ایستادگی عضو شورای شهر در مقابل حکم یک قاضی در رشت!+ عکس

چند روز قبل بود که خبر ابلاغ حکمی جالب از سوی یک قاضی در رسانه‌های استان منتشر شد. حکمی که مربوط به مدتی پیش بود اما خبر آن کمی دیرتر در رسانه‌ها انعکاس یافت.

ایستادگی عضو شورای شهر در مقابل حکم یک قاضی در رشت!+ عکس

به گزارش ۸دی، در راستای حکم جالب قاضی برای دختر کشف حجاب کرده شنیده‌شده یک عضو شورای شهر رشت در اقدامی باورنکردنی مقابل این حکم ایستادگی کرده است! ماجرا ازاین‌قرار بود که قاضی در مقابل کشف حجاب یک دختر نقاش در رشت بجای ابلاغ حکم حبس، پس از چند جلسه مشاوره با وی و خانواده‌اش حکم کشیدن نقاشی خیابانی برای ترویج حجاب را صادر می‌کند.

در ادامه این بانوی هنرمند پس از طراحی یک اثر مجوزهای لازم را از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان دریافت کرده و جانمایی طرح نیز توسط سازمان سیما و منظر شهرداری رشت جنب ساختمان خیابان سعدی شورای اسلامی شهر رشت اعلام می‌گردد.

این بانوی نقاش در خصوص ماجرای دخالت عضو شورای شهر رشت در روند انجام کار و ایستادگی مقابل حکم قاضی می‌گوید: حدود یک هفته زمان برای طراحی گذاشته شد و پس از تائید طرح فوق و جانمایی اثر توسط سازمان سیما و منظر شهرداری رشت دو روز به همراه یک کارگر زیرسازی این کار را انجام دادیم و روز سوم نیز طرح در محل موردنظر به اجرا درآمد.

وی ادامه داد: هنگام اجرای طرح یکی از اعضای شورای شهر رشت از بنده در خصوص طرح در حال اجرا سؤال پرسید که طرح اصلی را به ایشان نشان دادم و در مورد حکم قاضی، مجوز اخذشده از ارشاد و جانمائی صورت گرفته توسط سازمان سیما و منظر نیز به ایشان توضیح دادم اما این عضو شورا بر روی ایجاد تغییراتی در طرح تأکید داشتند که علیرغم وجود الزام قانونی در اعمال نظرات وی و بجهت آرام کردن جو تغییرات را در طرح اعمال کردم.

این بانوی هنرمند افزود: پس از اتمام کار بنده به منزل مراجعه کردم که ساعت ۱۱ شب با تماس تلفنی یکی از همکاران متوجه شدم که طرح در حال پاک شدن توسط مأمورین شهرداری است و زمانی که به محل رسیدم تنها توانستم از بخشی از طرح عکس بگیرم که حداقل بتوانم آن را به قاضی پرونده نشان بدهم.

وی اضافه کرد: برای من عجیب است وقتی قاضی با چنین حکمی سعی دارد جوانان را به مسیر متعالی بکشاند چرا برخی افراد با زورگویی جوانان را از همه‌چیز فراری می‌دهند؟ قاضی پرونده چندین جلسه مشاوره برای من و خانواده‌ام گذاشت اما رفتار این عضو شورا همه‌چیز را خراب کرده است. حداقل نگذاشتند زحمت چندین روزه من که برایش تمام مجوزها اخذ شده بود حداقل ۲۴ ساعت روی دیوار باقی بماند.

هنوز مشخص نیست دلیل این اقدام عضو شورای شهر رشت و ایستادگی وی مقابل ترویج فرهنگ حجاب و عفاف چیست و چرا علیرغم اطلاع یافتن از حکم قضایی برای انجام این کار مقابل قانون قد علم کرده و به صورت غیرقانونی در کاری که به او ربط نداشته دخالت کرده است؟! به هر حال باید منتظر ماند و دید قانون چه برخوردی با این عضو مداخله گر شورای شهر رشت خواهد نمود.

منبع: رشت20

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه