سختگیری وام ازدواج جوانان را برای مفسدان اقتصادی هم داشته باشید

حجت الاسلام احمد عبدالله زاده پاشاکی خطیب جمعه لاهیجان گفت:اگر می خواهید مردم دلگرم باشند که هستند باید با مفسدان اقتصادی در هرپستی که هستند برخورد جدی شود.

سختگیری وام ازدواج جوانان را برای مفسدان اقتصادی هم داشته باشید

به گزاش ۸دی نیوز به نقل از لاهیجان حجت الاسلام احمد عبدالله زاده پاشاکی در خطبه های نماز این هفته شهرستان لاهیجان با بیان اینکه پیامبر اکرم الگوی کاملی از اخلاق ، ایثار ، شجاعت و مهربانی بودند افزود: با آمدن اسلام عزیز در میان مردم انس و الفت ایجاد شد.

خطیب جمعه لاهیجان با اشاره به اینکه امروزه آمریکا و اسرائیل از گسترش اسلام ناب محمدی در جهان در هراس و نگرانی هستند گفت: ما با معرفی این الگوی حسنه و انسان کامل به کل دنیا می توانیم خدمات بزرگی به اسلام کنیم.

*امام جماعات ، روسای ادارات و پدر و مادرهای اخلاق پیامبر گونه داشته باشند

وی در ادامه با بیان اینکه ویژگی ها وصفات حسنه پیامبراکرم(ص) بسیار زیاد است افزود: اخلاق و بزرگواری ایشان، جاذبه و مهربانی پیامبر(ص) و خوش رفتاری با کودکان ،قطره ای از دریای اخلاق این انسان بزگوار است.
خطیب جمعه لاهیجان در ادامه با بیان اینکه رئیس اداره،کشاورز،پدر و مادر جامعه ما باید اخلاقی قرآنی و پیامبرگونه داشته باشد گفت: رسول خدا با زبانی نرم توانست مستکبران و زنانی که مقید به احکام الهی نبودند را جذب کند.

وی در ادامه با بیان اینکه خوش رفتاری با کودکان بخصوص در مساجد آثار و نتایج بسیاری دارد گفت: امام جماعت،هیئت امنای مسجد باید اخلاقیات خود را خوب کنند تا کودکان و جوانان جذب مساجد شوند.

*آمریکا و اسرائیل خود بزرگترین نقص کنند حقوق بشر هستند

حجت الاسلام عبدالله زاده با بیان اینکه حضرت محمد(ص) حتی دستوراتی برای مراقبت و مهربانی با حیوانات داشته اند افزود: ما امروز به آمریکا و اسرائیل می گوئیم که پیامبر ما پیامبر مهربانی و رحمت است.

وی افزود: جنایات آمریکا ،اسرائیل و ایادی آنها در فلسطین ،سوریه ، لبنان و عراق نشان می دهد که چهره خشن و جنگ طلب کیست و چه کسی سعی در محروم کردن بشر از حقوق اولیه آنهاست.

*مقاومت رمز پیروزی مسلمانان است

خطیب جمعه لاهیجان در خطبه دوم نمازجمعه با اشاره به سالروز آزادسازی خرمشهر در عملیات بیت المقدس گفت: مقاومت ،ایثار و شهادت طلبی است که به تعبیر قرآن ملت ها را به اوج قله های عزت می رساند.

وی در ادامه با بیان اینکه مقاومت راه عزت و افتخار یک ملت است گفت:مقاومت ۳۳ روزه مسلمانان در لبنان و فلسطین و شکست یکی از بزرگترین ارتش های دنیا بخاطر عمل به فرامین قرآن است.

حجت الاسلام عبدالله زاده با بیان اینکه ممکن است ملتی پیروزی شامل حالش شود ولی مقاومت نکند و این پیروزی از بین برود گفت: ملت ایران با مقاومت و ایستادگی مشت محکمی بر دهان آمریکا و استکبار زد.

*آزادسازی پنج هزار کیلومتر از خاک ایران کار بزرگی بود

وی در ادامه با بیان اینکه امروز هم همین مردم هستند که در انتخابات شرکت می کنند گفت: همین مردم به مسئولین رای می دهندو به مسئولین عزت می دهند.

خطیب جمعه لاهیجان با بیان اینکه آزادسازی پنج هزار و ۴۰۰ کیلومتر مربع از خاک کشور عزیزمان در عملیات بیت المقدس قابل تحسین است گفت: با اسارت دوازده هزار بعثی صدام متوجه نقاط ضعف خود شد.

وی با بیان اینکه در کنار بعضی از امامزادگان واجب التعظیم شهدای جنگ تحمیلی نیز دفن می باشند افزود:شهید به علت جانفشانی در راه برپایی جامعه اسلامی مقام بالایی نزد پروردگار خود دارد.

*امام هفتم شیعیان معلم صبرو اخلاق بودند

وی در ادامه با اشاره به سالروز شهادت امام هفتم شیعیان و ظلم هایی که به ایشان روا شد گفت:امام کاظم(ع) ۱۴سال از عمر با برکت خود را در زندان و با زندان بانان یهودی سپری کرد.

وی افزود: امام موسی الکاظم(ع) الگوی صبر و استقامت بودند.

*رویش های انقلاب از ریزش های آن بیشتر بوده است

خطیب جمعه لاهیجان در ادامه با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در آستانه فتح خرمشهر دردانشگاه افسری گفت:رویش های انقلاب از ریزش های انقلاب بیشتر بوده است. و نسل جوان و انقلابی در سرتاسر کشور نوید بخش آینده ای روشن است.

وی در ادامه گفت:گزارش دادستان کل کشور در مجلس شورای اسلامی در حضور نمایندگان ، ریزش را بیان کرد.

*با مفسداقتصادی در هرلباسی برخورد جدی شده و به مردم معرفی شوند

حجت الاسلام عبدالله زاده بنا بر گزارش دادستان کل کشور گفت : دلمان شکست و متاثر شدیم از این گزارش که بعضی از معاونین قوا ، بعضی از نمایندگان و بعضی از مدیران اجرایی که دستشان در این رانت خواری آلوده بوده اینها هم تحت تعقیب هستند.

وی ادامه داد : معلوم است که خبرهای بوده است،ما از قوه قضائیه می خواهیم که هرچه زودتر به پرونده این مفسدان اقتصادی که فرمایش مقام معظم رهبری است که چند سالی از مفسدان اقتصادی و پیگیری آنها صحبت می کند ، در هر پست و مقامی هستند اینها را دستگیر کند و به مردم معرفی کند.

*سختگیری وام ازدواج جوانان را برای مفسدان اقتصادی هم داشته باشید

وی در ادامه با اشاره به سختگیری بانکها برای وامهای ازدواج گفت:جوانی می خواهد ازدواج کند و وام ازدواج بگیرد ،آنقدر اورا بالا و پایین می برید تا توبه کند، چطور این همه اختلاس می کنند ،وام می گیرند و بدهکارند.

وی افزود: اگر می خواهید مردم امیدوار باشند که هستند باید با اینها برخوردی سخت شود.

*برای خداوند کارکنیم و برده کسی نباشیم

وی با بیان اینکه کارباید برای رضایت خداوند باشد گفت : برای رضای خدا اگر خدمت به خلق کنید ،دوام و بقای شما ضمانت دارد.

خطیب جمعه لاهیجان با بیان اینکه برای خدا به مردم خدمت کنید و برده دیگران نباشید گفت: در هر پست و مقامی هستید برده کسی نباشیم و بنده خداوند باشیم.

*امامت جمعه پست و مقام نیست بلکه تکلیف دینی است

وی با بیان اینکه بعضی ها بخاطر اینکه دل دیگران را به دست بیاورند خودشان را به هر آب و آتشی می زنند گفت: برای من امامت جمعه پست و مقام نیست و یک تکلیف است.

حجت الاسلام عبدالله زاده ادامه داد:امام جمعه ای که نتواند انتقاد کند جنازه اش را صبح ببرید و دفن کنید.

*دخالت در کارهایی که به ما مربوط نیست خلاف قانون است

وی با بیان اینکه باید از آن کسانی که در کار مردم خلل ایجاد می کنند انتقاد کنیم افزود: بعضی ها برده شده اند و بعضی ها غلام حلقه به گوش شدند.

وی با تذکر به روسای ادارات ادامه داد: متاسفانه در بعضی اوقات قوه مجریه داخل در قوه مقننه می شود و قوه مقننه کار مجریه را می کند و قوه قضائیه داخل در قوه مجریه می شود.

خطیب جمعه لاهیجان در پایان افزود: در یکی از شهرستان ها دیدم که در یک بخشداری نماینده مجلس کار مردم را حل می کرد و بخشدار در حال قدم زدن بود . در کار یکدیگر نباید دخالت کنیم زیرا قانون اساسی وظایف همه قوا را مشخص کرده است.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه