در پایان المپیاد استعدادهای برتر ورزشی؛

گیلان با کسب ۲۰ مدال طلا هفتم شد

در پایان نخستین دوره المپیاد استعدادهای برتر ورزشی کشور کاروان گیلان با کسب ۲۰ مدال طلا در مکان هفتم استان‌های کشور قرار گرفت.

گیلان با کسب ۲۰ مدال طلا هفتم شد

به گزارش هشت دی،نخستین دوره المپیاد استعدادهای برتر ورزشی کشور در قالب ۲۹ رشته ورزشی برای بانوان و ۳۹ رشته ورزشی برای مردان در سراسر کشور برگزار شد و گیلان درمجموع دختران و پسران با کسب ۲۰ مدال طلا در مکان هفتم استان‌های کشور جای گرفت.

در این رقابت‌ها که با ورزشکاران ۳۲ استان کشور برگزار شد درمجموع ۱۴۲۸ مدال توزیع شد و ورزشکاران گیلانی با کسب ۵۳ مدال موفق شدند سه و هفت‌دهم درصد مدال‌های توزیع‌شده را از آن خود کنند و درمجموع مدال‌ها در رده دهم استان‌های کشور قرار گرفتند.

درمجموع مدال‌ها استان‌های تهران الف با کسب ۱۸۸ مدال، اصفهان با کسب ۱۱۷ مدال و خراسان رضوی با کسب ۱۱۴ مدال به ترتیب مقام‌های اول تا سوم را کسب کردند.

گیلانی‌ها به‌واسطه کسب ۲۰ مدال طلا موفق شدند در رده‌بندی کلی که بر اساس کیفیت مدال‌ها محاسبه می‌شود در رده هفتم جای بگیرند، استان‌های تهران الف با کسب ۷۶ مدال طلا، خراسان رضوی با کسب ۴۱ مدال طلا و اصفهان با کسب ۲۹ مدال طلا به ترتیب به مقام‌های تا سوم دست یافتد.

پسران گیلانی در نخستین المپیاد ورزشی موفق به کسب ۳۳ مدال شدند، ۱۴ مدال طلا، ۱۰ مدال نقره و ۹ مدال برنز حاصل تلاش آینده‌سازان پسر گیلانی است، در سوی مقابل دختران گیلانی موفق به کسب ۲۰ مدال شدند، ورزشکاران دختر گیلانی شش مدال طلا، شش مدال نقره و هشت مدال برنز کسب کردند.

نخستین المپیاد استعدادهای برتر ورزشی از ۲۸ آبان ماه تا ۹ آذرماه در ۶۸ رشته ورزشی برای سنین ۱۲ تا ۱۵ سال دختران و پسران در استان‌های مختلف کشور برگزار شد و گیلان در دو رشته تکواندو و شطرنج میزبانی این رقابت‌ها را بر عهده داشت.

منبع: فارس

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه