مدیرکل اوقاف گیلان:

رسانه ها وقف در حوزه مطبوعات را پیگیری کنند/ نیازهای جدید جامعه در عرصه وقف برای مردم مشخص شود

مدیر کل اوقاف گیلان، گفت: به دنبال تولی گری نیستم، گفت: رسانه ها نیز میتوانند وقف در حوزه مطبوعات را پیگیری کنند.

رسانه ها وقف در حوزه مطبوعات را پیگیری کنند/ نیازهای جدید جامعه در عرصه وقف برای مردم مشخص شود

به گزارش خبرنگار هشت دی، حجت الاسلام والمسلمین ستار علیزاده، مدیر کل اوقاف گیلان در نشست با مدیران رسانه های گیلان در رابطه با تشکیل هیات اندیشه ورز و استفاده از نخبگان به دلیل ظرفیت بسیار ارزشمند آنان اظهار کرد: اگر مدیران جامعه از این ظرفیت استفاده کنند خروجی خوبی خواهند داشت.

وی با بیان اینکه وقف نیز نگاه نخبه گری دارد و واقفین نخبگان اصلی کشور هستند، اذعان کرد: واقفین به دلیل نگاه فکری نسبت به شناخت دردهای جامعه و رفع آنها به اندازه ظرفیت خود، جزئی از نخبگان هستند.

مدیر کل اوقاف گیلان با توجه به ظرفیت و تلاش های بسیار خوب وقف در سال های اخیر تاکید کرد: یکی از فعالیت های در حوزه وقف، ورود کردن به چرخه نخبگان کشور در حوزه های مختلف و استفاده از مشارکت و اظهار نظر آنها است.

 

حجت الاسلام علیزاده با بیان اینکه میتوان با استفاده از اظهار نظر نخبگان در جهت ترویج فرهنگ وقف و رسیدن به وقف های جدید گام برداشت تصریح کرد: کیفیت خدمات دهی اوقاف خوب است.

مدیر کل اوقاف گیلان با اشاره به اینکه عموم مردم می اندیشند که وقف تنها برای سرمایه داران است گفت: وقف تنها بخشش ملک یا املاک نیست بلکه هرکسی هر اندازه که توان دارد میتواند توان یا قابلیت خود را وقف کند که این مالکیت، مالکیت معنوی را نیز شامل می شود.

وی در ادامه تصریح‌کرد: با بیان آثار برکات وقف و راهکارهای وقف های جدید بر اساس نیازهای جامعه باید فرهنگ سازی کرد و اصل وقف را ترویج و تبلیغ کنیم.

حجت الاسلام علیزاده با بیان اینکه هر دهه وقف های جدید بررسی می شود و از سال ۵۷ تا سال۹۰، وقف های ثبت شده به ۱۸۴ وقف رسیده است بیان کرد: در طی ۷سال گذشته بیش از ۲۰۰ وقف جدید در گیلان به ثبت رسیده است.

مدیر کل اوقاف گیلان با اشاره به وقف بانوی لاهیجانی به عنوان بزرگترین موقوفه دهه اخیر که چندین مغازه را با ارزش بیش از ۹میلیارد تومان وقف کرد افزود: باید از همه ظرفیت هایی که در اختیار ما قرار دارد برای معرفی واقفان استفاده کنیم و همچنین از زندگی آنها مستندانی ساخته شود.

وی استفاده از ظرفیت مردمی را در امور مختلف مفید خواند و اذعان کرد: واقفین باید در صداوسیما نیز معرفی شوند تا خود و اهداف خود را بیشتر به مردم بشناساند زیرا همه ما گاهی فقط به دنبال یک جرقه در ذهن و قلب خود هستیم.

حجت الاسلام علیزاده با بیان اینکه ظرفیت وقف بیش از این را نیز داریم ادامه داد: ما به دنبال اصل فرهنگ سازی وقف هستیم و بنا بر این گذاشته شده که هر بقعه یک وقف جدید باشد.

مدیر کل اوقاف گیلان در رابطه با امازاده هاشم(ع) و شایعه کاشی کاری کردن آن ظرف مدت یک هفته گفت: ما هیچ جایی نگفته ایم که کاشی زده ایم اما بنا به اختلافات به وجود آمده به طور موقت با استیکر پوشانده شده بود که در مقابل باد و باران کمی مقاوم باشد اکه اگر اینطور نمیشد تاکنون با مشکل خرابی سقف در آنجا مواجه می شدیم.

 

**ضرورت کمک های مردمی برای تکمیل مراحل بازسازی بقعه خواهر امام رشت

وی با اشاره به وضعیت بقعه خواهر امام رشت و کندی مراحل آماده سازی آن بیان کرد: هیئت امنای خوبی برای این مکان مقدس در نظر گرفته شده اما درآمد چندان زیادی ندارد، باید کمک مردمی صورت بگیرد که امیدواریم که اتفاقات خوبی در راه باشد.

حجت الاسلام علیزاده در رابطه با وقف های نوین و ایجاد مراکز مشورت مشاوره وقف در ادارات برای اولین بار اذعان کرد: باید نیازهای جدید جامعه در حوزه های مختلف برای مردم مشخص شود.

مدیر کل اوقاف گیلان در پایان با بیان اینکه به دنبال تولی گری نیستم گفت: رسانه ها نیز میتوانند وقف در حوزه مطبوعات را پیگیری کنند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه