نایب‌رئیس کمیسیون آموزش مجلس:

طرح رتبه‌بندی معلمان در کمیته اجتماعی دولت تصویب شد

نایب‌رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی از تصویب طرح رتبه‌بندی معلمان در کمیته اجتماعی دولت خبر داد.

طرح رتبه‌بندی معلمان در کمیته اجتماعی دولت تصویب شد

به گزارش ۸دی، جبار کوچکی‌نژاد اظهار کرد:‌ در حال حاضر حدود ۳ هزار نفر اعم از حق‌التدریسی،‌ نیروهای نهضت سوادآموزی و یا آموزش‌دهنده در سطح استان گیلان وجود دارند که باید هرچه سریع‌تر نسبت به تعیین تکلیف آنان اقدام شود.

نایب‌رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه حدود هزار و ۱۰۰ نفر نیروی حق‌التدریسی بلاتکلیف در گیلان وجود دارد عنوان کرد: با توجه به نیاز شدید مجموعه آموزش و پرورش کشور می‌توان از این نیروها در بخش‌های پرورشی،‌ مشاوره و حتی مدیریت و معاونت استفاده کرد.

نماینده مردم رشت در مجلس نیاز کشور در حوزه نیروهای آموزشی را در سال‌های آینده بسیار چشمگیر اعلام کرد و گفت: با توجه به بازنشستگی بیش از ۴۰۰ هزار فرهنگی در سال‌های آتی،‌ می‌توان از همین نیروهای حق‌التدریسی و یا آموزش‌‌دهنده‌ها برای تأمین نیازهای آموزشی استفاده کرد.

کوچکی‌نژاد به اجرای طرح نظام رتبه‌بندی معلمان و وعده‌ دولت‌های مختلف در این مورد نیز اشاره کرد و اظهار داشت: نظام رتبه‌بندی معلمان از نیازهای اساسی جامعه فرهنگیان است به همین علت بنده در مجلس هشتم به تدوین و تقدیم لایحه آن توسط دولت اصرار بسیار زیادی داشتم.

وی دادن یک‌سری وعده‌های غیرواقعی توسط دولت فعلی به فرهنگیان را مورد انتقاد قرار داد و تصریح کرد: به‌جهت اهمیت بالای موضوع نظام رتبه‌بندی معلمان،‌ مجلس در ماده ۶۳ قانون برنامه ششم توسعه دولت را موظف کرد تا لایحه اجرای این طرح را تهیه و به مجلس ارسال کند.

نماینده مردم رشت در مجلس از اخطارهای فراوان مجلس به وزیر آموزش و پرورش و عزم نمایندگان برای اجرای طرح رتبه‌بندی معلمان سخن گفت و عنوان کرد: طبق پیش‌بینی‌ها و بررسی‌های انجام‌شده در مجلس اجرای طرح نظام رتبه‌بندی معلمان به حدود ۱۵هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

نایب‌رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس از تصویب طرح رتبه‌بندی معلمان در کمیته اجتماعی دولت خبر داد و ابراز داشت: مشخص شدن روش تدریس و مسیر رشد کنار ارتقاء منزلت اجتماعی فرهنگیان و افزایش حقوق و دستمزد از جمله مزیت‌های اجرای طرح نظام رتبه‌بندی معلمان است.

منبع: تسنیم

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه