دانشگاه گیلان در جمع برترین های دنیا درحوزه مهندسی قرار گرفت

دانشگاه گیلان در جمع دانشگاه های برتر دنیا در حوزه مهندسی و فناوری قرار گرفت.

دانشگاه گیلان در جمع برترین های دنیا درحوزه مهندسی قرار گرفت

به گزارش ۸دی، موسسه رتبه بندی تایمز، رتبه بندی موضوعی دانشگاه های جهان را در حوزه های مهندسی و فناوری منتشر کرد که در رتبه بندی سال ۲۰۱۹ این موسسه دانشگاه گیلان در این حوزه موفق به کسب رتبه ۴۰۰-۳۰۱ شد.

امتیاز شاخص های استنادی، درآمد صنعتی، چشم انداز بین المللی، پژوهش و آموزش دانشگاه گیلان در رشته موضوعی مهندسی و فناوری به ترتیب ۵۳/۸، ۳۲/۵، ۱۴/۱، ۱۱/۷ و ۱۵/۳ است، همچنین امتیاز شاخص های استنادی، درآمد صنعتی، چشم انداز بین المللی، پژوهش و آموزش دانشگاه گیلان در رشته موضوعی علوم زیستی به ترتیب ۷/۸۵، ۷/۳۰، ۱/۱۷، ۲/۱۱ و ۲/۱۰ است.در رتبه بندی امسال دانشگاه گیلان به همراه دانشگاه های صنعتی شریف، مازندران و کاشان در رتبه دوم کشوری قرار گرفت.

بر اساس آخرین آمار، در زمان حاضر بیش از ۱۸ هزار دانشجو در دانشگاه گیلان در رشته های مختلف کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری مشغول به تحصیل هستند، این دانشگاه دارای بیش از ۶۰۰ عضو هیات علمی است.

دانشگاه گیلان به عنوان دانشگاهی جامع و بزرگترین دانشگاه شمال کشور دارای دانشکدهای ادبیات و علوم انسانی، علوم پایه ، علوم کشاورزی، فنی، تربیت بدنی و علوم ورزشی ، منابع طبیعی، هنر و معماری، علوم ریاضی و دانشکده فنی و مهندسی شرق گیلان است.

دانشگاه گیلان همچنین پژوهشکده گیلان شناسی، مرکز آموزش های الکترونیکی (مجازی) و یک پردیس دانشگاهی دارد.

منبع: ایرنا

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه