هنرپیشه هالیوودی ۵ فرزند دارد اما هنرپیشگان وطنی ازدواج هم نمی‌کنند!

در میان ستارگان بزرگ سینمای هالیوود خانواده هایی بزرگ با تعداد زیادی فرزند دیده می شوند. برخی از آنها با ۲ یا ۳ بار ازدواج بین ۶ تا ۱۱ فرزند دارند اما در ایران هنرپیشه‌ها از ازدواج هم امتناع می‌کنند!

هنرپیشه هالیوودی ۵ فرزند دارد اما هنرپیشگان وطنی ازدواج هم نمی‌کنند!

به گزارش ۸دی نیوز به نقل از صراط، ایرانی ها و فرهنگ ایرانی این روزها بسیار تحت تاثیر فرهنگ غرب دارند و این مساله به هیچ روی قابل انکار نیست تا جایی که بسیاری از اندیشمندان  کشور نسبت به تهاجم فرهنگی غرب بارها و بارها هشدارهای جدی داده اند. هشدارهایی که همیشه با سخنرانی های پرطمطراق و طرح های فرهنگی غیر عملی زیر سبیلی رد می شود و بد ماجرا اینجاست که تمام نکات فرهنگی غلط مانند خیانت زن و مرد در زندگی، پوشش بد و ضد فرهنگ اسلامی و رفتارهای زننده غربی ها و هنرپیشه های هالیوودی از سوی جوانان کشور تقلید می شود اما جنبه های مثبت زندگی  این شخصیت های معروف مورد توجه قرار نمی گیرند.

به عنوان مثال بروس ویلیس، هنرپیشه مرد معروف هالیوود که به جز ماهواره و اینترنت حتی به لطف صدا و سیمای خودمان برای مردم ایران شناخته شده است و با مجموعه فیلم های مرگ سخت به شهرت جهانی رسید پنج فرزند دارد.
این بازیگر ۵۹ ساله حالا برای پنجمین بار پدرشده است و این در حالی است که در بسیاری از خانوارهای ایرانی هنوز از فرزند آوری که اساس گرم شدن بنیان خانواده است به بهانه مختلف سر باززده می شود.نکته مهم پدر شدن ۵ باره این بازیگر هالیوودی اینجاست که این هنرپیشه با وجود داشتن سبک زندگی غربی به این نتیجه رسیده است که فرزند دار شدن و پدر دار شدن چقدر می تواند آرامش  و امنیت را برای خانواده به همراه داشته باشد اما در ایران با وجود توصیه های مداوم به فرزند آوری و هشدارها درباره کاهش جمعیت جوان مردم تمایلی به فرزند آوری ندارند.

علاوه بر او، در میان ستارگان بزرگ سینمای هالیوود خانواده هایی بزرگ با تعداد زیادی فرزند دیده می شوند. برخی از آنها با ۲ یا ۳ بار ازدواج بین ۶ تا ۱۱ فرزند دارند که البته برخی از آنها تعدادی را نیز به فرزندی قبول کرده باشند. با این حال آنها زندگی در خانواده ای پر جمعیت را ترجیح می دهند.

به مثال های زیر توجه کنید:

«چارلی چاپلین» ؛ ۱۱ فرزند

«مل گیبسون» ؛ ۸ فرزند

«ادی مورفی» ؛  ۸ فرزند

«کلینت ایستوود»‌؛ ۷ فرزند

«کوین کاستنر» ؛ ۷ فرزند

خانواده «جولی – پیت» ؛ ۶ فرزند

«استیون اسپیلبرگ» ؛ ۶ فرزند

«رابرت دونیرو» ؛ ۶ فرزند

«زک اسنایدر» ؛‌ ۶ فرزند

«داستین هافمن» ؛ ۶ فرزند

بهانه اقتصادی از جمله گرانی و بیکاری بهانه های آشنایی برای این مساله است اما تاریخ نشان داده سال های گذشته در ایران با وجود اینکه امکانات مالی زیادی وجود نداشت اما خانوارهای ایرانی فرزند دار شدن را اساس تشکیل خانواده می دانستند اما با نفوذ فرهنگ غربی که گسست خانواده ها را به همراه دارد نه تنها آمار طلاق بالا رفته بلکه ارزش فرزند آوری هم می رود تا به ضد ارزش تبدیل شود.

در هر حال طبق گزارش‌های مرکز  آمار، ایران‌ در سال ۱۳۹۰ با کاهش ۵ درصدی جمعیت جوان خود رو به رو شده است.
این اتفاق، جمعیت میانسال و مسن ایران را در چند سال آینده با چنان افزایشی مواجه خواهد کرد که نگرانی مسئولان را برانگیخته و البته برای رفع این مشکل تا امروز جز طرح‌هایی که اجرا نشده‌اند، فعالیت دیگری صورت نگرفته است.
از سوی دیگر، تک فرزندی پدیده یی است که در سال های اخیر به ویژه در میان خانواده های شهری رایج شده است. این پدیده که منجر به کاهش نرخ رشد جمعیت شده، بارها هشدار جمعیت شناسان را در پی داشته است. در حال حاضر بر طبق آمارهای رسمی بیش از ۴۵ درصد زوج های تهرانی قصد تک فرزندی دارند.
بر اساس نتایج تحقیقی که از سوی مرکز مطالعات و پژوهش های جمعیتی آسیا و اقیانوسیه درباره تک فرزندی در استان تهران صورت گرفته است حدود ۳۹ درصد از زنان و مردان در شرف ازدواج، بیش از یک فرزند را ایده آل دانسته یا ترجیح می‌دهند ولی درصد بیشتری، یعنی ۴۵.۸  درصد قصد تک فرزندی دارند.
مسوولان و سیاستگذاران در این زمینه هم در راستای نگرانی ها و پیامدهایی که درباره تک فرزندی و نرخ رشد پایین جمعیت عنوان می شد، در سال های اخیر دست به کار تنظیم مشوق های افزایش جمعیت شدند، از افزایش مرخصی زایمان گرفته تا مشوق های اقتصادی. با این وجود این مشوق ها و حتی اجرای ناقص آن نتوانست تاثیر چندانی در آمارها و نمودارهای جمعیتی داشته باشد.
این در حالی است که غربی ها کم کم دارند به این نتیجه می رسند که توجه به ازدواج و بنیان خانواده و حتی فرزند آوری می تواند جوامع غربی را از فساد و انحطاط نجات دهد اما دریغ از جامعه ایرانی و فرهگ اسلامی، که بازیگران مطرح آن حتی به ازدواح هم تن نمی دهند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه