خیّر قلابی در دام پلیس آگاهی گیلان

رئیس پلیس آگاهی استان از شناسائی و دستگیری کلاهبردار حرفه‌ای سابقه دار در پوشش خیّر اشتغال‌زای یکی از دستگاه‌های امدادی خبر داد.

خیّر قلابی در دام پلیس آگاهی گیلان

به گزارش ۸دی، سرهنگ رحیم شعبانی در تشریح این خبر گفت: در پی اعلام شکایت یک خانم شهروند مبنی بر اینکه از سوی فردی که خود را خیّر اشتغال‌ زا معرفی کرده، مورد اغفال و کلاهبرداری قرار گرفته، بررسی موضوع در دستور کار ماموران مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی استان گیلان قرار گرفت.
این مقام انتظامی افزود: در تحقیقات انجام شده از سوی کارآگاهان پلیس مشخص شد شاکیان که اکثرا خانم‌های جوان جویای کار بودند در مراجعه به یکی از دستگاه‌های امدادی به طریقی با فردی که خود را خیّر اشتغال‌زا معرفی کرده بود آشنا شدند.
وی با اشاره به اینکه متهم با وعده پیدا کردن کار مناسب برای خانم‌ها و جلب اعتماد آنها اقدام به سوء استفاده می‌کرده بیان داشت: متهم با شگردهای گوناگون به بهانه دریافت ضمانت حسن انجام کار، از خانم‌های جویای کار، سفته و مدارک هویتی دریافت می‌کرده و سپس از این ضمانت‌ها برای دستیابی به اهداف شوم خود بهره می‌برده است.
سرهنگ شعبانی با هشدار به شهروندان برای هوشیاری در سپردن ضمانت‌های قانونی تصریح کرد: فرد کلاهبردار طی تماس با یکی از خانم‌های جوان جویای کار، ابتدا خواسته‌های نامشروع خود را بیان کرده و سپس این خانم را به اجرا گذاشتن سفته‌های ضمانتش ، تهدید می‌کند.
رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی گیلان افزود: با مراجعه این خانم جوان به اداره آگاهی و طرح شکایت از فرد کلاهبردار، کارآگاهان پلیس با بررسی سوابق، تعقیب سرنخ‌ها و انجام تحقیقات میدانی موفق به شناسایی متهم شدند.
وی در ادامه به هوشیاری مأموران انتظامی در شناسایی این کلاهبردار در شهرستان آستانه اشرفیه اشاره کرد و خاطرنشان کرد: مأموران با انجام کارهای کارشناسی و هماهنگی قضائی موفق به دستگیری متهم در یکی از خیابان‌های شهرستان آستانه اشرفیه شدند و اقدامات فنی برای بررسی و تکمیل پرونده در دستور کار قرار گرفت.
این مقام انتظامی افزود: از منزل فرد کلاهبردار مقادیر زیادی اوراق، اسناد، مدارک هویتی، سفته، یک جفت گوشواره، دو عدد ساعت مچی زنانه و دفترچه‌ای که تعداد زیادی شماره تلفن و نام و نشانی خانم در آن نوشته شده بود کشف شد و متهم پس از مشاهده دلایل و شواهد موجود به بزه انتسابی خود اعتراف کرد.
رئیس پلیس آگاهی استان گیلان در پایان گفت: پس از تشکیل پرونده برای این متهم ۳۰ ساله، وی برای سیر مراحل قانونی به مقام قضائی معرفی و تلاش برای شناسایی دیگر شاکیان و روشن شدن ابعاد دیگر این پرونده همچنان ادامه دارد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه