سنجش صلاحیت حرفه‌ای مربیان پیش‌دبستانی

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش از ارسال برنامه آموزش صلاحیت حرفه‌ای مربیان پیش دبستانی به شورای عالی آموزش و پرورش خبر داد و گفت: پس از تصویب،‌ دوره‌های آموزشی آنلاین ترتیب خواهیم داد و کلیه مربیان ملزم به شرکت در این دوره آموزشی و کسب مهارت‌های لازم هستند تا بتوانند ادامه فعالیت داشته باشند.

سنجش صلاحیت حرفه‌ای مربیان پیش‌دبستانی

به گزارش هشت دی،رضوان حکیم‌زاده ، با اشاره به برنامه‌ آموزش و پرورش برای توانمندسازی مربیان پیش دبستانی اظهار کرد: ورود مربیان پیش دبستانی به سیستم تعلیم و تربیت و ادامه فعالیت آنها در مراکز نیازمند شاخص‌ها و ارزیابی‌هایی است و باید افراد متخصص در این سمت بکار گرفته شوند و اطلاعات آنها مرتب بروز آوری شود.

وی افزود: پیش دبستانی دوره‌ای بسیار مهم، اثرگذار و بنیادی است و شناسایی استعدادها و تربیت صحیح کودکان در این دوره می‌تواند منجر به بروز خلاقیت‌ها و نوآوری‌ها شده و به رشد همه جانبه کودکان کمک کند.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه در همین راستا اقدام به تعیین چارچوبی برای تعیین و ارتقای صلاحیت‌های حرفه‌ای مربیان پیش دبستانی کردیم گفت: در این برنامه به آموزش مقوله‌های تربیتی مختلف پرداخته می‌شود. شناسایی نیازهای اساسی کودکان، بازی، یادگیری و سایر مسائل مرتبط با کودکان از منظر اسلام جزو همین برنامه‌های آموزشی هستند.

حکیم‌زاده ادامه داد: ما برنامه مربوط به آموزش صلاحیت حرفه‌ای مربیان پیش دبستانی را به شورای عالی ارسال کرده‌ایم و پس از تصویب،‌ دوره‌های آموزشی آنلاین از طریق اپلیکیشن «سینا روبیک» را ترتیب خواهیم داد و کلیه مربیان ملزم به شرکت در این دوره آموزشی و کسب مهارت‌های لازم هستند تا بتوانند ادامه فعالیت داشته باشند.

 وی پیش از این به درجه بندی مربیان پیش دبستانی نیز اشاره و اظهار کرده بود که «برای درجه بندی مربیان چارچوب و استاندارد صلاحیت‌های حرفه‌ای را تنظیم کردیم و پیش بینی شده مربیان در سطوح عادی ، پیشرفته و حرفه‌ای قرار بگیرند. اگر این چارچوب مصوب شود می‌توانیم ساماندهی خوبی از جهت مبناهای علمی برای بکارگیری مربیان داشته باشیم.»

منبع: ایسنا

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه