ و ارشاد اسلامی باشد

یکی از روحانیون بزرگوار سیاهکلی در گفتگو با خبرنگار درسیاهکل ضمن با آرزوی سلامتی و توفیقات روز افزون برای مقام معظم رهبری و همه مسئولین خادم و ولایی این نظام، گفت: شخصیتی که مسئولیت سازمان مهمی به نام فرهنگ و ارشاد اسلامی را بر عهده اش قرار میدهند، آن هم در حد مدیر کل یک استان می بایست خود نماد فرهنگ و ارشاد اسلامی باشد البته آن هم نه هر فرهنگی، فرهنگ اسلام و فرهنگ نبوی و علوی.
وزارت محترم و استاندار بزرگوار با توجه به فرمایش امام خامنه ای و نامیده شدن امسال به نام فرهنگ میبایست از افرادی در این منصب ها استفاده کنند که دغدغه شان رفع نواقص فرهنگی و ترویج هر چه بیشتر مسایل مربوط به حوزه فرهنگ در استان باشند.
به خصوص که استان گیلان دارای جاذبه گردشگری است، لذا باید طوری کار شود که حتی مسافرین و مهمانانی که به این استان تشریف می آورند از بعد فرهنگی استان درس بگیرند، به نحوی استانی مثل گیلان خود باید صادر کننده فرهنگ باشد نه تأثیر پذیر بعضی ناهنجاریها و این منوط به انتخاب فردی اصلح برای این منصب میباشد.

چرا که مردم بزرگوار ما نیز در تمامی عرصه ها همین را خواستار بوده اند و نمونه آن در راهپیمایی ها و یا در جریان ۸ و ۹ دی که همه آمدند که بگویند فرهنگ مان، دین مان حتی مدیران مان باید حسینی باشند نه کسانی که از دشمنان دین و مکتب مان حمایت میکنند و در مسیر آنها گام بر میدارند

 

وزیرش تو این مدت، چه گلی به سر فرهنگ کشور زده که مردم باید از مدیرکلش انتظار داشته باشند
یک کارمند دولت درسیاهکل در گفتگو با خبرنگار درسیاهکل گفت: اول اینکه بنظر حقیر قطب اصلی فرهنگ در گیلان، دانشگاهها است نه اداره کل ارشاد.
ثانیاً سکاندار ارشد فرهنگی استان، نماینده ولی فقیه می باشد نه مدیر کل ارشاد.
ثالثا وزیرش تو این مدت، چه گلی به سر فرهنگ کشور زده که مردم باید از مدیرکلش انتظار داشته باشند.
ولیکن شخصیت و ظرفیت مدیرکل ارشاد نشان دهنده وزن فعالیت های فرهنگی آینده استان خواهد بود.
جامعه فرهنگی گیلان نیازمند خلاقیت، نوآوری، شکوفایی و درخشش و تابانیدن فرهنگ گیلانیان در فرهنگ و تمدن ایرانی است ولی مدیرانی که در استان تا کنون مسئولیت داشته اند فقط دستورات و طرح های ابلاغی را مدیریت و اجرا نموده اند و هیچ ظهور و بروز چشمگیر و ویژه ای در عرصه کشور نداشته اند و این یعنی عقب ماندگی در زمینه های فرهنگی. همان فرهنگی که زیربنای تمام مقولات اجتماعی، اقتصادی، عمرانی و …
و از همه مهمتر آیا از ساختار و ترکیب این سازمان که می توان آنرا یکی از مهمترین متولیان فرهنگ نام برد می توان چنین چیزی را انتظار داشت…
واین قصه دیگریست و در این گفتگو نگنجد.

 

مدیرکل ارشاد می بایست حزب اللهی و الگوی جوانان باشد

ک یکی از فرهنگیان بازنشسته سیاهکلی در گفتگو با خبرنگار درسیاهکل خاطرنشان کرد: شخص جدید قاعدتاً می بایست انسانی خوب، با ایمان و حزب اللهی باشد و البته شخصی که در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران مسئولیت می گیرد انشاالله که حتماً این شاخصه ها را دارد.

ارشاد به معنای راهنمایی کردن است و مدیرکل جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان می بایست برای مردم و جوانان الگو باشد و آنها را راهنمایی بکند.

وی باید کارهایی انجام بدهد که در راه رضای خداوند باشد و همه از او راضی باشند.
از استاندار محترم تقاضا دارم در انتخاب رکن فرهنگی و ارشادی استان عنایت ویژه ای داشته باشند
یکی از جوانان هیئتی سیاهکل که می گفت من خودم را فقط “یه بچه هیئتی” می دانم در گفتگو با خبرنگار درسیاهکل گفت: من بعنوان یه بچه هیئتی به این معتقدم که کارهای فرهنگی تأثیرات بسیار بسیار زیادی بر فضای جامعه داره، برای همین هست که حضرت آقا اینقدر روی این موضوع تأکید دارند.
متأسفانه ما، آن طور که باید حمایت نمی شویم. حتی گاهی برای ۲۰ هزار تومان پول با مشکل مواجه می شویم و وقتی که به مسئولین فرهنگی نیز می گوییم، ما را با نگاه چپ و لبخند های معنادار پذیرایی میکنند.
از استاندار محترم تقاضا دارم در انتخاب رکن فرهنگی و ارشادی استان عنایت ویژه ای داشته باشند.
نظر بنده حقیر این است که حداقل این فرد مسئول از فتنه برائت کند و مطیع اوامر ولی امر مسلمین جهان امام خامنه ای باشد که اگر این ویژگی را نداشته باشد خیلی خیلی خیلی بد خواهد شد و اصلاً جای صحبتی باقی نمی ماند.
ولی انشاالله فردی که انتخاب میشود، ویژگی بالا را خواهد داشت.
ثانیاً دارای روحیه انقلابی و فرهنگی و تفکر مذهبی باشد.
ثالثاً سعی کند از همه هیئات و مراکز فرهنگی استان که به صورت روزانه و هفتگی در حال انجام فعالیت هستند سرکشی کند و به آنها قوت قلب بدهد.
رابعاً درد و دل گروه های فرهنگی را بشنود و به درخواست های آنها جامه عمل بپوشاند.
از ما بچه هیئتی ها در سخنرانی و بیانیه ها حمایت علنی کند تا مشوقی باشد برای سایر مسئولین.

 

مدیرکل جدید نباید حزبی انتخاب بشود

یکی از شهروندان سیاهلی در گفتگو با خبرنگار درسیاهکل گفت: امیدوارم که آقای جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و آقای نجفی استاندار گیلان شخصی را انتخاب کنند که به قول آقای روحانی در زمان انتخابات ریاست جمهوری، تدبیر داشته باشد، زیرا اگر تدبیر داشته باشد از راه مستقیم دور نخواهد شد و در سالی که مقام معظم رهبری با نام گذاری سال «اقتصاد و فرهنگ، با عزم ملی و مدیریت جهادی» دغدغه فرهنگی خود را بیان کرده اند، مدیر کل جدید نیز این دغدغه را داشته باشد.

آقایان نباید مدیرکل جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی را فقط از براساس جناح وی انتخاب کنند، زیرا برخی از آقایانی که من مشاهده می کنم فقط به وسیله حزب و گروه خود به مسئولیت رسیده اند و اگر مدیرکل ارشاد نیز اینگونه انتخاب بشود، ممکن است که این اداره با مشکل روبرو شده و در نهایت مردم ضرر آن را ببینند.

البته این را نیز می بایست بگویم که مدیرکل فرهنگ می بایست از هر جهت دارای خصوصیت های اخلاقی مناسب نیز باشد.

 

مدیرکل جدید باید کار بلد باشد

یونس یک جوان جویای کار سیاهکلی در گفتگو با خبرنگار درسیاهکل گفت: مدیرکل جدید باید کار بلد باشد و به جوان های مستعد بها بدهد.

جوان های جویای نام زیادی در استان هستند که به کار های هنری علاقه دارند و استعدادش را نیز دارند و این جوان ها فقط در مرکز استان نیستند.

 

از مدیرکل می خواهم تا بودجه اداره ارشاد سیاهکل را زیاد کنید

ف-م یکی از بازاریان سیاهکلی در گفتگو با خبرنگار درسیاهکل گفت: من به عنوان یک بازاری درسیاهکل سه خواسته از مدیرکل جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان دارم.
۱-    لطفاً همان طور که برای شهادت ائمه معصومین علیه السلام برنامه ریزی می شود برای موالید و جشن های آن هم برنامه ریزی و بودجه لازم تخصیص داده شود.
۲-    بودجه اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سیاهکل به نظر من و همه کاسبان بسیار پایین است، زیرا قدرت اجرایی لازم و زینه برای فراهم آوردن برنامه های فرهنگی را ندارد.
۳-    انتظار می رود با فرا رسیدن فصل تابستان برنامه های فرهنگی، تربیتی و تفریحی بیشتری در این مجموعه برای سنین مشخص برنامه ریزی و اجرا گردد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه