کوچکی‌نژاد:

دولت یک ریال از اعتبارات نوسازی مدارس را اختصاص نداده است/ ۵۰ درصد از فضای مدارس کشور نیازمند نوسازی و بازسازی است

نایب رئیس کمیسیون آموزش مجلس می‌گوید: انتقال مصوبه برداشت ۳میلیارد دلار از محل حساب ذخیره ارزی برای بازسازی مدارس به صندوق توسعه به دلیل آنکه خلاف برنامه ششم است به دو سوم رای نمایندگان نیاز دارد.

دولت یک ریال از اعتبارات نوسازی مدارس را اختصاص نداده است/ ۵۰ درصد از فضای مدارس کشور نیازمند نوسازی و بازسازی است

به گزارش ۸دی، جبار کوچکی‌نژاد با اشاره به اینکه دولت موظف است این در طول برنامه پنج ساله ششم ۳میلیارد دلار از محل حساب ذخیره ارزی جهت تکمیل پروژه‌های آموزشی و پرورشی و نوسازی مدارس اختصاص دهد، گفت: اگرچه این محل پول دارد اما از آنجا که بازسازی مدارس در اولویت دولت نیست از این حساب برای ساماندهی امور دیگر برداشت می‌شود در حالی که ضرورت بازسازی هرچه سریع‌تر مدارس تخریبی بر کسی پوشیده نیست.

نمایندگان به دنبال پیدا کردن راهی برای تخصیص بودجه به نوسازی مدارس

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه با نزدیک شدن به زمان بررسی لایحه بودجه سال ۹۸ نمایندگان به دنبال پیدا کردن راهی برای تخصیص این بودجه هستند، ادامه داد: انتقال مصوبه قانونی برداشت ۳ میلیارد دلار از محل حساب ذخیره ارزی به صندوق توسعه ملی با طی فرآیند قانونی امکان‌پذیر است و مجلس این امکان را دارد.

وی توضیح داد: انتقال یا جا به جایی مصوبه قانونی برداشت ۳ میلیارد دلار از محل حساب ذخیره ارزی به صندوق توسعه ملی به دلیل آنکه خلاف برنامه ششم توسعه کشور است به دو سوم رای نمایندگان نیازمند است.

برداشت از صندوق توسعه ملی نیازمند اذن رهبری است

نایب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با تاکید بر اینکه برداشت از صندوق توسعه ملی نیازمند اذن رهبری است، اظهار کرد: اگر مقام معظم رهبری اذن لازم را دهند مجلس ورود خواهد کرد.

وی توضیح داد: براساس بند (ث) ماده ۶۳ قانون برنامه ششم توسعه، دولت مکلف است به‌منظور افزایش ایمنی و مقاوم‌سازی مدارس و فضاهای پرورشی و ورزشی وزارت آموزش و پرورش معادل ریالی مبلغ سه‌ میلیارد دلار در طول اجرای قانون برنامه از محل حساب ذخیره ارزی اختصاص دهد.

دولت یک ریال از اعتبارات نوسازی مدارس را اختصاص نداده است

کوچکی‌نژاد با اعلام اینکه متأسفانه تاکنون یک ریال از اعتبار در نظر گرفته شده برای افزایش ایمنی و مقاوم سازی مدارس را به سازمان نوسازی مدارس کشور اختصاص نداده است، گفت: تاکنون دو سال از اجرای قانون برنامه ششم گذشته است، اما دولت نسبت به اجرای تعهدات خود در این حوزه بی‌تفاوت بوده است.

۵۰ درصد از فضای مدارس کشور نیازمند نوسازی و بازسازی است

نایب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس ادامه داد: در شرایط کنونی وضعیت فیزیکی و تجهیزات مدارس قابل قبول نیست و این مراکز با کمبودهای بسیاری در این رابطه رو به رو هستند و امروز بیش از ۵۰ درصد از فضای مدارس کشور نیازمند نوسازی و بازسازی است.

منبع: خانه ملت

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه