نماینده شورای توسعه فرهنگ قرآنی کشور:

وفاق ملی برای اجرای طرح حفظ جز ۳۰ در کشور ایجاد شده است

نماینده شورای توسعه فرهنگ قرآنی از اعطای جایزه به ۳۵ هزار نفر از برندگان طرح بشارت ۱۴۵۲ خبر داد و گفت: تاکنون در کشور طرحی به این عظمت نداشتیم و باید هرکس در هر مقامی گامی در این حوزه بردارد.

وفاق ملی برای اجرای طرح حفظ جز ۳۰ در کشور ایجاد شده است

به گزارش ۸دی، حجت الاسلام مجتبی شغلی، نماینده شورای توسعه فرهنگ قرآنی کشور در نشست هماهنگی اجرای طرح حفظ جز ۳۰( بشارت ۱۴۵۲) که امروز( ۱۴ آذر) در اداره کل اوقاف گیلان در رشت برگزار شد در جمع مسئولان قرآنی دستگاه های اجرایی گیلان گفت: از برکات نظام جمهوری اسلامی انس با قرآن است.
وی با اشاره به برگزاری طرح ملی حفظ جزء ۳۰ از تابستان سال جاری، گفت: امسال یک وفاق ملی برای اجرای طرح حفظ جز ۳۰ در کشور ایجاد شده است.
نماینده شورای توسعه فرهنگ قرآنی کشور با تقدیر از عملکرد برخی از دستگانه ای اجرایی کشور در برگزاری این طرح گفت: آموزش و پروش اولویت اول فرهنگی امسال خود را حفظ جز سی و اجرای طرح بشارت ۱۴۵۲ قرار داده است.
وی اعلام کرد: ناجا در سال جاری نزدیک به ۱۰ میلیارد تومان برای اجرای طرح بشارت ۱۴۵۲هزینه کرد و در کنار سازمان از موفق ترین نهاد در حفظ جز سی بودند.
شغلی با بیان اینکه طرح ملی حفظ جز ۳۰ محدودیت سنی ندارد، گفت: سه میلیارد تومان برای جوایز این طرح بودجه تعیین شده است.
وی یادآور شد: قسمت اعظم این جوایز متعلق به دانش آموزان است.
نماینده شورای توسعه فرهنگ قرآنی از اعطای جایزه به ۳۵ هزار نفر از برندگان طرح بشارت ۱۴۵۲ خبر داد و گفت: تاکنون در کشور طرحی به این عظمت نداشتیم و باید هرکس در هر مقامی گامی در این حوزه بردارد.
وی به تولید محصولات و نرم افزارهای مرتبط با این طرح اشاره کرد و افزود: اپلکیشن بشارت برای بزرگسالان و سینا روبیک برای دانش آموزان و معلمان در این راستا تولید شده و مورد استفاده کاربران تلفن های همراه است.
شغلی اظهار داشت: مدرسه حفظ شبکه قرآن هم ساعت بیست هر شب به اجرای این طرح از طریف رسانه ملی می پردازد.
وی اضافه کرد: کمپین تو هم می تونی با تاکید بر این نکته که امسال هر کسی با هر مقدار محفوظاتی می تواند در این آزمون شرکت کند در فضای مجازی و به صورت پوسر به عموم مردم اطلاع رسانی شده است.


نماینده شورای توسعه فرهنگ قرآنی همچنین گفت: علاقه مندان از مرکز آموزش مجازی قرآن کریم سازمان اوقاف هم می توانند برای شرکت در طرح ملی ۱۴۵۲ استفاده کنند.
وی در بخشی دیگر از سخنان خود با تاکید بر لزوم تشکیل جبهه فرهنگی قرآنی برای حفظ جز سی در کشور، گفت: با وجود همه تلاش‌های انجام شده در حوزه فعالیت‌های قرآنی در کشور هنوز برای رسیدن به جایگاه مطلوب فاصله داریم.
شغلی با بیان اینکه فعالان قرآنی در خط مقدم طرح تربیت حافظان هستند، گفت: برکت و نور و امیدی در کار قرآنی هست در هیچ کاری نیست.
وی تصریح کرد: فعالیت قرآنی وابسته به هیچ حزب و جریانی نیست و رنگ و بوی الهی دارد، تنها فعالیتی که در امت اسلامی اشتراک محض دارد فعالیت قرآنی است.
نماینده شورای توسعه فرهنگ قرآنی با اشاره به سابقه حفظ در کشورهای دیگر اسلامی گفت: تعداد حافظان قرآن کریم کشور با در نظر گرفتن زمینه اعتقادی و امکانات جامعه ما در شان ایران نیست.
حجت الاسلام شغلی اظهار داشت: قرآن کریم مانند باغی است که هر کسی با هر دید مادی و معنوی در آن وارد شود می تواند میوه مورد نظر خود را از آن می چیند.

حجت الاسلام علیزاده، مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان هم در این نشست گفت: طرح ملی حفظ جز ۳۰ طرح بسیار خوبی برای ارتقای نهضت حفظ در کشور است.
وی با اشاره به تاکیدات رهبر معظم انقلاب در خصوص حفظ قرآن کریم، گفت: ظرفیت و بضاعت قرآنی ایران ایجاب می کند ۱۰ میلیون حافظ قران داشته باشیم.
علیزاده با بیان اینکه هر چه در حوزه قرآن کار کنیم باز هم کم کار کرده ایم، گفت: هر کاری انجام بدهیم که مبنای قرآنی نداشته باشد در واقع کاری انجام نشده است.
وی اعلام کرد: باید تلاش کنیم بر معیار و مدار قرآن کار کنیم.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان خاطرنشان ساخت: انقلاب و رهبر و شهدای ما قرآنی هستند و اگر بخواهیم تداوم بخش راه پر فروغ امام راحل و شهدای اسلام باشیم راهی جز حرکت در مسیر قرآن کریم نداریم.
وی تاکید کرد: بسیاری از مشکات کشور نتیجه دوری از قرآن و معارف قرآنی است.
حجت الاسلام علیزاده اذعان داشت: هدف از نشست امروز جلوگیری از موازی کاری و تجمیع قوا و امکانات در اجرایی طرح نهضت حفظ و طرح ملی حفظ جزء ۳۰ است.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه