واکنش اینستاگرامی عضو شورای شهر رشت در پی اظهارات روحانی در رابطه با دریای خزر

رضا رسولی رئیس هیئت کاراته گیلان در یک استوری جنجالی به اظهارات حسن روحانی رئیس جمهور ایران واکنش نشان داد.

واکنش اینستاگرامی عضو شورای شهر رشت در پی اظهارات روحانی در رابطه با دریای خزر

به گزارش ۸دی پس از آن که رئیس جمهور در سفر به زادگاه خود سمنان خبر از انتقال آب دریای کاسپین به سمنان داد جمعی از نمایندگان سه استان شمالی و همچنین فعالین اجتماعی واکنش های تندی را به اظهارات رئیس جمهور نشان دادند.

اظهارات رئیس جمهوری که بیشترین درصد آرا را در بین مردم سه استان شمالی به خود اختصاص داده بود به شدت احساسات گیلانی ها،مازندرانی ها و گلستانی ها را برانگیخت و حالا شاهد واکنش های مختلفی به این اظهارات در فضای مجازی هستیم.

حالا در آخرین مورد رضا رسولی نایب رئیس شورای اسلامی شهر رشت و رئیس هیئت کاراته گیلان با انتشار یک متن جنجالی در استوری خود نوشت: مدتی است در هیئت کاراته استان گیلان در حال برنامه ریزی برای برگزاری یک رویداد بزرگ بین المللی هستیم… اما دیروز که سخنان آقای رئیس جمهور را در رابطه با انتقال آبدریای شمال!!!!! شنیدم احساس کردم کاسپی دریا مظلوم واقع شده است… به عنوان یک کاسپی برخود فرض دانستم به منظور ارج نهادن به تاریخ کهن گیلان و قوم کاسپیان، نام این رویداد ورزشی جهانی بزرگ را کاسپی کاپ بگذاریم… ضمنا خدمت آقای رئیس جمهور سلام عرض می کنم…

او همچنین با انتشار تصویری سه قسمتی، به سخنان رئیس جمهور در سمنان، نام دریای کاسپین و برگزاری اولین دوره تورنمنت آزاد بین المللی کاراته با نام کاسپی کاپ اشاره کرد و نوشت: مغولان نامش را بردند و امروز…

این اظهارات آقای روحانی در شرایطی که وضعیت محیط زیستی تالاب انزلی، تالاب عینک، رودخانه های رشت، سراوان و … بسیار نگران کننده است و با هزینه هایی به مراتب کمتر قابلیت احیا دارند جای تامل دارد؛ به خصوص وقتی می بینیم این سخنان در جمع مردم زادگاه ایشان بیان می شود. حتی دریای کاسپین نیز ظرفیت محدودی دارد و در حال پسرفت و خشک شدن تدریجی است و چنین اقداماتی می تواند نابودی این دریا را تسریع کند.

قطعا در روزهای آینده حسن روحانی شاهد واکنش های تند دیگری در برابر اظهارات تبعیض آمیز خود در جمع مردم سمنان خواهد بود.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه