برای درمان سرفه چکار کنیم

درمان سرفه با خوردن شکلات از ساده ترین و خوشمزه ترین راه های درمان سرفه می باشد علت را در این مقاله بخوانید.

برای درمان سرفه چکار کنیم

به گزارش ۸دی، سرفه کردن در اثر سرما خوردگی عادی است وگاهی سرفه های میکروبی تبدیل به سرفه های حساسیتی می شود. در این مقاله یکی ازخوراکی هایی که سرفه را درمان می کندخوردن شکلات است. در این مقاله دیگر خوراکی ها که به درمان سرفه کمک می کند را معرفی خواهیم کرد.

پروفسور آلین موریس Professor Alyn Morice رئیس بخش مطالعات قلبی عروقی و تنفسی در دانشگاه ها و عضو موسسان انجمن بین المللی مطالعه درباره سرفه در روزنامه دیلی میل عنوان نموده که: شکلات میتواند سرفه را آرام کند. میدانم که این ادعا مانند فیلم موزیکال مری پاپینز تخیلی به نظر میرسد ولی به عنوان یک پزشک مستقل که سالها وقتش را صرف تحقیقات در مورد مکانیسم سرفه کرده است میتواند به شما اطمینان دهد که شواهدی که بدست آورده ام به محکمی میوه و آجیل است.
موریس به یک مطالعه جدید در اروپا در مورد داروهای ضد سرفه اشاره میکند. بیمارانی که دارویی جدید حاوی کاکائو دریافت کرده بودند بهبود قابل توجهی در سرفه و بی خوابیشان در طول ۲ روز داشتند ( در مقایسه با افرادی که شربت سرفه استاندارد مصرف کرده بودند ).
حتی بهتر از آن: موریس اضافه میکند، این اولین مطالعه ای نیست که نشان میدهد شکلات میتواند سرفه را آرام کند. محققان در کالج امپریال لندن متوجه شدند که تئوبرومین theobromine و آلکالوئید موجود در کاکائو بهتر از کدئین ( که یک عنصر مشترک در درمان سرفه است ) سرفه را سرکوب میکند.

چرا شکلات تا این حد در آرام گرفتن سرفه موثر است؟
محققان ادعا میکنند که علت آن خواص تسکین دهنده کاکائو است که التهاب و سوزش را تسکین میدهد. اساسا چسبندگی کاکائو نسبت به شربت های سرفه معمول بیشتر است و پایانه های عصبی گلو را که باعث میل به سرفه میشوند بهتر پوشش میدهد ( همین امر سبب تاثیر عسل و آبلیمو میشود البته نه به اندازه کافی ).

درمان سرفه با این خوراکی ها
عسل بهترین درمان سرفه

احتما با خواص عسل آشنا هستید. اولین مورد پیشنهادی ما برای درمان سرفه، عسل است.

مصرف عسل به عنوان داروی گلودرد قدمت طولانی دارد؛ و بنا بر مطالعات صورت گرفته، اثر آن در تسکین سرفه خشک بیشتر از برخی داروهای رایج حاویِ دکسترومتورفان است.
کافیست ۲ قاشق چایخوری عسل را با آبِ جوش یا دمنوش گیاهی و کمی آبلیمو مخلوط کنید تا یک داروی مؤثر داشته باشد. عسل خاصیت تسکین‌‌دهندگی دارد و آبلیمو به رفع گرفتگی کمک می‌کند. میل کردن عسل به تنهایی و یا همراه با نان هم می‌تواند مؤثر باشد

نعناع – درمان سریع سرفه
برای درمان سریع سرفه، نعناع هم خوب است. نعناع با خاصیت درمانگری‌اش معروف است. منتول موجود در نعناع گلو را تسکین می‌دهد، گرفتگی را رفع و مخاط گلو را نرم می‌کند.

می‌توانید نعناع را به صورت چای میل کنید یا آن را هنگام بخور مصرف کنید. ۳ یا ۴ قطره روغن نعناع را در ۱۵۰ میلی‌لیتر آب بریزید و همانطور که احتمالا بارها انجام داده‌اید، حوله‌ای روی سرتان بیاندازید و به طور مستقیم بخار نعناع را تنفس کنید.

آویشن – درمان خانگی سرفه
در برخی موارد آویشن برای درمان بیماری‌های تنفسی به کار می‌رود. برخی مطالعات نشان داده‌اند مخلوط عرق آویشن و گل پیچک در تسکین سرفه و برونشیت خفیف مؤثر است. برگ آویشن حاوی فلاونوئید است که عضلات گردن و گلو را که در هنگام سرفه درگیر می‌شوند، شل می‌کند و موجب کاهش التهاب می‌شود.

تهیه‌ی چای آویشن ساده است؛ ۲ قاشق برگ آویشن خردشده را در یک فنجان آب جوش بریزید، سرپوشی رویش قرار دهید، پس از ۱۰ دقیقه آن را از صافی گذرانده و بنوشید.

منبع: الو دکتر

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه