نماینده فومن و شفت خبر داد:

خسارت ۱۰ میلیارد تومانی سیل به تأسیسات زیرساختی فومن

نماینده مردم فومن و شفت در مجلس با اشاره به خسارت ۱۰ میلیارد تومانی سیل به تأسیسات زیرساختی شهرستان فومن گفت:‌ بسیاری از ابنیه‌ها و سردهنه‌های کشاورزی این منطقه تخریب شده است.

خسارت ۱۰ میلیارد تومانی سیل به تأسیسات زیرساختی فومن

به گزارش ۸دی، حجت‌ الاسلام محمدمهدی افتخاری در گفت‌وگویی اظهار داشت: بسیاری از تأسیسات زیرساختی دو شهرستان‌ فومن و شفت در جریان سیل تخریب شده به طوری‌که طبق برآوردها ارزش ریالی این خسارت‌ها تنها در فومن به بالای ۱۰ میلیارد تومان می‌رسد.

نماینده مردم فومن و شفت در مجلس با ابراز گله‌مندی از عدم حضور مسئولان شرکت آب منطقه‌ای گیلان در این دو شهرستان عنوان کرد: پس از وقوع سیل هفته‌های گذشته در دو شهرستان فومن و شفت انتظار داشتیم مدیران کل برخی دستگاه‌های اجرایی از مناطق سیل‌زده یاد شده بازدید به عمل آورند.

عضو کمیسیون عمران مجلس از حضور به‌موقع و سریع استاندار گیلان و بازدید وی از مناطق سیل‌زده فومن و شفت قدردانی کرد و ابراز داشت: بسیاری از سردهنه‌های کشاورزی،‌ راه‌های ارتباطی مردم و پل‌های دسترسی دو شهرستان فومن و شفت به علت سیل با آسیب و تخریب‌های جدی مواجه شده‌اند.

افتخاری بر ضرورت ساماندهی رودخانه‌ها و لایروبی انهار تأکید کرد و گفت: از شرکت آب منطقه‌ای گیلان انتظار داریم روند انجام عملیات لایروبی رودخانه‌ها را به ویژه در شهرستان‌های فومن و شفت تسریع بخشد تا مردم این مناطق در زمان جاری شدن سیلاب‌ها با مشکلات کمتری مواجه شوند.

وی اقدام به‌موقع نیروهای راهداری و جمعیت هلال احمر را در خدمات‌رسانی به مردم سیل‌زده فومن و شفت قابل تقدیر خواند و ابراز داشت: با وجود کمبود شدید امکانات و تجهیزات در حوزه راهداری و هلال احمر در زمان وقوع سیل خدمات بسیار خوبی به مردم شهرستان‌های فومن و شفت ارائه شد.

نماینده مردم فومن و شفت به دیدار اخیر مجمع نمایندگان گیلان با رئیس مجلس و معاون رئیس جمهور اشاره کرد و اظهار داشت:‌ در این دیدار گزارش مفصلی از مشکلات و معضلاتی که در حوزه کمبود تجهیزات و امکانات دستگاه‌های عضو ستاد بحران استان گیلان وجود دارد توسط نمایندگان مردم ارائه شد.

افتخاری از قول مساعد رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور و مساعدت وی برای جبران خسارت‌های ناشی از سیل در اقصی نقاط گیلان خبر داد و ابراز داشت: امروز اصلی‌ترین مشکل ما در گیلان نبود تجهیزاتی نظیر لودر، انواع بیل‌های مکانیکی و سایر امکانات برای امدادرسانی فوری به سیل‌‌زدگان است.

وی عدم پرداخت مطالبات انباشت شده پیمانکاران پروژه‌های عمرانی در شهرستان‌های فومن و شفت را مورد تأکید قرار داد و تصریح کرد: با وجود همه این مشکلات اگر دولت اعتباراتی را برای جبران خسارات ناشی از سیل به فومن و شفت اختصاص دهد عملیات بازسازی به سرعت آغاز می‌شود.

منبع: تسنیم

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه