معیار افزایش حقوق‌ها در سال ۹۸

مشاور رییس سازمان برنامه و بودجه گفت: در سال جاری به دلیل اینکه بخشی از قدرت خرید مردم کاهش یافته به اضافه این رقم افزایش حقوق در سال ۹۸ تعریف شده است.

معیار افزایش حقوق‌ها در سال ۹۸

به گزارش ۸دی، ابوذر ندیمی، مشاور رییس سازمان برنامه و بودجه در مصاحبه با رادیو، در خصوص ضرورت افزایش حقوق کارمندان به نسبت تورم، اظهار کرد: طبق قانون باید متناسب با تورم، افزایش حقوق کارمندان صورت بگیرد و بنا داریم در سال ۹۸ با توجه به سیاست های ارزی و پولی تورم را کاهش دهیم، اما در سال جاری به دلیل اینکه بخشی از قدرت خرید مردم کاهش یافته به اضافه این رقم افزایش حقوق در سال ۹۸ تعریف شده است.

وی افزود: ما در بودجه اصل تخمین را برای سال آینده ملاک قرار می دهیم و برمبنای داشته های قانونی تصمیم گیری می کنیم که در نهایت این تصمیم گیری نباید منجر به ایجاد مشکل دیگری شود.
مشاور رییس سازمان برنامه و بودجه گفت: معیار اندازه گیری تورم در جامعه میانگین افزایش قیمت یا خرده فروشی کالا و خدمات است و نمی توان تنها با درنظر گرفتن افزایش قیمت چندین کالا تورم را اندازه گیری کرد اگرچه در معیار سنجش تورم ضریب دارند.

ندیمی ادامه داد: دولت نسبت به این افزایش قیمت ها و تورم بی تفاوت نبوده به عنوان مثال در حوزه غذایی، نرخ ارز را بر اساس حداقل مطرح کرده تا کالا و خدمات ارزان تر وارد، تولید یا توزیع شود.

وی در پاسخ به این سوال که دولت در افزایش حقوق بر کدام مبنا ۲۰ درصد را در نظر گرفته است، بیان کرد: مبنای افزایش حقوق و دستمزد بر مبنای پلکانی یا ثابت بر اساس نُرمی از درآمد-هزینه بودجه ای تعریف کنیم و اینکه حداقل ها تا ۲۰ درصد افزایش پیدا کند و بقیه موارد همه بر طبق تصمیم گیری مجلس است.

مشاور رییس سازمان برنامه و بودجه توضیح داد: در تعریف رقم افزایش حقوق متناسب با تورم دو مسئله منابع پرداختی و آثار این تصمیم سازی بر جامعه مدنظر قرار می گیرد، البته رویکرد مجلس در سال جاری بر این اساس بوده که حقوق های بالا افزایش کمتر و حقوق های کمتر افزایش بیشتری داشته باشند.

منبع: تسنیم

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه