اتفاقی که در طول نه سال در احداث موزه میراث روستایی گیلان رخ داد بسیار تحسین برانگیز است+ تصاویر

رئیس سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری با تاکید بر اینکه ما باید به نسل بعد بگوییم که ایران چه کشور پر قدرتی بوده و توانسته بر معادلات بین الملی تاثیر گذار باشد افزود: اتفاقی که در طول نه سال در احداث موزه میراث روستایی گیلان رخ داد بسیار تحسین برانگیز است.

اتفاقی که در طول نه سال در احداث موزه میراث روستایی گیلان رخ داد بسیار تحسین برانگیز است+ تصاویر

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی ۸دی نیوز ،مسعود سلطانی فر در مراسم افتتاح فاز هفتم موزه میراث روستایی گیلان با بیان اینکه مردان و زنان گیلانی جز با فرهنگ ترین و زحمتکش ترین مردان و زنان این سرزمین هستند افزود: امروز حوزه تمدن ایران اسلامی از مدیترانه تا دریای چین گستردشده است.

وی با تاکید بر اینکه موزه مکانی برای تحقق ،تفحص و پژوهش و غوطه ور شدن در گذشته با عزت ملت است گفت: اگرچه تعداد موزه ها در ایران نسبت به دنیا زیاد نیست اما این موزه ها به لحاظ محتوایی هرکدام سابقه ای از تمدن و فرهنگ چندهزار ساله را در خود جمع و حفظ کرده اند.

 

رئیس سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری  با اشاره به فعالیت ۴۴۷ موزه در کشورتصریح کرد: مجموعه کاخ موزه سعدآباد در آمار یک موزه است که در درون خود ۱۸ موزه دارد و با احتساب با این روش حدود ۵۰۰ موزه در کشور وجود دارد.

 

 

سلطانی فر یا اشاره به وجود هزار موزه در سویس و با تاکید بر اینکه از تعداد موزه ۸۰۰ موزه خصوصی است گفت: در ایران ۳۲ موزه خصوصی وجود دارد.

معاون رئیس جمهور با بیان اینکهامروز ورود به حفظ هویت تاریخی و به نمایش گذاشتن آن در دنیا به شکل یک فرهنگ درآمده است بیان کرد:موزه هاشمی و خاتمی از موزه های خصوصی است و ما باید نسبت به احداث موزه های شخصی اقدام کنیم

 

وی با این توضیح که  باید به صورت جدی در حوزه اقتصاد فرهنگ کار شوداظهار کرد: موزه آثار مقام معظم رهبری در آستان رضوی یکی از گنجینه‌های ارزشمند کشور است که تمامی هدایا و  آثار مقام معظم رهبری در آن جمع‌آوری شده است.

رئیس سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگریبا تاکید بر اینکه ما باید به نسل بعد بگوییم که ایران چه کشور پر قدرتی بوده و توانسته بر معادلات بین الملی تاثیر گذار باشد افزود: اتفاقی که در طول نه سال در  احداث موزه میراث روستایی  گیلان رخ داد بسیار تحسین برانگیز است.

وی با اشاره مشکل اب گرفتگی سد سیمره در ایلام گفت: در طول سالیان گذشته صدها تخلف در سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری رخ داه است و آنهایی که امروز اظهار دلواپسی می کنند باید دلواپس آن چیری باشند که در چند سال گذشته بر مملکت گذشته است.

معاون رئیس جمهور با اشاره به اینکه سایت های تاریخی باقی مانده از دوران ساسانیان با تکمیل آبگری سد سیمره زیر آب خواهند رفت گفت: من در سفر دکتر روحانی به ایلام شاهد بودم که همکاران ما با توجه به فشاری که وارد کردیم در طول دوماه چه تلاش هایی را برای تاریخ این مکان انجام دادند.

سلطانی فر تلاش باستان شناسان در سد سیمره را ناشی از علاقه و عشق به حفظ فرهنگ و تمدن ایرانی دانست و افزود: موزه میراث روستایی گیلان نیز با عشق و علاقه و با تلاش همکاران ما به  با یدعنوان مهم ترین موزه کشور مطرح شود.

وی با اشاره به به نامگذاری امسال توسط مقام معظم رهبری به عنوان اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی افزود: سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در هر ۲ عرصه اقتصاد و فرهنگ می‌تواند منشأ اثر و تأثیرگذار باشد.

معاون رئیس‌جمهور با تأکید بر اینکه ما در حوزه صنایع دستی و گردشگری به سرعت می‌توانیم فعال‌تر از سایر بخشها عمل کنیم، گفت: اتفاقات اقتصادی که در ۸ سال گذشته در بخش صنعت و کشاورزی رخ داده است این ۲ بخش را با مشکلاتی مواجه کرده است.

سلطانی‌فر با تأکید بر اینکه آمار رسمی گمرک کشور نشان می‌دهد که ما چقدر موادغذایی و محصولات کشاورزی وارد کرده‌ایم، خاطرنشان کرد: این آمار نشان می‌دهد که ما باید اینجا دلواپس باشیم.

رئیس سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری گیلان  با توضیح اینکه امروز بخش عمده‌ای از نیازهای کشور در اثر اشتباهات و سیاست‌های اتخاذ شده در بخش کشاورزی به ورطه نابودی کشیده شده است، گفت: واردات افزایش یافته در سال‌های ۸۴ و ۸۵ نشان می‌دهد که چه موقع ما باید خیلی دلواپس شویم.

وی گفت: با نگاهی به گذشته نمایان می شود که چه تعداد واحد صنعتی کار می کردند و امروزه تعداد به دلیل سیاست های ناموثر از مدار خارج شده اند.

سلطانی فر با تاکید بر اینکه با اتخاذ سیاست های دیپلماسی و تنش زادایی توسط دولت تدبیر و امید و تعامل با سایر کشورها میزان گردشگری خارجی به میزان قابل توجهی افزایش یافته است افزود:در ۴۵ روز اول سال ۹۳ نسبت به سال ۹۲ ما ۲۴۰ درصد افزایش گردشگر خارجی داشته ایم.

وی با اعلام این خبر که تعداد گردشگران آمریکایی  وارد شده به کشور نسبت به سال گذشته ۴۰۰ درصد افزایش داشته است افزود: این باشد که تا صبح دولت بدمد که این فقط از نتایج سحر است.

وی با اشاره به اخذ سایت های خارجی در چارچوب حفظ منافع ملی کشور افزود: تلاش ما این است که با انجام مذاکرات در عرصه بین الملل که به طور اساسی تحریم ها فرو ریزد که این خود وضعیت صنعت گردشگری را بهبود می بخشد.

معاون رئیس جمهور با تاکید بر اینکه درصد ورود گردشگران خارجی به ایران گردشگران فرهنگی و تاریخی و طبیعی هستند گفت: هیچ کس برای عیاشی و تفریح به ایران نمی آید چراکه شرایط اینگونه تفریحات در کشورهای همسایه مهیا است.

سلطانی فر با ابراز خرسندی از اینکه تاکنون گزارشی مبنی بر اینکه گردشگر خارجی برخلاف ملاحظات فرهنگی و ایدئولوژیکی رفتار کرده به ما نرسیده است اظهار کرد: تراز ایران در گردشگری منفی است.

رئیس سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری ا بیان اینکه ایران جز ده کشور دارای ظرفیت های بالای گردشگری است افزود: متاسفانه سهم ما از درآمد گردشگری جهان بسسیار ناچیز است.

وی با اشاره به سند چشم انداز ۱۴۰۴ و اینکه ما باید به ۲۰ میلیون گردشگر در سال و درآمد سالانه ۲۵ میلیارد دلار درآمد افزود: ما با حمایت مردم این مسیر راطی می کنیم چراکه ما نسبت به گذشته دلواپسیم و به آینده امیدواریم

 

وی ایران چین و هند را سه قطب صنایع دستی جهان دانست و گفت: ما در بخش بازار و تجارت و بازرگانی صنایع دستی مشکل داریم و باید شرایطی را ایجاد کنیم که تولیدات هنرمندان ما در بازارهای جهانی به فروش برسد و این خود کمک به اقتصاد در حال رکود است.

وی در پایان با اشاره به دوم خرداد این روز را حماسه بزرگ مردم ایران دانست و با اشاره به فرارسیدن سوم خرداد سالروز آزاد سازی خرمشهر افزود: رزمندگان اسلام در سایه هدایت روحانیت شیعه دشمن را مجبور به اعتراف به حقوق حقه مردم ایران کردند و اجازه نداند که در طول هشت سال جنگ تحمیلی یک وجب از خاک ایران توسط دشمن اشغال شود.

IMG_5254 IMG_5258 IMG_5285 IMG_5280 IMG_5278 IMG_5268 IMG_5264 IMG_5260

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه