مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی استانداری گیلان:

نخبه پروری در غبار فراموشی قرار نگیرد

نخبه پروری در غبار فراموشی قرار نگیرد

نخبه پروری در غبار فراموشی قرار نگیرد

به گزارش ۸دی، منا ابروفراخ مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی استانداری گیلان در آستانه ۱۶ آذر روز دانشجو با جمعی از کانون های علمی دانشجویی با محوریت آسیب های اجتماعی دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار منا ابروفراخ با تاکید بر اهتمام تمامی دستگاه ها برای رهایی مغزها از وابستگی به بیگانگان اظهار کرد: فرار مغزها یک بحران اجتماعی و فرهنگی قلمداد می شود و کاهش سرمایه های اجتماعی پیامدهای جبران ناپذیری را برای رشد اقتصادی، اجتماعی و سیاسی کشورمان به همراه دارد.

وی در ادامه خواستار کاربردی شدن پژوهش ها و تحقیقات از سوی جامعه علمی شد و گفت: برای کاربردی شدن تحقیق و پژوهش باید فرهنگ سازی مناسبی در جامعه صورت گیرد و این امر به عنوان مطالبه عمومی مردم و دانشجویان نیز تبدیل شود.

ابروفراخ با تاکید بر نگاه جدی دستگاه ها و نهادهای اجرایی به مقوله پژوهش و سیاست گذاری راهبردی در امور مختلف اظهار کرد: استمرار توسعه در هر زمینه ای منوط به اتکاء به تحقیق است و با تدبیر و برنامه ریزی مناسب باید از جوانان خلاق و پژوهشگر برای رسیدن به اهداف درست استفاده کنیم تا به نتایج خوبی دست یابیم.

وی گفت: در حال حاضر با پتانسیل‌های موجود استان امید می رود درکنار ظرفیت جامعه دانشگاهیان و اهتمام ویژه استاندار گیلان به تحقیقات کاربردی شاهد جهش مناسبی در راستای کاهش آسیب‌ها بر اساس نگاه پژوهشی و عملی باشیم.

مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی استانداری گیلان در ادامه با انتقاد از اینکه نباید نخبه پروری از سوی جامعه علمی به غبار فراموشی سپرده شود،تصریح کرد:نخبگان با هوشمندی و توانمندی بالا باعث  پویایی جامعه در مسیر خودکفایی و استقلال می شوند و با عملکرد مناسب از هدر رفتن فرصت ها جلوگیری و زمینه شکوفایی استعدادهای همگانی رافراهم می کنند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه