تجلیل از حافظان بسیجی قرآن کریم در صومعه سرا

طی مراسمی توسط فرماندهی سپاه صومعه سرا از ۶ حافظ بسیجی کل قرآن کریم این شهرستان تجلیل شد.

تجلیل از حافظان بسیجی قرآن کریم در صومعه سرا

به گزارش ۸دی، سرهنگ پاسدار کیا عاشوری در مراسم تجلیل از حافظان کل قرآن کریم که در سالن جلسات سپاه صومعه سرا برگزار شد هریک از حافظان قرآن کریم را پرتوی از نور الهی که در جامعه جاری می شوند عنوان کرد و گفت: ما برای این که یک جامعه ی قرآنی داشته باشیم باید این روش و منش را به جوانان انتقال دهیم.
وی افزود: رسیدن به عمق معنویت قرآن ، جز تفکر و اندیشیدن در قرآن میسر نمی شود و شما که با قرآن مانوس شدید در گام های بعد باید آیات و آن را سرمنشأ زندگی خود قرار دهید.
فرمانده سپاه صومعه سرا حفظ قرآن کریم را بابی برای ورود به بهشت الهی و رسیدن به یک نیاز متعالی ذکر کرد و گفت: از نکات مهمی که مقام معظم رهبری نیز بعد از مأنوس شدن و حفظ قرآن بر آن تاکید فراوان داشتند تدبر و تفکر در قرآن است که قطعاً هر چه قدر این ژرف نگری و تفکر در اقیانوس بیکران معنویت قرآنی بیشتر باشد شما به هدف اصلی که رسیدن به قرب الهی است خواهید رسید.
وی مأنوس شدن و حفظ قرآن را گام اول در رسیدن به این هدف متعالی بشر ذکر کرد و افزود: به مرور باید تکرار و ممارست انجام شود و بعد از آن درک ، تفکر و تعقل در قرآن کریم انجام گیرد.
سرهنگ عاشوری حافظان قرآن کریم را موجب خیر و برکت نظام برشمرد و با اشاره به نقش خانواده ها در حافظ قرآن شدن نوجوانان و جوانان تصریح کرد: اگر همراهی و پشتیبانی خانواده های این عزیزان نبود حافظان قرآن موفق به انجام این کار نمی شدند.
وی با اشاره به اینکه باید فرهنگ قرآنی و حفظ قرآن در جامعه ترویج شود خطاب به حافظان حاضر در جلسه خاطر نشان کرد: باید شما به جامعه معرفی شوید تا زمینه ترغیب جوان ها و نوجوان ها فراهم شود.
در پایان از ۶ حافظ بسیجی نوجوان و جوان قرآن کریم شهرستان صومعه سرا آقایان طاها علیزاده ، محمدرضا عربانی مستقیم ، سید پویا پروانه ،امیر محمددیده بان سید امیر حسین جوادی و خانم سیده فاطمه جوادی ( شاگردان استاد فلاح پور ) با اهدای لوح تقدیر و هدیه تجلیل شد

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه